Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automatisch microsoft account na aanmaak voor de Store in Windows 10

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Automatisch microsoft account na aanmaak voor de Store in Windows 10

Om iets van de apps te kunnen gebruiken van Windows 10 heb je een microsoft account nodig anders kan je er niks mee.

Ik heb dan nu wel al even Windows 10 maar had me dat nog niet aangemaakt.

Vandaag toch maar eens neuzen in de die store

en voor de gelegenheid een outlook.com adresje aangemaakt, wat verder alleen daarvoor gebruikt zal worden.

Maar ik zag tot mijn verbazing dat mijn account naam bovenaan bij start was gewijzigd in de accountnaam van het outlook adresje.

Ik dacht maar dat had ik toch niet aangegeven, alleen voor die store

nu ik dus snel even bij instellingen kijken ja hoor

Gewoon gewijzigd mijn lokale account dus veranderd naar een microsoft account

Ik heb dat dus ook weer even heel snel veranderd naar mijn gewone account maar moest dan wel afgemeld en weer ingelogd worden, en moest zelf het wachtwoord weer opnieuw instellen alsof ik het voor de eerste keer aanmaakte.

Dus, als je een lokaal account hebt en je maakt voor de gelegenheid een microsoft account voor de store, let dan op dat je lokale account vanaf dat moment dus wordt omgezet naar een microsoft account en je je daarmee ook moet inloggen.
    Mits je dit weer terug draait bij instellingen, accountbeheer.
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Het is wel mogelijk om alleen bij de store aan te melden met een Microsoft Account en verder een lokaal account te gebruiken.
    De inlogprocedure is dan bij de Store wat verwarrend, Als je niet oplet klik je na het invullen van de MS account op verder, maar er boven of er onder staat met hele kleine letters iets van "alleen aanmelden bij deze app" en als je daar op klikt, houdt je gewoon je Lokaal Account.

Comment

Inderdaad, heb ik bij het terugzetten naar de lokale account een mededeling gehad dat ik me dan telkens moet aanmelden bij de Store
      maar bedankt voor aanvullende tip van de kleine letters, om steeds "alleen aanmelden bij deze app" aan te klikken.

Ik had nog niet opnieuw bij de Store aangemeld.
      Liefs Typetje

read my blog

Comment

Click image for larger version

Name:	ScreenHunter_06 Sep. 06 18.53.jpg
Views:	1
Size:	108,8 KB
ID:	1068435

Dit is wat ik te zien krijg wanneer ik met mijn microsoft account wil inloggen. Helaas zie ik nergens een plek om alleen voor deze plek in te loggen.
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik heb het voor je getest,

ik heb de NOS app gedownload en moest me opnieuw inloggen en dat heb ik gedaan, de app is gedownload, ik heb daarna bij accounts gekeken en mijn lokale account is nog gehandhaafd,

ik zal echter bij elke app die ik wil downloaden dus moeten inloggen.

Dit scherm klopt inderdaad zo
          Liefs Typetje

read my blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door typetje Bekijk Berichten
            ik zal echter bij elke app die ik wil downloaden dus moeten inloggen.
            Ik heb mij 1 maal aangemeld bij alleen de store-app en hoef niet steeds opnieuw in te loggen als ik een app wil downloaden.

Comment

Waarschijnlijk ik ook niet, want ik zag nu bij account beheer dat hij onderop stond als andere accounts die ik gebruik

zolang ik ingelogd blijf kan ik wel apps downloaden, maar na herstart zal ik het ww weer moeten ingeven denk ik zo
              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Hij staat bij mij ook als "ander account". Ook na opnieuw opstarten hoef ik niet meer opnieuw bij de store in te loggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Giant Bekijk Berichten
                  Hij staat bij mij ook als "ander account". Ook na opnieuw opstarten hoef ik niet meer opnieuw bij de store in te loggen.
                  dan weet ik dat ook weer, ik had sinds die keer niets meer uit de store gehaald vandaar.

Het zal dan ook bij mij wel goed zijn nu
                  Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                  X