Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afsluiten pc pas na meerdere pogingen in plaats van 1x knop "Computer uitschakelen"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Afsluiten pc pas na meerdere pogingen in plaats van 1x knop "Computer uitschakelen"

Mijn pc (XP) lukt me niet om na 1x drukken op knop "Computer uitschakelen" in startmenu uit te schakelen.
    Pas na 2-3x wil pc sluiten.
    Ik gebruik de slaapstand. Maar doe wel om de week pc geheel op normale wijze uitschakelen (merk namelijk dat pc dan beter loopt).
    Dan krijg ik dus dit probleem met uitschakelen.

Hoe kan ik forceren dat pc meteen afsluit i.p.v. meerdere pogingen moeten doen?

Probeer dit:
    1. Check het Windows logboek. Combineer [windowstoets & r] → typ: eventvwr.msc
      Klik op Windowslogboeken → Systeem. Klik rechts op Huidig logboek filteren Klik hier Kritiek en Fout aan.
    2. Check het geheugen van de computer met Memtest86.Brand iso op een cd en start de computer hiermee op en voer de diagnostiek uit.
    3. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc. Schakel hier 1-voor-1 de USB, netwerkadapter en andere apparaten uit om er achter te komen wat de veroorzaker is van het probleem.
    4. Update de stuurprogramma's, BIOS en de Windows updates
    5. Repareer Windows. Start up met de installatieschijf → Opdrachtregel. Typ hier: chkdsk c:\ /r & sfc /scannow
    6. Voer een schone opstart uit om de veroorzaker te ontdekken.
    7. Pas de energie-instellingen aan. Combineer [windowstoets & ] → typ: powercfg.cpl. Klik op "Schema-instellingen wijzigen" → "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen".
      Klik hier en schakel uit: beide Instellingen voor selectieve USB-onderbreking & Link Power State Management Herstart om te kijken of het proleem is opgelost.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Dorado, hartelijk dank voor de uitgebreide tips.
      Ik zal ze deze week allemaal testen.
      Last edited by dorado; 24-09-14, 16:28. Reden: onnodige quote verwijderd

Comment

Heb het opgelost via Alt-toets en Uitschakelen-knop pc tegelijk ingedrukt houden.
        Waarschijnlijk waren instellingen Energiebeheer gewijzigd geweest.

Comment

Working...
        X