Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe voorkom ik windows 10?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe voorkom ik windows 10?

Ik wil voor mijn pc de nieuwe updates downloaden en installeren. Echter, dan wordt ook Windows10 gedownload en ik wil dat nog helemaal niet. Ik zie nergens welke download die W10 is en hoe ik die kan verhinderen. Op deze manier moet ik dus windows 10 ook meteen installeren. Doe ik dat niet, dan kan ik helemaal geen beveiligingsupdates meer binnenhalen. Behoorlijk heftig die marketing.
    Hoe voorkom ik Windows 10?
    Last edited by Pollepel; 26-08-15, 09:42.

Hier staat een tutorial.
    Suc7

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ik zie bij mij die update niet in de lijst staan, dus ik kan hem niet verwijderen.
      Ik zie hem niet staan tussen de updates die nog gedownload moeten worden (de beveiligingsupdates en dergelijke). En ook niet in de lijst met al geinstalleerde updtes. maar zodra ik nieuwe beveiligingsdingen wil downloaden, wil hij W10 gaan binnenhalen. Ik kan niets doen voordat dat gedaan is.

Als ik dat doe, wordt het dan ook meteen geïnstalleerd, of kan ik het gewoon downloaden en verder gaan in 8.1?
      Last edited by Pollepel; 26-08-15, 10:14.

Comment

je kan Windows 10 wel downloaden en als het toch niet bevalt

dan heb je een maand om terug te gaan naar windows 8.1

binnen die maand mag je je ook weer bedenken om naar 10 te gaan

maar daarna is het voorbij en zit je of met 10 of met 8.1
        Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Dus het is gewoon zo. Ik kan geen beveiligingsupdates meer downloaden voor W8.1 zonder eerst Windows10 te downloaden. Klopt dat? dat ik verplicht W10 moet nemen, al is het maar even? Ik vind dat zo'n rare gang van zaken. Ik wil gewoon mijn beveiligingsupdates binnenhalen voor W8.1 en pas tegen het eind van dit jaar W10 gaan doen.

Comment

nee hoor je kan gewoon je beveiligings updates installeren
            de update van w10 is een optionele
            daar kan je gewoon bijzetten later installeren of zo ik weet niet meer precies, maar zo staat hij bij mijn ma ook nog ingesteld
            ze wacht tot ik kom namelijk
            je hebt een jaar om te beslissen

En ik ga zo bij mijn ex ( die heeft 8.1 ) de boel erop zetten bij hem staat hij ook in de wacht
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

je zou eventueel nog kunnen instellen updates automatisch downloaden maar mij beslissen wat ik installeer
              Liefs Typetje

read my blog

Comment

De update staat omschreven als "Bijwerken naar Windows 10 Home"/"Belangrijk". Omdat je hier mee doodgegooid wordt vind ik het persoonlijk het verstandigst om de updates helemaal uit te zetten en dan zelf af en toe te zoeken naar updates. Zolang je de bovenstaande "belangrijke" update niet aanvinkt komt Windows 10 niet op je systeem.

Let ook op de update KB3035538. Die moet je ook uitvinken, omdat dit de Microsoft reclame-update is die je dagelijks onder de neus wrijft dat het leven zonder Windows 10 zinloos is.

Comment

Bij Windows Update staat: Upgrade uitvoeren naar Windows 10 en daaronder : installeer de nieuwste versie van Windows.

Onder dat kader kan ik wel naar nieuwe upodates zoeken, en die aan- of uitvinken, maar als ik die wil installeren begint hij toch ijskoud en doodgemoedereerd W10 te installeren.

Ik heb net mijn rondje hardgelopen en tijdens deze o zo louterende momenten bedacht dat ik het volgende week op mijn gemak (...) ga doen. Ik ben alleen altijd bang dat er van alles fout gaat en ik ben behoorlijk hulpeloos als het op computers aankomt. Hulptroepen heb ik niet, dus dan moet ik weer mensen gaan inhuren en dat kost geld en dat heb ik ook niet. vandaar dat ik dacht: Ik blijf nog lekker even aan 8 plakken, dat werkt tenslotte doorgaans prima, dus waarom er aan gaan morrelen..

Maar zo heb ik weinig keus geloof ik. Dus moet ik er maar aan gaan staan en hopen dat ik tot de groep behoor waar het allemaal goed bij verloopt.

Comment

Nou, Pollepel, dat zou ik niet doen. Ga gewoon eens naar Windows Update en klik op "Instellingen wijzigen". Dan kies je "Nooit naar updates zoeken (niet aanbevolen)". Opslaan. Dan keert in elk geval de rust terug op je computer.

Een tijdje later klik je dan eens op "Naar updates zoeken" en daarna kun je dan aan- en uitvinken wat je zelf wil. Ik kan mij niet voorstellen dat dit bij u anders zou gaan. Ik beslis zelf in april 2016 of ik Windows 10 wil. Afgelopen zondag heb ik "Bijwerken naar Windows 10 Home" en "Update KB3035538" uitgevinkt, vervolgens een update binnengehaald die ik wèl wilde en daarna stond alles weer op "Nooit naar updates zoeken (niet aanbevolen)".
                    Last edited by Leono; 26-08-15, 19:52.

Comment

Als ik dat doe en ik klik daarna op zoeken naar updates, verschijnt onmiddellijk weer dat 'installeer windows 10'-ding. En herhaalt alles zich weer. Ik weet niet of er hier iets raars aan de hand is en of het spookt hier hoor, maar 't is echt zo.

Comment

Er staat een optionele update aangevinkt, namelijk die windows10. Ik heb dat niet bewust gedaan en vind ook niet waar ik de optionele updates kan vinden. Anders kon ik het uitvinken, denk ik. Ik heb het vinkje bij aanbevolen updates net zo ontvangen als belangrijke updates, bij de instellingen ook uitgeschakeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pollepel Bekijk Berichten
                          Er staat een optionele update aangevinkt, namelijk die windows10. Ik heb dat niet bewust gedaan en vind ook niet waar ik de optionele updates kan vinden. Anders kon ik het uitvinken, denk ik. Ik heb het vinkje bij aanbevolen updates net zo ontvangen als belangrijke updates, bij de instellingen ook uitgeschakeld.
                          Windows 10 wordt normaliter aangemerkt als "Belangrijk", niet als "Optioneel". Als je bij Windows Update kijkt staat er links in het update-veld (blauw gekleurd) iets van "3 belangrijke updates en 2 optionele updates". Daar moet je dan op klikken en dan zie je de omschrijving wat deze updates betekenen. Pas dan kun je iets aan- of uitvinken. Als de updates op "Uitgeschakeld" staan krijg je een okerkleurig/oranje update-veld en daar moet dan staan: "Naar updates zoeken". Dat blijft staan totdat jij zelf besluit: "Ik ga eens naar updates zoeken".

En als er staat: "Installeer Windows 10", of "Upgraden naar Windows 10", dan doet hij dat pas als je het zelf aanklikt, wat je dus in elk geval niet moet doen.

Je zou eens kunnen kijken of er op je C:schijf een verborgen map is aangemaakt met de naam Windows._BT.

Dat is namelijk een heel grote map met bestanden die bestemd zijn voor Windows 10 en die Microsoft door je keel duwt als je er niet op tijd een stokje voor hebt gestoken. Ik ontdekte vorige week dat er "op de achtergrond" een downloadproces bezig was en dat de map Windows._BT al 140 Mb groot was. Ik kon hem toen nog op tijd verwijderen. Als ik het niet gemerkt had zou hij 5 Gigabyte of zo zijn geworden en dan is hij moeilijker te verwijderen. Daarom heb ik daarna de updates helemaal uit gezet. En nu heb ik weer rust.
                          Last edited by Leono; 26-08-15, 15:47.

Comment

Zojuist nog eens gezocht naar updates: eerst staat er heel groot "Upgrade uitvoeren naar Windows 10". Maar daaronder staat: "Alle beschikbare updates weergeven".

Als je daar op klikt komen er 2 belangrijke ("Bijwerken naar Windows 10 Home" en de KB3035538) en 1 optionele (voor Skype, dat ik momenteel helemaal niet heb) tevoorschijn. Mèt aan- en uitvinkvakjes.

Comment

Ik heb nu de optionele update windows 10 gevonden en uitgevinkt. Hoera. Maar het helpt helemaal niks.
                              Hij wil gewoon nog steeds w10 installeren en dat vinkje lijkt gewoon vanzelf weer terug te komen. Ik heb het nu een keer of 5 uitgezet. Ik doe vast iets fout, maar ik weet niet wat.

Comment

Working...
                              X