Misschien een domme vraag. Maar ik heb nog een oude pc die op windows xp draait. Daarmee zit ik nog regelmatig op internet. Niet verstandig?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
oude pc die op xp draait
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nee, niet verstandig.
XP is een een OS dat sinds 8 april 2014 niet meer ondersteund wordt: XP.
Een paar mogelijkheden opgesomd:
- Of je zet je XP machine offline. Dus niet aan het internet (dus ook niet verbonden met andere pc's via een router die wél op het internet kunnen).
- Of (en dat is eveneens een mogelijkheid) je zet er Linux op (desnoods met Wine = Windows omgeving).Malware Research Engineer@Malwarebytes (MBAM) .....ASAP & Unite Member
E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek -
dacht ik al Emphyrio.
Zal eens even kijken of ik er linux op kan zetten en anders is het einde oefening om het zo maar eens te zeggen.
Had al gezien dat jullie een linux topic hebben, dus daar ga ik me een dezer dagen eens in verdiepen.
Dank voor het antwoord.
Zal het topic meteen op opgelost zetten.Comment
-
Graag gedaanMalware Research Engineer@Malwarebytes (MBAM) .....ASAP & Unite Member
E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-PeekComment
-
Maar draaien met Linux ook mijn oude programma's? En zijn er drivers voor oude hardware?
Ik moet XP blijven gebruiken voor mijn 'all in printer' die ik als gewone scanner gebruik,en voor mijn Filmscan 35als diascanner enz.
Ook Adobe Photo deluxe draait niet op Windows 7, en dat is het enige fotobewerkingsprogramma waar ik mee kan werken.
Natuurlijk is fotoshop beter, maar dat vergt een cursus.Comment
-
LInux (en zijn broertjes: Ubuntu, Xubuntu, Mint,...) zijn een Operating Systeem zoals Windows en MacOS.
Een programma dat bedoeld is voor Windows zal dus niet op een Linux gebaseerd systeem draaien.
Echter bestaat er zoiets als Wine dat je toch toelaat om Windows tools te draaien. Het maakt gebruik van de Windows API.
Of dit ideaal is voor uw situatie, Theo, kan ik niet zo in 1-2-3 zeggen. Ik durf dan ook niet 100% garanderen dat het werkt.
Ben daarom geneigd om te zeggen, als je systeem momenteel voldoet en goed werkt: laat het zoLast edited by Emphyrio; 13-05-15, 08:03.Malware Research Engineer@Malwarebytes (MBAM) .....ASAP & Unite Member
-
Malware Research Engineer@Malwarebytes (MBAM) .....ASAP & Unite Member
-
Is dat echt zo erg? Virussen worden toch gemaakt? De bedoeling daarvan is gewoon de mensen kl,,, en/of inlichtingen verzamelen. Wie gaat er daarvan werk maken voor de paar die dat nog hebben?
Allé paar, ik lees dat veel firma's nog in XP werken omdat het aanpassen van hun speciale software teveel zou kosten!Comment
-
Vergelijk het met een lekke fietsband, je kan hem oppompen (als je geen plak - lees: patch - materiaal hebt) en een paar meters verder fietsen, totdat hij weer leeg staat.
Ik wil niet de man zijn die die fiets neemt en enkele kilometers ga rijden
Allé paar, ik lees dat veel firma's nog in XP werken omdat het aanpassen van hun speciale software teveel zou kosten!Malware Research Engineer@Malwarebytes (MBAM) .....ASAP & Unite Member
-
Inderdaad. Ik heb ook een aantal vrienden die zeggen van: allemaal flauwekul..............je kunt xp gewoon gebruiken. Kan geen kwaad. Ik ga dat dus niet meer doen. Heb het allemaal gevolgd hier en wil jullie even bedanken voor de info. Heb me nog niet verdiept in linux en zo. Denk ook niet dat ik dat ga doen. Heb nu een goeie laptop die draait op windows 8. Op mijn oude xp pc vaak op torrentsites gezeten en zo. Dat gaat bij deze niet gebeuren. Wil deze graag schoon houden om het zo maar eens te zeggen.Comment
-
Prima ninneMalware Research Engineer@Malwarebytes (MBAM) .....ASAP & Unite Member
Comment