Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BLUETOOTH | WINDOWS 10 - Hulp a.u.b. snap er niets meer van

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BLUETOOTH | WINDOWS 10 - Hulp a.u.b. snap er niets meer van

Goedendag,

Onlangs heb ik een draadloze headset aangeschaft, waarmee ik via Bluetooth prima muziek kan beluisteren. Via mijn Galaxy S3 gaat dat zeer soepel en ik dacht dat dit in combinatie met mijn laptop ook het geval zou zijn. Niets blijkt minder waar. Ik kom er echt niet meer uit.

Volgens mij is mijn laptop compatibel met Bluetooth. De exacte gegevens zijn: HP Pavilion g7 2001sd (B1L40EA). Helaas lukte het niet om zowel mijn telefoon als headset te vinden terwijl deze apparaten ingeschakeld zijn (inc. Bluetooth). Dit alles via Windows 7 en fqsquirt.

Toen las ik op internet dat er Bluetooth adapters verkrijgbaar zijn waarmee je gemakkelijk apparaten zou kunnen pairen. Derhalve heb ik de Trust Bluetooth 4.0 USB Adapter aangeschaft. Ik dacht dat het een kwestie was van Plug & Play maar de USB adapter lijkt ook niets te doen. Het licht van de adapter blijft dan ook rood en knipperen.

Via YouTube zag ik van alles over het updaten en installeren van drivers etc. Aangezien ik Windows 7 draaide heb ik gekozen om te upgraden naar Windows 10, omdat dit al een tijdje beschikbaar was en ik dacht dat alle drivers dan automatisch mee zouden worden geïnstalleerd, waaronder het totaalpakket voor Bluetooth. Echter, tot mijn grote verbazing zie ik de Bluetooth optie helemaal niet terug bij apparaatbeheer, in het menu dat hieronder wordt weergegeven zou je Bluetooth moeten kunnen in- en uitschakelen. Maar de hele knop ontbreekt dus:

Click image for larger version

Name:	Geen BT in Opties.JPG
Views:	1
Size:	36,0 KB
ID:	1074136

Hiertoe heb ik sp59650 proberen te installeren maar dan krijg ik onderstaande foutmelding, terwijl de adapter in de USB poort zit, en Bluetooth op mijn apparaten aan staat.

Name:	WIDCOMM BT Software.JPG
Views:	2
Size:	29,0 KB
ID:	1074137

Daarnaast is er bij de USB adapter geen installatie CD meegeleverd. Ik heb op de site van Trust de downloadbare software geraadpleegd maar ik zie helaas geen versie voor Windows 10;

http://www.trust.com/nl/product/1818...th-4-0-adapter

Ik ben nu al dik 2 avonden bezig en gisteravond zag ik de tegel van Bluetooth opeens in het actiecentrum van Windows 10. Pairen lukte echter niet omdat de radio niet kon aanzetten. Iemand op een hulpforum raadde aan om alles van Bluetooth te verwijderen en opnieuw te installeren bij complicaties. Gedaan voor zover ik kon en nu is die tegel dus ook weg. Geen idee hoe ik hier aan kwam maar ik maak hieruit op dat het dus wel mogelijk moet zijn om de laptop te kunnen verbinden via Bluetooth.

Zou iemand mij a.u.b. kunnen helpen om Bluetooth te kunnen inschakelen en mijn apparaten te kunnen koppelen (telefoon en headset)? Ik ben het spoor echt helemaal bijster.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Mitch

Beste Mitch

Je kan gewoon het stuurprogramma voor Windows8 gebruiken om de drivers te installeren.
    Ik hoop dat het dan wel lukt alles te verbinden.
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door typetje Bekijk Berichten
      Beste Mitch

Je kan gewoon het stuurprogramma voor Windows8 gebruiken om de drivers te installeren.
      Ik hoop dat het dan wel lukt alles te verbinden.
      Hoi Typetje,

Mijn excuses. Ik heb het door elkaar gehaald. sp59650 wordt met succes geinstalleerd, alleen ik merk weinig verschil met deze toevoeging.

Wanneer ik het stuurprogramma voor Windows 8 probeer te installeren krijg ik deze foutmelding:

Name:	WIDCOMM BT Software.JPG
Views:	2
Size:	29,0 KB
ID:	1068549

Comment

Probeer de bluetooth op een andere USB poort te zetten en probeer dan opnieuw te installeren.
        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Probeer de bluetooth op een andere USB poort te zetten en probeer dan opnieuw te installeren.
          Helaas. Hetzelfde resultaat..

Comment

En is het te verbinden bluetooth apparaat vindbaar? ( zorg dat je telefoon traceerbaar is voor de bluetooth)

en probeer het opnieuw.
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

En is het te verbinden bluetooth apparaat vindbaar? ( zorg dat je telefoon traceerbaar is voor de bluetooth)

en probeer het opnieuw.
              Nope, omdat ik de radio niet kan inschakelen op laptop.

Comment

het ging toch om je telefoon?

Daar moet je in de instellingen zorgen dat hij vindbaar is voor ander bluetooth apparaten.
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

het ging toch om je telefoon?

Daar moet je in de instellingen zorgen dat hij vindbaar is voor ander bluetooth apparaten.
                  Nee, het gaat me om de Bluetooth op de laptop. De optie om te pairen met telefoon of headset ontbreekt. Scant niet. De Bluetooth via mijn telefoon naar de headset gaat prima. Maar beiden apparaten naar de laptop niet.

Wanneer ik op mijn telefoon scan, wordt CSR8510 A10 gevonden. Dit duidt op de USB Adapter. Als ik wil koppelen krijg ik een foutmelding op mijn telefoon "Kan niet communiceren met CSR8510 A10". Dus er is iets niet goed met de BLuetooth drivers op de laptop, als die er al zijn...

Comment

Voer de Intel® Driver Update Utility uit.
                    Kijk of dat het probleem oplost.

Last edited by dorado; 17-11-15, 13:13. Reden: hyperlink afbeelding bijgeplaatst

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ik heb het nog even bij mijn eigen computer gedaan daar zit ook zo'n dongle op, maar nog nooit gekoppeld trouwens ook de cd rom die erbij zat niet gebruikt, maar het koppelen van zowel tablet als telefoon, had nog wel wat voeten in aarde en op beide apparaten kwam een melding met een wachtwoord van een aantal cijfers wat overeen moest komen.
                      Uiteindelijk de apparaten gekoppeld. Alleen nu lukt het niet een foto over te sturen naar de desktop, heb nog niet gekeken of het andersom ook zo is, ik schakel de apparaten weer op onvindbaar, ik woon in een flat, ik vond het al erg lastig dat mijn phone ook steeds een of andere sony tv van de buren vond

Ik hoop dat de tip van Dorado je gaat helpen.
                      Liefs Typetje

read my blog

Comment

Volgens Tweakers is er voor deze usb-dongle geen ondersteuning voor Windows 10.
                        http://tweakers.net/pricewatch/34104...apter/reviews/

In heb er zelf ook één en krijg hem ook niet met de Win8 drivers aan de praat op Win 10

Comment

Ik heb een Gembird dongle, die was overigens maar 9 euro, maar hij is wel compatible met mijn pc anders had ik ook nooit de tablet en de telefoon ermee kunnen koppelen alleen nog even die bestanden ermee sturen, maar het heeft voor mij niet echt een prior, ik doe dat meestal via dropbox dat gaat net zo snel maar ik wilde de bluetooth er meer op hebben voor in de toekomst een bluetooth toetsenbordje erbij of zo. Dat zit nog in de planning namelijk.

Trust daar ben ik nooit zo'n fan van, er zijn al heel wat trust dingen richting de afvalbak gegaan.
                          Last edited by typetje; 17-11-15, 15:15.
                          Liefs Typetje

read my blog

Comment

Trust daar ben ik nooit zo'n fan van, er zijn al heel wat trust dingen richting de afvalbak gegaan.
                            Ik ook niet, maar ik had deze nog liggen en even geprobeerd n.a.v. dit topic. Hij werkt niet, dus gaat ook de afvalbak in.

Comment

Typetje, Dorado en Giant,

Dank voor jullie reacties.

Helaas is de situatie nog identiek.

Heb de tip van Dorado uitgevoerd, er heeft nog een update plaatsgevonden op basis van de Utility Tool. Laptop is hierna opnieuw opgestart.

Echter knop van Bluetooth ontbreekt nog steeds bij Instellingen.

Het vreemde is dat ik de tegel van Bluetooth zag in het actiecentrum voordat ik de driver scan+update uitvoerde:

Name:	Bluetooth Tegel in Actiecentrum.jpg
Views:	1
Size:	378,3 KB
ID:	1068550

Deze is nu weer verdwenen....

Trust Adapter: Dus deze heb ik voor niets aangeschaft?! Doet deze het wel met Windows 8? Is een downgrade wellicht raadzaam?

Is het wel mogelijk om te verbinden via Bluetooth?

Hoor het graag!
                              Last edited by CR7; 17-11-15, 21:04.

Comment

Working...
                              X