Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat bezield Microsoft met Windows 10 spam/hack?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat bezield Microsoft met Windows 10 spam/hack?

Hallo iedereen,

Het is al weer enige tijd geleden dat ik op dit forum een vraag heb gesteld, maar het onderstaande vind ik te gek voor woorden.

Misschien is het al meer Window 7 gebruikers opgevallen, maar bij het binnenhalen van de laatste updates heeft Microsoft een icoon op mijn taakbalk geplaatst die mij moet verleiden om gratis (zal wel in hun eigen belang zijn) Windows 10 te installeren. Zie het Microsoft-icoontje hieronder.

Click image for larger version

Name:	Microsoft als hacker.JPG
Views:	1
Size:	9,8 KB
ID:	1074085

Ik heb al op internet rondgekeken hoe je dit kunt verwijderen, maar dat schijnt niet eens mee te vallen.

https://www.security.nl/posting/4306...am+verwijderen

GWE.Exe (de boosdoener) in taakbeheer uitschakelen is geen permanente oplossing.
    Ook het verwijderen van update KB3035583 werkt niet helemaal heb ik begrepen.

Weet iemand hoe ik de "hack" van Microsoft permanent ongedaan kan maken? Echt, mijn mond viel open van verbazing toen ik ineens het ongevraagde icoontje van Microsoft zag staan. Wat een inbreuk op privacy

Met vriendelijke groeten,

Riccardo
    Last edited by Riccardo; 28-07-15, 17:50.

Beste Riccardo,

Bedankt voor je forum-post.

Ik zal je punten op een puntsgewijze manier behandelen:

* Dit is niet alleen bij Windows 7, ook bij Windows 8 en Windows 8.1.
    * Het is zeker een gedeelte eigenbelang, maar Microsoft wil graag hiermee duidelijk maken dat illegale versies van Windows verkrijgen lastiger wordt. Wat ik goed begrijp.
    * Het is geen hack, maar een toevoeging op je systeem.
    * Mag ik vragen, wat je er "Inbreuk op privacy" aan vind? Neemt het gegevens van je op?

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben.

Comment

Ter aanvulling van Scorpi: het is ook een kleine tactiek om te zorgen dat Windows 7 niet de nieuwe Windows XP wordt.

Comment

Hallo,

Mijn belangrijkste vraag was natuurlijk hoe ik dat icoontje verwijderd krijg. Inmiddels heb ik informatie op deze site gevonden en zal proberen of dit mij verder brengt:

http://www.howtogeek.com/218856/how-...fication-tray/

Tja, het woordje "hack" is natuurlijk cynisch bedoeld. Maar als iemand (in dit geval Microsoft) ongevraagd aan mijn taakbalk zit te rommelen en totaal niet aangeeft hoe je hun actie ongedaan kunt maken vind ik dat zeker een inbreuk op privacy en ook spam. Stel je voor dat Nucia bij elke gebruiker een icoon op de taakbalk gaat plaatsen. Dan denk je toch ook "waar zijn ze mee bezig en wie denken ze wel dat zijn dat ze dat ongevraagd op mijn computer mogen doen?" Ik wil graag zelf beslissen hoe mijn taakbalk eruit ziet en geen icoontjes ontvangen die niet op een eenvoudige manier verwijderd kunnen worden.

Groetjes,

Riccardo
        Last edited by Riccardo; 06-06-15, 20:43.

Comment

Ik wil even benadrukken dat Scorpio Caruso géén Nucia crew-member is, enkel een lid zoals jullie

@Ricardo: dank je voor de nuttige feedback.
          Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
          E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Ik heb op het icoontje geklikt en mijn mail ingevuld en krijg dan tzt een mail hoe we wat om windows 10 te installeren.

ps kunnen we niet ergens centraal een onderdeel over windows 10 verkrijgen?
            Heb dat al aangegeven in feedback
            Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Hallo,

Tot nu toe heeft onderstaande oplossing bij mij geholpen:

https://www.thurrott.com/windows/win...ows-10-upgrade

Update KB3035583 verwijderen. Dan weer controleren op nieuwe updates. Dan verschijnt KB3035583 weer als een nieuwe aanbevolen update. Deze moet je dan verbergen om ervoor te zorgen dat hij niet wordt geïnstalleerd. Het staat allemaal in het artikel uitgelegd.

Deze vreemde actie van Microsoft heeft tot nu toe in de USA meer aanleiding tot discussie gegeven dan in Nederland. Zie bijvoorbeeld:

http://www.infoworld.com/article/292...b-3035583.html

Ik blijf het inbreuk op privacy vinden. Je kunt wel zeggen dat ze geen gegevens van jouw binnenhalen, maar toch. Als Microsoft in plaats van een ongevraagd icoontje plaatsen ineens je desktop zouden veranderen. Hoe zou je dat dan noemen?

Trouwens, als je straks Windows 10 hebt geïnstalleerd en het bevalt niet: kun je dan weer makkelijk terug naar Windows 7?

Riccardo

Comment

In de preview versie van Windows 10 zat een keylogger ingebouwd. MS heeft dat nooit ontkent.
                Zelf heb ik Windows 10 niet geinstalleert. Ben niet zo voor dat Metro gedoe namelijk.

Alle verdere vragen over Windows 10 horen in een apart topic thuis (niet onder spam )
                Last edited by Emphyrio; 07-06-15, 05:47.

Comment

Deze info is nuttig voor mij want op de andere laptop met w7 zie ik dat icoontje nog niet staan, ga eens kijken of deze update wel is geïnstalleerd en anders alsnog even doen.

En verder Riccardo, vind ik dat je overdreven handelt, waarom wil je niet upgraden naar w10, straks verloopt ondersteuning w7 ooit en dan kom er maar eens om en dan moet je pas gaan zorgen maken over je privacy en je veiligheid

en internet is en blijft internet of je nu gebruik maakt van w7 of straks w10 het gaat om hoe veilig je internet etc en zelfs dan nog.

En vind je het dan ook een inbreuk op je privacy als de plaatselijke pizzakoerier een reclamefoldertje in je brievenbus gooit.
                  Liefs Typetje

read my blog

Comment

Eigenlijk merkwaardig om een discussie te starten over Windows 10 als MS in een persbericht heeft verklaard Windows 10 pas op 29 Juli 2015 vrij te geven.
                    http://www.bleepingcomputer.com/foru...9th-announced/

Wat je nu ziet in je systeemvak, is een soort "reservatie".

Je kan ook het internet op zonder Windows, typetje.
                    Ergens kan ik Riccardo begrijpen. Ben zelf ook niet opgezet met de layout en werking van Windows 8/8.1 .

Als je voornamelijk typt (forum/programmeert) ben je geen bal met je aanrakingscherm en metro style
                    Last edited by Emphyrio; 07-06-15, 06:16. Reden: typo

Comment

ja dat snap ik, maar goed je kan toch wel office programma's erop zetten als open office ( die gebruik ik om te typen, want dat doe je ook nl als je schrijft)

En tuurlijk kan je het internet op zonder windows, dat weet ik ook wel

maar goed de meest gebruiken toch een of andere versie van windwos, ( doorsnee gebruikers) en die zit ook meestal op een nieuw aangeschafte laptop of pc
                      ( behalve chromebook dan )

En als je weet hoeveel mensen nu nog met xp werken, dan schrik je ook.

Maar goed dat terzijde

wel of geen w 10

ik bedoel, het is gewoon te bedienen met de muis hoor, trouwens w8 en 8.1 ook er zijn ook laptops zonder aanraakscherm waar het opstaat en die doen het prima, ik weet niet of ik wel zo nodig een aanraak scherm wil voor een laptop

op een tablet is het handig maar op me laptop zou ik dat denk ik niet zo graag willen.

ik schrijf enorm veel en vind het werken met toetsenbord en muis heel prettig.

En ik wil de upgrade naar w10 gewoon gebruiken om gewoon up to date te zijn met het systeem op mijn laptop

en verder ga ik ervan uit dat ik gewoon al mijn vertrouwde programma's kan blijven gebruiken.
                      Liefs Typetje

read my blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riccardo Bekijk Berichten
                        Ik blijf het inbreuk op privacy vinden. Je kunt wel zeggen dat ze geen gegevens van jouw binnenhalen, maar toch. Als Microsoft in plaats van een ongevraagd icoontje plaatsen ineens je desktop zouden veranderen. Hoe zou je dat dan noemen?
                        Dit heeft naar mijn mening weinig met privacy te maken. Microsoft installeert immers elke maand updates op je pc. En ook vaker hebben updates zichtbare gevolgen gehad (browserkeuzescherm, beveiligingscentrum, etc).

Wat denk ik het grote bezwaar is, is dat dit voor veel mensen een wat commerciële ondertoon heeft. Het is immers geen beveiligings- of functionaliteitsupdate maar is een soort reclamemelding. Ook al gaat het om een gratis upgrade.

Overigens kun je de update wel laten staan en de melding uitzetten.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX
                        DWORD
                        DisableGWX
                        0 or delete = enable
                        1 = disable
                        http://superuser.com/questions/92206...tion-area-tray

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Hallo,

Kijk, die opmerking over "spam en hacken" kwamen meer voort uit een enorme ergernis (die er nog steeds is) over de handelswijze van Microsoft. Als je het juridisch bekijkt zal het waarschijnlijk wel anders in elkaar zitten.

Het ging er mij ook niet om of Windows 10 straks beter is dan Windows 7 of 8. Hoewel ik mij afvraag of je na het updaten naar Windows 10 weer terug kunt naar Windows 7 of 8 als je dat zou willen.

Wat betreft de privacy/spam/hacken maken ze volgens mij misbruik van het vertrouwen dat je hen geeft voor het plaatsen van updates op je computer. Het is en blijft volgens mij een soort van reclameboodschap (of ze proberen je te pushen) voor het gebruik van Windows 10. Het ergert mij ook dat Microsoft het niet mogelijk maakt de "reclameboodschap" met een eenvoudige "klik op de muis" te verwijderen. Je moet het zelf maar uitzoeken.

Overigens, ik heb het icoontje kunnen verwijderen via de link die ik al eerder heb gegeven.

Riccardo
                          Last edited by Riccardo; 14-06-15, 06:13.

Comment

Moet ik altijd lachen als ik het woord 'Privacy' hoor. Zodra men iets verbind met het internet bestaat dat toch niet meer! In dit geval het icoontje van Windows 10 vind ik het helemaal te gek. Je krijgt altijd update's, Microsoft kan die toch maar alleen zenden als ze weten wat er op je computer staat! Vraag eens op eender welke website inlichtingen over een product en daarna komen op elke website reclames van dat product. Privacy???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk Berichten
                              Moet ik altijd lachen als ik het woord 'Privacy' hoor. Zodra men iets verbind met het internet bestaat dat toch niet meer! In dit geval het icoontje van Windows 10 vind ik het helemaal te gek. Je krijgt altijd update's, Microsoft kan die toch maar alleen zenden als ze weten wat er op je computer staat! Vraag eens op eender welke website inlichtingen over een product en daarna komen op elke website reclames van dat product. Privacy???
                              je haalt de worden uit mijn mond Theo
                              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                              X