Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Crash

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Crash

Hallo, ik heb een opstartprobleem, er komt een donker scherm na een hele tijd laden. Was weg met de Kerst en alles netjes unplugged. Doe ik normaal nooit. Lijkt nu een probleem.

Vanalles al geprobeerd, en uiteindelijk kon ik de Veilige Modus bereiken van de Administrator. Van de Eigenaar niet, dan blijft hij vervolgens ook lang hangen en komt nergens. Dus ik ben nu online via deze Veilig Modus Administrator. Gelukkig lukt dat beetje nog WEL !

Het is Windows XP wat ik gebruik, ik hoop dat dit geen probleem is want ik heb alles hier nog op.

• Plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-station & start de computer opnieuw op.
    • Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
    • Selecteer de installatie waartoe je toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op jouw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.

Zwart scherm (vóór het introductiescherm)
    typ:
    * schijfcontrole &/of chkdsk /f /r
    * fixmbr (probeer te herstarten)
    * fixboot (probeer te herstarten)

Installeer de herstelconsole zodat deze makkelijker toepasbaar is:
    1. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-station.
    2. Combineer [windowstoets+r]
    3. Typ e:\i386\winnt32.exe /cmdcons in het vak Openen, waarbij e de stationsletter van het cd-station is. Voor Microsoft Windows XP Professional x64 Edition typ je e:\amd64\winnt32.exe /cmdcons, waarbij e de stationsletter voor het cd-station is.
    4. Er wordt een Windows Setup-dialoogvenster weergegeven. In het Windows Setup-dialoogvenster wordt de optie Herstelconsole beschreven. Klik op Ja om de installatie te bevestigen.
    5. Start de computer opnieuw op. De volgende keer dat je de computer opstart, wordt 'Microsoft Windows Herstelconsole' weergegeven in het opstartmenu.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Working...
    X