Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Driver updaten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Driver updaten

Geen idee of dit in dit forumonderdeel moet, maar ik wist niet waar anders.

Af en toe crasht, volgens mij sinds de laatste Windows10-update, waarbij het systeem een of andere grote update kreeg waarvoor het een paar keer vanzelf herstartte, de 'Intel HD graphics driver'. Ik krijg daar dan een melding van. De driver wordt vanzelf hersteld, maar dat klopt natuurlijk niet.

Moet die dan geupdate worden? En kan ik dat gewoon doen vanuit het apparaatbeheer? Ik ben dan bang dat de PC vervolgens geen beeld meer geeft of zo en ik serieus in de nesten zit.

Drivers moeten ook geüpdated worden, je kan dat ook doen vanaf de site van de fabrikant of het programma zelf laten zoeken naar updates en waarom zou een update dan geen beeld meer geven, een update is er meestal om dingen te verbeteren.
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Kan dat veilig vanuit het apparaatbeheer? Als ik rechts klik op het apparaat kan ik daarvoor kiezen.

Ja en het is gewoon een angst, dat ik iets verkeerds binnenhaal of dat het net toevallig bij mij niet goed werkt. En dan zit ik met een probleem, waar ik dan weer hulp voor moet inhuren.

Comment

ja dat kan. En je hoeft niet bang te zijn hoor, ik heb mijn drivers ook van diverse onderdelen pas geupdated
        Alleen kreeg ik daar van de driver zelf een melding van, wel zo makkelijk.
        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Ik zit nog na te shaken, want uiteraard verliep het niet 100% zoals het moet. Ik kreeg een scherm met een soort kleurige 'sneeuw'. Maar nadat ik met de powerknop de computer even in een halve slaapstand of zo had gehad (ik had eigenlijk de bedoeling hem uit te schakelen, maar kennelijk kon het ook zonder volledig uitschakelen gelukkig) had ik weer beeld. Pfiew!

In windows 8 werden mijn drivers automatisch bijgewerkt, maar ik zie niet of dat in w10 ook kan.

Comment

Ik weet het niet, maar na een update van w10 krijg ik vaak automatische meldingen van bepaalde drivers en dan is het kwestie van klikken en installeren klaar, soms herstarten daarna en dan is het allemaal weer bijgewerkt.

In windows 10 is herstarten ook wel echt herstarten,

dus de pc uitschakelen en weer inschakelen zoals voorheen heeft niet hetzelfde effect, heb ik ervaren.
            als ik dat doe dan komt nog steeds de vraag of ik wil herstarten.

Als je nu uit slaapstand bent gekomen, zou ik toch nog even kiezen om te herstarten.
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Gedaan en gelukkig, ik heb gewoon weer beeld.
              Ben benieuwd of ik die melding nog ga krijgen van de gecrashte en herstelde driver. Hopelijk is dat nu voorbij.

Comment

Als je de melding niet hebt gekregen na je herstart dan is niet te verwachten dat je die melding alsnog weer zult krijgen
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

We kregen de melding altijd zomaar ineens tijdens het computeren, niet bij het opstarten of herstarten. Dus 't is afwachten.

Comment

Ik laat hem nog even open staan, meld over een paar dagen even of het nog steeds goed is dan kan de status op Opgelost gezet worden.
                    Liefs Typetje

read my blog

Comment

OK.

Comment

Melding niet meer gekregen, dus het zal wel gelukt zijn met die driver update.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pollepel Bekijk Berichten
                          Melding niet meer gekregen, dus het zal wel gelukt zijn met die driver update.
                          Dat is mooi, dan heb je in ieder geval geen last meer ( tot de volgende update, natuurlijk )
                          Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                          X