Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RAM geheugen probleem

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• RAM geheugen probleem

Hallo ! Ik ondervind enige problemen met het ram geheugen ,het begon een paar weken terug telkens BSOD`s .Uiteindelijk memory 86 gedraaid en ja vol met errors erin ,heb de 2 ramschijfjes

( RAM DDR1 1Gb (1x1Gb) 400Mhz PC3200 Kingston KVR400X64C3A/1G )

eruit gehaald en de contactpunten ervan schoongemaakt met dest. water.
    Hierna terugeplaatst en wederom memory 86 draaien ,resultaat geen errors meer en geen crashes.
    Nu leek het mij leuk aangezien het moederbord 4 rambanks heeft om 2 van deze ramschijfjes erbij te kopen ,maar hierbij stuit ik op problemen.
    Het bios herkent maar 2048 mb terwijl pc wizard zegt 4096 mb ,ook staat er bij pc wizard vermeld dim 0 en 1 leeg terwijl ze nu alle 4 voorzien van een ramschijfje .Ook treden er nu weer BSOD`s op ,wat doe ik hier fout is mijn vraag ?!!! Inmiddels heb ik 2 schijfjes weer verwijderd maar zonde van de 30 euro voor de nieuwe ramschijfjes ,hoop het toch met 4 werkende te krijgen .Bij deze een paar screenshots ter illustratie.
    Bijgevoegde Bestanden

Het kan zijn dat je boven het maximum RAM zit.
    Zie volgend artikel:
    https://msdn.microsoft.com/en-us/lib...its_windows_xp

Comment

Punt 1: Je zit met een Pentium 4 machine, ik gok dat deze computer om en nabij de 10 jaar oud is? Waarom zou je nog geld investeren in een machine die al op leeftijd is? Daarnaast draait Windows XP er nog op, dat niet meer ondersteunt wordt.

Punt 2: Specs van het moederbord even opgezocht: http://www.cnet.com/products/asus-p4...-series/specs/
      Ondersteunt max 4 GB RAM, worden ze niet herkent dan begint al heel gauw het vermoeden dat de RAM slots defect zijn.

Mijn advies: Computeronderdelen los op marktplaats verkopen, dan vang je er zeker nog wel wat voor. En ik weet niet wat zoal je werkzaamheden ermee zijn? Maar als het een beetje internetten, e-mailen, bankzaken en een keer een documentje bewerken is, kan je prima uit met een nieuwe (of 2e handse) i3-i5 processor. Tegenwoordig ben je er niet veel geld voor kwijt en heb je een computer waar je flink wat jaren weer mee uit kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Giant Bekijk Berichten
        Het kan zijn dat je boven het maximum RAM zit.
        Zie volgend artikel:
        https://msdn.microsoft.com/en-us/lib...its_windows_xp
        Dit zal het inderdaad wel zijn ,ik had zelf gedacht dat het net aan kon maar niet dus ,iig loopt het systeem stabiel nu .

Comment

Klopt deze pc heb ik 10 jaar terug gekocht .Het is ook wel een beetje een hobby oude sytemen ,zo heb ik er ook nog 1 staan met Windows 98 . Er zit in deze (XP) een goede videokaart ,de snelste die er voor dit systeem ooit gemaakt is de Radeon HD 4670 plus een goede voeding -be quiet! Straight Power 10 700W.- Internetten doe ik meestal op tablet tegenwoordig ,en bankzaken etc. Maar bedankt voor de reacties ,de pc draait prima op de 2 ram schijfjes in Dim1 en Dim3 niks meer aan doen !

Comment

Working...
          X