Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Configuratie 2 beeldschermen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Configuratie 2 beeldschermen

Hoi ,

Na een periode van afwezigheid op dit forum zit ik nu met probleem waar ik zelf helaas niet uitkom . Onlangs heb ik op mijn pc een 2e monitor aangesloten, nu heb ik wat problemen met het correct configureren van de schermen.

Wat ik probeer in te stellen :

- Mijn hoofdmonitor blijft hetzelfde als voorheen, taakbalk e.d. volledig zichtbaar en als ik een video fullscreen zet wil ik dat deze alleen op de hoofdmonitor volledig wordt weergeven.
    - Elke applicatie die ik open wil ik openen op de hoofdmonitor.
    - De 2e monitor wil ik gebruiken als een plek waar ik dingen heen kan schuiven, deze dient niet te zijn voorzien van de windows taakbalk / bureaublad iconen.

Nu gebruik ik de Nvidea software van mijn videokaart om dit in te stellen, ik zie 4 opties :
    - 1 beeldscherm
    - 2 beeldschermen (klonen)
    - 2 beelschermen (horizontaal verlengen)
    - 2 beeldschermen (verticaal verlengen)

Als ik op klonen klik, krijg ik 2 exact dezelfde beeldschermen, wat dus niet de bedoeling is.
    Als ik horizontaal verlengen aanzet, krijg ik in bijna wat ik wil bereiken. Het beeld wordt alleen verlengt, waardoor de taakbalk iconen helemaal rechts op het 2e scherm staan. Dit heb ik met nView kunnen aanpassen waardoor ik mijn taakbalk alleen te zien krijgt op de hoofdmonitor en er op mijn 2e monitor geen taakbalk is. Het probleem is nu dat als ik een applicatie open, of een video op fullscreen zet, hij deze over beide schermen verdeeld (aangezien de nvidea software alles over beide schermen verlengt). Bij het openen van applicaties die normaal midden in het scherm tevoorschijn komen, staat deze nu verdeeld over beide schermen (1 helft links, 1 helft rechts). Ik vind in de nView manager helaas nergens opties die dit kunnen verhelpen.

Is er software om in te stellen wat ik wil bereiken? Ik heb Displayfusion al geprobeerd, met deze software krijg ik het helaas ook niet ingesteld.

Alvast bedankt voor de hulp .

Groeten,

Mohawkje

Na flink wat proberen herkent mijn pc de 2e monitor ook in het configuratiescherm, waardoor ik nu dual view kan inschakelen. Nu werkt het perfect . Het probleem is hierbij dus opgelost.

Groeten,

Mohawkje

Comment

Hoe heb je het opgelost Mohawke?
      Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
      E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Wat is eigenlijk de reden dat je nVidia's software gebruikt en het niet door Windows laat afhandelen?
        Ik ben al een tijd geleden gestopt me te verdiepen in de ATI's, nVidea's en Intel's van deze wereld en kan in 90% prima uit de voeten met wat Windows me aanbiedt.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Working...
        X