Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan CrossGL-Clock-100-Beta niet verwijderen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kan CrossGL-Clock-100-Beta niet verwijderen

Ben sinds kort overgegaan van Windows7 naar Windows10.
    In Windows 7 had ik op mijn account op mijn bureaublad een rond klokje gedownload dat ik wel leuk vond.
    Na wat googlen vond ik voor Windows10 een soortgelijk uitziend klokje dat was te downloaden bij Softonic.
    Dat heb ik gedaan en uitgevoerd.
    Het klokje in Windows7 was uitsluitend te zien op mijn bureaublad maar deze CrossGL-Clock gaat met elke zoekopdracht mee en dat vind ik storend.
    Ik probeer het programma dus te verwijderen maar dat lukt niet omdat er steeds wordt aangegeven dat het programma in gebruik is en eerst gesloten moet worden.
    Alleen ..... ik kan het nergens vinden als ik via configuratiescherm naar programma's en onderdelen ga.

Een herstelpunt (naar gisteren) maken is ook anders dan bij Windows-7. Ik moet dan iets invullen in een vakje maar weet niet wat er verlangd wordt.

Kan iemand mij adviseren wat ik moet doen om het klokje weer te verwijderen van mijn bureaublad?
    Vast bedankt voor de moeite.
    Pion.

Allereerst is downloaden via Softonic niet aan te raden.
    Verder heb je het al geprobeerd om gewoon te via apps en onderdelen te verwijderen?

je gaat naar instellingen > systeem > Apps en onderdelen

Hier zoek je het betreffende programma op en klikt het open en vervolgens op Verwijderen
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Verder als je in de Store van Windows 10 bij Apps in de zoekfunctie klok intypt, vind je verschillende apps die aan jou wensen voldoen, ook bureaublad klokjes

en bijna allemaal gratis, ik zou er eens een kijkje nemen.
      Liefs Typetje

read my blog

Comment

Hoi Typetje,
        Via instellingen > systeem > Apps en onderdelen kom ik niet verder want daar staat het programma niet bij.
        De download staat wel op mijn E:schijf maar het verwijderen daar lukt dus niet (omdat het geopend staat).

Op google is wel een verwijderingstool te downloaden voor het programma CrossGL-Clock maar dan kom ik misschien van de wal in de sloot dus dat durf ik niet zo goed.

De download staat op mijn E:-schijf.
        Als ik een herstelpunt naar gisteren maak ben ik er toch (denk ik) ook vanaf?
        Alleen moet ik dan de beveiliging voor station E: eerst inschakelen en voor de andere schijven uitschakelen?
        Alleen de C:-schijf staat ingeschakeld. E: en F: (back-up schijf) staan uitgeschakeld.
        Last edited by pion; 01-09-15, 11:56.

Comment

Zet je muis op de taakbalk rechtsklik en open taakbeheer kijk in het tabje Processen of je het klokje kan vinden en klik op Beëindigen vervolgens klik je op het tabblad Opstarten en kijk of hij daar ook tussen staat en klik op uitschakelen

Kijk of je het programma nu wel kan verwijderen
          Liefs Typetje

read my blog

Comment

Als ik rechtsklik op de taakbalk, krijg ik taakbeheer te zien.
            Als ik daarop klik staan er geen keuze in tabbladen maar alleen 2 programma's: AVG User Interface (32bit) en Microsoft Edge.
            Jouw advies kan ik op deze manier dus niet opvolgen.
            Nog een ander idee?

Dag Typetje.
            IK HEB DE OPLOSSING GEVONDEN!
            Tijdens het wachten op jouw antwoord zat ik met de muis te "spelen" op het klokje op het bureaublad.
            Plotseling zag ik toevallig (toen ik op de rand van het klokje ging staan) een "-" en een "X"-tekentje verschijnen (waarmee je ook programma's naar de taakbalk kunt laten zakken of (X) verwijderen.
            Toen ik op de "X" drukte was het klokje ineens verdwenen. Ik denk dat ik de download nu ook wel kan verwijderen omdat het niet meer in gebruik is. Dat is gelukt en de download zit in de prullenbak.

Toch bedankt voor jouw behulpzaamheid. Ik ben blij dat het "probleem" opgelost is.

Vriendelijke groet,

Pion.
            Last edited by pion; 01-09-15, 12:33.

Comment

geen dank en als je behoefte hebt aan een klokje dan kan je dus in de Store zoeken naar een app die daarvoor aanwezig zijn
              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Bedankt voor jouw tip over de Windows 10 app-store. Ga er even kijken of er iets bruikbaars voor mij tussen zit.
                Groeten,
                Pion.

Comment

Het gadgetklokje op het bureaublad van mijn Windows 7 versie was mooi rond en redelijk klein (mooier dan de tegels van Windows 10).
                  Ik las op internet dat Windows 8 en 10 niet meer uitgevoerd zijn met dergelijke gadgets omdat deze voor een hacker een simpele mogelijkheid openden om binnen te dringen in de computer. Uit beveiligingsoverwegingen is Microsoft er dus mee gestopt.
                  Ik kijk dus in het vervolg maar rechts onderin mijn scherm op de taakbalk naar de datum en tijd en vergeet het klokje dus maar.

Comment

ja dat is natuurlijk altijd een optie, ik doe het altijd zo, die gadgetbars heb ik nooit gebruikt, gelijk uitgeschakeld altijd
                    Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                    X