Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hervatten uit slaapstand (Hiberfil.sys)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hervatten uit slaapstand (Hiberfil.sys)

Hallo,

Bij het hervatten uit slaapstand (XP) blijft de PC hangen op het scherm:
    "Windows wordt hervat"
    ììììììììììììììììììììììììììììììììììììììììììììì
    Druk op F8 enz...

De PC blijft echter hangen op dit scherm en F8 werkt niet.

Ik slaag er niet in om een boot uit hibernate te omzeilen en terug een normale (fresh) boot te bekomen.

Wie weet raad om dit te verhelpen?

Vr gr,

M
    Last edited by dorado; 09-07-14, 09:51. Reden: Hiberfil.sys toegevoegd aan titel voor duidelijkheid

Probeer eens de computer op te starten met de laatst bekende juiste configuratie

Lukt dat niet, dan opstarten van de Windows CD, kiezen voor R(eparatie), dan kom je in de herstelconsole
    Achter de prompt trommel je de volgende commando's, alle gevolgd door: "enter":

chkdsk /f /r
    fixmbr
    fixboot
    bootcfg /rebuild
    Exit

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Dorado,

Dank voor hulp.

Probeer eens de computer op te starten met de laatst bekende juiste configuratie
      Probleem is dat ik F8 functie niet kan gebruiken. PC bevriest voor hij F8 detecteert.

Is er een alternatief voor optie 2 zonder Windows CD? Ik vrees dat ik deze niet meer zal vinden of in het beste gevallen pas na enkele weken?

Gr,

M

Comment

Ben in herstelconsole geraakt.

chkdsk /f /r => "The parameter is not valid. Try /? ..."

chkdsk /r => "The volume appears to contain one or more unrecoverable problems"

fixmbr => "Caution ..." waarbij er wordt gewaarschuwd dat partities mogelijks niet meer toegankelijk zullen zijn.
        Toch doorgaan?

Gr,

M

Comment

Ik zou hiervoor gaan omdat een normale opstart toch niet mogelijk is.
          Besef wel dat je iig alles kwijt bent...

Comment

Is er een niet-destructieve manier om nog een herstelpoging uit te voeren?

Gisteren kon ik de hard disk nog raadplegen door de PC te starten met de Puppy Linux live cd . Bijgevolg heb ik bijna alles kunnen kopiëren naar een externe HD. Enkele zaken lukten echter niet. Ik zou dus liever nog iets proberen waarbij ik de HD niet helemaal opgeef.

Gr,

M

Comment

Heb het toch maar geprobeerd:

chkdsk /f /r
              The volume appears to contain one or more unrecoverable problems

fixmbr
              ** CAUTION **
              This computer appears to have a non-standard or invalid master boot record.

FIXMBR may damage your partition tables if you proceed.

This could cause all the partitions on the current hard disk to become
              inaccesible.

If you are not having problems accessing your drive, do not continue.

Are you sure you want to write a new MBR? y
              Writing new master boot record on physical drive
              \Device\Harddisk4\Partition0

The new master boot record has been successfully written.

fixboot
              FIXBOOT cannot find the system drive, or the drive specified is not valid.

bootcfg /rebuild
              Scanning all disks for Windows installations.

Please wait, since this may take a while...

Error: Failed to sucessfully scan disks for Windows installations. This error may be caused by a corrupt file system, which would prevent Bootcfg from successfully scanning. Use chkdsk to detect any disk errors.

Note: This operation must complete successfully in order for the /add or /rebuild commands to be utilized.

En nu?

Comment

Dit is slecht nieuws:
                Oorspronkelijk geplaatst door Mtiangu
                chkdsk /f /r
                The volume appears to contain one or more unrecoverable problems
                Het volume heeft blijkbaar 1 of meer onherstelbare problemen.

In de regel zou dit commando de onherstelbare problemen moeten kunnen oplossen.
                Overweeg een andere schijf te plaatsen, want deze is blijkbaar overleden...

Comment

Hey Dorado,

Alvast bedankt voor al je hulp.

Heeft het zin om er wat verschillende disc repair software programma's op los te laten?
                  Zoals ik schreef heb ik bijna alles kunnen overschrijven op een externe HD: iets meer dan 100 bestanden konden niet gekopieerd worden (ik schat enkele megabytes van de in totaal ~400 GB).

Gr,

M

Comment

Ik vrees van niet

Comment

Hey Dorado,

Niet te geloven, maar het is me gelukt!

Boosdoener was hiberfil.sys.

Van bij het begin van het probleem vermoedde ik dit al, maar alle pogingen om hiberfil.sys te verplaatsen/verwijderen, mislukten omdat ik ofwel geen schrijfrechten had (via Puppy Linux opgestart) of omdat ik simpelweg de HDD niet kon aanspreken.

Het is als volgt gelukt:
                      Boot mbv. Hiren's boot cd.
                      Vervolgens hiberfil.sys verplaatst naar een tijdelijke map.
                      Opnieuw opstarten.

Bedrieglijk simpel eenmaal je weet hoe het moet.

Nogmaals dank voor je hulp.

Groeten,

M

Comment

Working...
                      X