Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Video_dxgkrnl_fatal_error

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Video_dxgkrnl_fatal_error

Dag iedereen,

Ik heb onlangs de overstap gemaakt naar Windows 10 op mijn Dell Inspiron 7537 (goedgekeurd door Dell om de upgrade te maken). Ik heb de stappen van Dell gevolgd waar ik alle stuurprogramma's van BIOS (A13) en dergelijke(Intel Mangagement Engine Interface, chipset,...) via hun website heb geupdate vooraleer ik aan de installatie ben begonnen. Hoewel dat elke stap werd gevolgd heb ik eenmalig tijdens de installatie een blauw scherm gekregen met error "video_dxgkrnl_fatal_error", maar na herstarten maakte de pc de installatie goed af.

Alles werkte goed tot elke windows update die geïnstalleerd wordt en die mij bij de opstart dezelfde fout geeft, "video_dxgkrnl_fatal_error". Ik geraak dan niet meer in Windows totdat ik geen systeemherstel doe naar een eerdere versie van windows 10. Al mijn stuurprogramma's voor grafische kaart (Intel HD 4400 en NVIDIA GeForce GT 750M) en chipset zijn geupdate naar de "compatibele" versie. Het logboek geeelte in bijlage is het deel rond het tijdstip van de fout na de update.

Ook heb ik de Intel Management Engine Interface moeten verwijderen, gezien dit stuurprogramma door Dell voorgesteld mij weerhoudt de pc uit slaapstand te ontwaken. Moet ik de oude versie van windows 8.1 terug installeren?

Ik heb echt jullie hulp nodig want geen enkel forum heeft het antwoord kunnen bieden en ik geraak hopeloos om windows 10 te kunnen blijven draaien.
    Bijgevoegde Bestanden

Heb je deze stappen al geprobeerd

http://windows.microsoft.com/en-us/w...-screen-errors
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Ja dat heb ik geprobeerd:
      - Ik heb alle drivers geupdate
      - Ik heb error check gedaan met zowel dell online diagnostic tool, ePSA bij opstart, als sfc/scannow.
      - Mijn windows is hersteld naar het vroegste punt waar dat ik een herstelpunt heb gevonden.
      - Ik kan GEEN windows update meer doen anders krijg ik dat blauw scherm met die fatal error en geraak ik niet meer in windows.

Comment

wat was je vorige windows versie?
        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Windows 8.1

Comment

Heb je ook al geprobeerd om terug te gaan naar windows 8.1

om te kijken of je je problemen kan oplossen

en daarna weer windows 10 installeren ( moet wel binnen 1 maand na de 1e installatie van windows 10 )
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Nee dat nog niet, omdat ik schrik had dat met de recente driver updates dit ook terug een error zou geven en oncompatibel zijn.
              Maar in windows 8.1 had ik geen problemen van blauw scherm of problemen met updates die errors gaven.

Moet ik eerst alle drivers naar een vorige versie terugbrengen vooraleer ik naar windows 8.1 terugga?

Comment

nee volgens mij moet je dat niet doen ik ga even kijken
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

Hier vind je uitgelegd hoe je terug moet naar je vorige versie van windows

http://www.brisk-ict.nl/windows-10-t...8-1-of-7-blog/
                  Liefs Typetje

read my blog

Comment

Maar er staat nergens of je drivers worden omgezet naar de eerdere versie terug?
                    En is er geen andere mogelijkheid om het probleem op te lossen zonder windows 10 op te geven? Want ik was wel fan van het nieuwe besturingssysteem. Is er geen oorzaak af te leiden uit de logboek die ik in bijlage had gestuurd?

Of dien ik beter een clean installatie te doen?
                    Last edited by Lollerd; 30-08-15, 13:48.

Comment

Als je terug gaat dan kun je misschien wel de problemen oplossen in windwows 8.1 en daarna weer terugkeren naar windows 10

Het is een tip, je zou kunnen googlen over de ervaringen die men heeft met terug zetten.

Ik zelf heb dit niet nodig gehad, alles liep meteen goed, vanaf w7 en ook de laptop die ik voor iemand heb gezet van windows 8.1 naar 10 zijn geen problemen mee ontstaan.

Verder moet ik wel bijzeggen, dat het misschien een oplossing is, besluit je hiertoe over te gaan, dan is dat wel ten alle tijden op jou risico, dus zou goed nadenken, anderzijds als je systeem nu met een fout zit die niet is op te lossen schiet het ook niet op
                      Liefs Typetje

read my blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lollerd Bekijk Berichten
                        Dag iedereen,

Alles werkte goed tot elke windows update die geïnstalleerd wordt en die mij bij de opstart dezelfde fout geeft, "video_dxgkrnl_fatal_error". Ik geraak dan niet meer in Windows totdat ik geen systeemherstel doe naar een eerdere versie van windows 10. Al mijn stuurprogramma's voor grafische kaart (Intel HD 4400 en NVIDIA GeForce GT 750M) en chipset zijn geupdate naar de "compatibele" versie. Het logboek geeelte in bijlage is het deel rond het tijdstip van de fout na de update.
                        Voorkom dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
                        Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'. Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.

Zoek de betreffende stuurprogramma update.
                        1. Open Start → Alle programma's → Windows Update.
                        2. Klik hier op Instellingen wijzigen
                        3. Kijk nu op Updates automatisch installeren &
                        4. wijzig dit in Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren
                        5. Klik op de Terug knop
                        6. Klik op Geïnstalleerde updates
                        7. Rechtsklik de betreffende updates:
                          • KBXXXXXX
                        8. en klik op Verwijderen
                        9. Wanneer de updates volgende x worden aangeboden. rechtsklik ze dan en kies Verbergen.
                        Last edited by dorado; 31-08-15, 06:16.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Working...
                        X