Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 downloaden

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows 10 downloaden

Vanmorgen zag ik behalve de vertrouwde logootjes rechts onder op de balk ook het windows logootje
    ik ging er opstaan en de melding verscheen Windows 10 downloaden, dus ik klik er op

en verscheen een scherm om windows 10 te reserveren, je krijgt dan een email wanneer het beschikbaar is om te downloaden.

Er mag in de Windows sectie ook alvast wel een subforum windows 10 gemaakt worden

Ik voeg de melding bij

Weet overigens nog steeds niet of er uiteindelijk nog verborgen consequenties verbonden zitten aan deze actie, op de lange of misschien al wel korte termijn. Vooralsnog ga ik er vanuit dat het gewoon wel slim is, als ze straks ook langzaam aan alle oude systemen "opruimen" en niet meer ondersteunen.

Ik wacht het wel af wanneer ik een mailtje krijg nu.

Click image for larger version

Name:	Windows 10.JPG
Views:	1
Size:	73,0 KB
ID:	1074083
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Natuurlijk wil ik ook wel up to date zijn, maar ben nogal bang voor veranderingen. De werking van Windows 10 (bureaublad) ligt dat dichter bij Windows 7 of Windows 8. Heeft hij drivers voor alle toestellen? Wordt de mogelijkheid geboden om het te proberen, en als het niet lukt terug overschakelen naar Windows 7?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theo2602
      Natuurlijk wil ik ook wel up to date zijn, maar ben nogal bang voor veranderingen. De werking van Windows 10 (bureaublad) ligt dat dichter bij Windows 7 of Windows 8. Heeft hij drivers voor alle toestellen? Wordt de mogelijkheid geboden om het te proberen, en als het niet lukt terug overschakelen naar Windows 7?
      Ja dat zijn allemaal goede vragen, ik heb er al eerder een topic over geopend, maar toen was het nog koffiedik kijken, maar nu komt het ineens wel heel dichtbij.

Maar goed je kan het in ieder geval alvast reserveren, dan kan je toch later nog een beslissing nemen of je t wel of niet doet.
      Last edited by typetje; 01-06-15, 07:01.
      Liefs Typetje

read my blog

Comment

@theo
        Je hebt na het uitkomen van Windows 10 een jaar de tijd om te beslissen of je van de gratis upgrade gebruik wilt maken. Dus je kunt na 29 juli ook goed in de gaten houden of anderen problemen krijgen, en daarna beslissen of je zelf Windows 10 gaat installeren. De eerste maanden zullen er ongetwijfeld problemen zijn, maar vaak zijn die na een paar maanden wel opgelost.

Comment

Ik heb mij al opgegeven, en krijg dus bericht wanneer het op de computer staat. Instaleren kan ik op wachten. Ik ken een oude expert, die het programma (Beta) draait. Hij beweert dat 10 het beste is wat MS sinds vele jaren heeft gedaan.

Comment

Ik heb mij al opgegeven, en krijg dus bericht wanneer het op de computer staat. Instaleren kan ik op wachten. Ik ken een oude expert, die het programma (Beta) draait. Hij beweert dat 10 het beste is wat MS sinds vele jaren heeft gedaan.

Oh dat schept ook goede hoop
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Hij beweert dat 10 het beste is wat MS sinds vele jaren heeft gedaan.
              Ik heb ook een proefversie van Windows 10 draaien op een pc. Ik ben nog niet tegen (echte) problemen aangelopen.

Comment

Nog iets, voor mij, belangrijks. Is dat een update, zodat alle programma's behouden blijven, of een installatie waardoor je alles opnieuw moet installeren?

Comment

Ik ga ervan uit dat bij de upgrade alle bestanden en programma's behouden blijven.
                  Vaak krijg je de keus: "met behoud van .." of een schone installatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Giant
                    Ik ga ervan uit dat bij de upgrade alle bestanden en programma's behouden blijven.
                    Vaak krijg je de keus: "met behoud van .." of een schone installatie.
                    Oh ja dat is wel fijn want ik zou het erg vervelend vinden als ik alles opnieuw kan gaan installeren
                    Liefs Typetje

read my blog

Comment

Dichter bij Windows 7 maar uitgebreid met functies van Windows 8. Je moet dan voornamelijk denken aan de live tiles: de tegels die je van informatie voorzien nog voordat je de achterliggende applicatie hebt opgestart.

Over een soepele downgrade terug naar Windows 7 / Windows 8(.1) heb ik tot nu toe nog niets gelezen maar ik denk persoonlijk dat je daar niet te veel op zult moeten rekenen.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Ik probeer mijn familie? vrienden in mijn omgeving ook zo goed mogelijk weer van informatie te voorzien, die ik hier weer verkrijg.
                        En mijn moeder die moet ik helpen via Teamviewer, ik vroeg haar maar eens of ze al dat icoontje had gezien. Dat had ze maar ze was me vergeten te vragen.
                        Nu zie ik jullie denken waarom gaat ze dit hier vertellen,
                        nou wel om het volgende fenomeen.

Ik heb op dat icoontje geklikt, mijn email gereserveerd en kreeg verder in datzelfde icoontje dat ik mijn w10 had gereserveerd en dat ik tzt bericht zou krijgen via de mail en die pop up.

Mijn moeder dus teamviewer opgestart ( was een week later of zo ) ook dat icoontje aangeklikt, email adres ingeklikt volgende en toen ook die mededeling

maar later vroeg ze me of ik haar outlook weer wilde opzoeken en vastzetten in een tab en ze wist niet hoe ze die moest terugvinden en hij was niet meer aangemeld al een paar dagen.
                        Oké geregeld en toen zag ik dus dat hij in haar mailbox van die actie een bevestiging had gekregen.

Deze bevestiging had ik niet gekregen, dus ik ging natuurlijk nadat ik klaar was met de teamviewer sessie kijken waar die mail zat verscholen, die blijkbaar ook binnen was gekomen.
                        Nergens, niet in inbox, niet in de map spam, niet in updates, niet in reclame

De map alle emails ook niet.

De prullenbak ook niet

Dus raar dat de een wel en de ander niet een bevestiging per mail krijgt

mijn moeder en ik hebben allebei een toshiba met w7 en ik heb gmail en mijn moeder hotmail.

Zijn er meer die of wel of geen email bevestiging hebben ontvangen?
                        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Een mailadres opgeven was niet verplicht. Je kunt ook controleren of je exemplaar is gereserveerd door te klikken op het Windows 10 icoon en te klikken op de drie streepjes linksboven. Onderaan staat "bevestiging weergeven".

Een tweede manier is Windows Update openen. Daar zie je ook dat de upgrade is gereserveerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek
                            Over een soepele downgrade terug naar Windows 7 / Windows 8(.1) heb ik tot nu toe nog niets gelezen maar ik denk persoonlijk dat je daar niet te veel op zult moeten rekenen.
                            Mijn ervaring is dat al je terug wil naar een eerdere versie dat een herinstallatie het beste werkt. Ik heb een keer een poging gedaan om van 8 terug te gaan naar 7, wat met diverse omwegen is gelukt. Uiteindelijk toch een herinstallatie gedaan omdat veel programma's niet goed meer werkten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Giant

Een tweede manier is Windows Update openen. Daar zie je ook dat de upgrade is gereserveerd.
                              kan je daar een voorbeeld van toevoegen in de vorm van een afbeelding
                              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎