Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik kan geen bestanden verwijderen naar de prullenbak

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik kan geen bestanden verwijderen naar de prullenbak

Sinds vandaag heb ik gemerkt dat ik geen bestanden uit de mappen op de C schijf kan verwijderen

Ik kan ze knippen en plakken in een andere map, maar dan blijven ze toch ook in de oorspronkelijke map staan.
    Ze worden gekopieerd dus.

Nu heb ik geprobeerd de map te legen richting prullenbak en dan krijg ik de melding Ongeldige MS-DOS functie

Dit gebeurd alleen met mappen die op de C schijf staan en het maakt niet uit wat voor bestand het betreft

Een bestand op mijn D schijf kan ik zonder problemen verwijderen naar de prullenbak.

Het geen dus wil zeggen, dat ik de mappen op de c schijf niet kan opruimen, of legen.

Gister had ik de inhoud van een hele map geknipt en geplakt ( dus verplaatst ) naar een map op de D schijf

dat is gewoon goed verlopen

alleen nu zie ik dat de bestanden ook nog steeds in de betreffende map op C zijn blijven staan

Ik heb de actie herhaald om zeker te zijn dat ik niet gekopieerd heb
    en het is dus echt zo.

Vervolgens dacht ik, dan alles naar de prullenbak, en dan krijg ik dus die melding

Dit heb ik voor het eerst meegemaakt.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor, of weet waarom dit is.

aanvulling:

Nou heb ik ook geprobeerd om rechtstreeks met rechtermuisknop vernietigen met AVG te doen, dat doet ie, maar het bestand blijft staan ( het was een afbeelding) alleen is niet meer zichtbaar, als ik het openmaak geeft het aan dat het bestand beschadigd is.

Nou ik snap er niks van

Herstart heeft ook geen effect.
    Ik weet het even niet meer, moet ik dan straks een drastisch programma installeren om mijn bestanden te verwijderen
    Last edited by dorado; 12-10-15, 13:05. Reden: Berichten samengevoegd
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Heeft u Unlocker al geprobeerd? Dan kun je in elk geval zien of er blokkerende processen zijn.

Comment

Als je de prullenbak in Windows 10/8/7 repareert, zal Windows automatisch een nieuwe $ Recycle.bin map aanmaken. (een nieuwe prullenbak dus)

Om de Prullenbak te resetten, open je een opdrachtpromptvenster met Administratorrechten.
      Typ dan de volgende opdracht en druk op ENTER:

Code:
      [B]  rd /s /q C:\$Recycle.bin[/B]

Met deze opdracht wordt de map $ Recycle.bin die aanwezig is op de C-schijf is gereset.
      Je moet dit voor elke partitie op jouw harde schijf doen, door het vervangen van C:\ i.c.m. de letter / s.
      Wees voorzichtig hiermee om het verwijderen van de verkeerde bestanden of mappen uit te sluiten.!!!

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Het betreft ook alleen de C schijf

Ik kan bestanden uit de mappen op de D schijf gewoon verwijderen

Ik ga het toepassen en je hoort wat er gebeurt

Ik krijg de boodschap de map is niet leeg

ik heb prullenbak geleegd maar toch

blijft hij zeggen de map is niet leeg

Als ik dus een bestand wil verwijderen dan krijg ik deze melding

Click image for larger version

Name:	ongeldige ms dos actie.JPG
Views:	1
Size:	11,3 KB
ID:	1068476

Ik heb je stappen uitgevoerd boven en dat geeft nog geen resultaat de prullenbak is wel leeg inmiddels dus
        de melding is niet correct

en ik heb ook die aanpassing gedaan en die regel uit gevinkt en dat heeft ook geen resultaat

en ik heb ook die lijn in prompt gezet

en dit is het resultaat

Click image for larger version

Name:	prompt probleem.JPG
Views:	1
Size:	24,3 KB
ID:	1068477

dat is dus ook niet toepasbaar

of moet ik daar Y klikken en dan herstarten?
        Last edited by typetje; 11-10-15, 20:24. Reden: Berichten samengevoegd
        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Combineer [windowstoets & r] → typ: control folders → klik tabblad Weergave
          Vink Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) uit

Ga naar de map $Recycle.bin en verwijder daar alle inhoud.

Maak nu de zojuist aangemaakte wijziging weer ongedaan en kijk of het verwijderen van de Map $Recycle.bin wel lukt.

Comment

Ik lees op het microsoft forum dit

is dat veilig om te doen in prompt voor er iets geks gebeurd, ik ga wel eerst kijken naar jou oplossing @Dorado

mijn bin is leeg trouwens

Ik heb zojuist chkdsk /X in Command Prompt (in Admin mode) uitgevoerd en het probleem lijkt nu opgelost te zijn. Kan alle bestanden weer deleten. Of zou er een update zijn doorgevoerd in de tussentijd?
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

@typetje
              Wanneer je een reactie wilt toevoegen en er is nog geen weder reactie gegeven, graag je oude post openen en daar inhoud aan toevoegen.

Comment

Het chkdsk ​commando betreft het fouten repareren van de harde schijf, dus dat is mi.i. altijd goed.

Oorspronkelijk geplaatst door typetje
                of moet ik daar Y klikken en dan herstarten?
                Yes
                Last edited by dorado; 11-10-15, 20:31.

Comment

ok nou dan ga ik dat doen, al ik het overleef dan plaats ik hier een reactie bij in deze post brb

Yes Yes

het heeft gewerkt

dus dit commando chkdsk /X in opdrachtpromt( administrator )

In Windows 10 snel te bereiken door met je rechtermuisknop op de startknop van windows klikt en dan selecteer je Opdrachtpromt( administrator )
                  Last edited by typetje; 11-10-15, 20:47. Reden: aangepast met het resultaat van mijn actie
                  Liefs Typetje

read my blog

Comment

probleem is opgelost
                    Liefs Typetje

read my blog

Comment

Mooi werk typetje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
                        Mooi werk typetje
                        Jij ook bedankt voor je advies en ook bij de uitvoering van dat laatste in prompt
                        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                        X