Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verloren administratorrechten en opstartproblemen Windows

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verloren administratorrechten en opstartproblemen Windows

Beste nucia,
    Sinds kort heb ik 2 serieuze windowsproblemen, volgens mij niet gerelateerd. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
    (Ik heb Windows 10 home op Intel Core i7, 64-bit)
    Verloren administratorrechten:
    Een tijdje geleden heb ik iets serieus misprutst aan m'n harde schijf (C). Ik had een feestje en wou niet dat mensen in mijn harde schijf (C) konden neuzen..
    Ik maakte een visitor account aan (Windows 10) en probeerde bij de eigenschappen van m'n C-schijf, (onder security, permissions) de toegang enkel te verlenen aan de administrator (=ik). Maar er ging iets serieus fout en windows herkent mij niet meer als administrator.. http://www.nucia.eu/forum/images/icons/icon9.png
    Als ik nu m'n C-schijf probeer te openen krijg ik het bericht 'C is not accessible, access is denied'. Ook simpele taken als taskmanager, of sommige instelling wijzigen kan niet meer. Updates van Windows of windowsprogramma's kan ik niet meer uitvoeren. Sommige videoprogramma's online openen niet meer. (waarschijnlijk omdat ik flash of adobe niet meer heb kunnen updaten). Avast antivirus kan ik niet meer openen.
    Vaak krijg ik de boodschap dat ik geen toegang heb of geen voldoende rechten en de administrator moet 'contacteren'.
    Ik heb ook geen system restore points gemaakt, heb geen system image en via update&security, recovery, de pc resetten lukte ook niet. http://www.nucia.eu/forum/images/icons/icon9.png

Opstartproblemen:
    Ook heb ik al maanden problemen bij het opstarten, nu ik upgedate heb naar Windows 10 zijn deze erger geworden. (Misschien toch ook te maken met de administratorrechten.) Hierdoor sluit en herstart ik m'n pc ook niet veel meer. Tijdens het booten(?) stopt hij en probeert hij opnieuw (soms meerdere keren). Soms moet ik op reset duwen tot het account login venster eindelijk verschijnt. Na het ingeven van m'n wachtwoord (Dit is enkel sinds ik Windows 10 installeerde) zie ik ook heel lang m'n bureaublad niet. Soms komt het bureaublad enkel te voorschijn als ik rechtsklik?

Beste,
    Ik merkte op dat ik in Chrome probleemloos alle video's kan bekijken.
    (Ik kon Chrome installeren zonder administratorrechten).
    Ik denk dus dat alle problemen aan het ontbreken van de administatorrechten liggen.

Vriendelijke groeten,
    Guus
    Last edited by dorado; 02-03-16, 18:10. Reden: Samengevoegd tot 1 bericht

Misschien heb je iets aan dit artikel:
    http://www.ghacks.net/2014/11/12/how...rator-account/

Comment

Beste Giant :-)

Bedankt voor je reactie.

Spijtig genoeg kan ik niet uitvoeren wat in het artikel staat.

Ik kan cmd niet openen met als admin.
      Via de startbutton van windows 10 krijg ik na 'cmd' typen enkel webresultaten.
      Openen op andere manieren zoals in dit artikel
      http://winaero.com/blog/how-to-open-...in-windows-10/
      lukt ook niet.
      Na Winlogo+x en klikken op 'Command Prompt Admin' krijg ik volgende boodschap:
      "This file does not have a program associated wth it for performing this action. Please install a program or, if one is already installed, create an association in the Default Programs control panel."

Als ik probeer te doen wat in uw artikel staat via Windowslogo+x en klikken op command prompt (gewoon, zonder admin),
      krijg ik volgende boodschap (na het typen van "net user administrator /active:yes"):
      "System error 5 has occured.
      Acces is denied."

Is er een andere manier?
      Nogmaals dank voor je hulp!
      Mvg, Guus

Comment

Ik denk dat het moeilijk gaat worden en zal uitlopen op een herinstallatie. Het lijkt mij (bijna) onmogelijk om als niet-administrator een administrator account aan te maken.
        Misschien dat iemand anders op dit forum nog een oplossing weet.

Heb je niet een backup van de situatie voordat de administrator is verwijderd?

Comment

Stap 1:
          1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
          2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
          3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
          4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
            Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
          5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
          6. Klik tenslotte op opslaan.

Stap 2:
          Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
          Kopieer onderstaande code:

Code:
          Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]
          @="Take Ownership"
          "HasLUAShield"=""
          "NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas\command]
          @="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
          "IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"

[-HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]
          @="Take Ownership"
          "HasLUAShield"=""
          "NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas\command]
          @="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant administrators:F /t"
          "IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant administrators:F /t"

[-HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\shell\runas]
          @="Take Ownership"
          "HasLUAShield"=""
          "NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\shell\runas\command]
          @="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
          "IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"

[-HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell\runas]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell\runas]
          @="Take Ownership"
          "HasLUAShield"=""
          "NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell\runas\command]
          @="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant administrators:F /t"
          "IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant administrators:F /t"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
          Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
          Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.reg.
          Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
          Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → fix.regAls administrator uitvoeren

Stap 3:
          Herstart.
          Last edited by typetje; 10-03-16, 12:24. Reden: advies registerbackup toegevoegd plus code tags
          Houston we have a problem ...

Comment

@komma,
            Geef bij het advies van een register fix vooraf het advies een register backup te maken.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Iemand die ervaren is , moet immer weten dat je ALTIJD een backup moet maken als je verandering aanbrengt in het register.

Comment

@komma,
                Jawel.
                Daar moet je echter nooit van uitgaan, maar altijd het advies vermelden.

Comment

Beste toffe nucia helpers,

Bedankt alle 3!

Spijtig genoeg kan ik alweer niet verder wegens administratierechten..

Via het 'start' 'zoekvenster' krijg ik na het typen van 'regedit' en dan na het kiezen van 'settings' of 'apps' (of andere) de volgende boodschap:
                  'something went wrong, try this search again' of 'didn't find anything'.

Als ik via 'Ctrl+x' en 'run' , 'regedit' intyp, krijg ik volgende boodschap:
                  'Windows cannot acces C:\WINDOWS\regedit.exe
                  Check the spelling of the name. Otherwise, there might be a problem with your network.
                  To try to identify and resolve network problems, click Diagnose.'

Een boodschap die ik al eerder kreeg bij het proberen openen van sommige settings in Windows.

Bij details staat:
                  'Error code 0x800704b3
                  The network path was either typed incorrectly, does not exist, or the network provider is not currently available.
                  Please try retyping the path or contact your network administrator.'

Is er denk je een manier om dit te omzeilen?

Nogmaals dank,

Vriendelijke groeten, Guus

Comment

Kijk hier eens , de reg file is omgezet tot exe file :

http://www.download3k.com/articles/H...-8-01405#Topic 3

Comment

Beste Komma,

Bedankt, ik heb een tijdje gewacht om het uit te proberen omdat ik vorige week m'n pc echt nodig had.
                      Zojuist heb ik het geprobeerd, maar spijtig genoeg kreeg ik na het rar-bestand uit te pakken en openen de volgende boodschap:
                      "Network Error"
                      "Windows cannot acces C:\Users\Robbe Guus\Desktop\rec..\TakeOwnershipEx-1.2.0.1-Win8.exe"
                      "Check the spelling of the name. Otherwise, there might be a problem with your network. To try to identify and resolve network problems, click Diagnose"
                      Details:
                      "Error code 0x800704b3, The network path was either typed incorrectly, does not exist, or the network provider is not currently available. Please try retyping the path or contact your network administrator."

Vind het spijtig, nog een ander idee?
                      Vele groetjes, Guus

Comment

Kijk of het starten v/d webclient service het probleem 0x800704b3 oplost.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                        Kopieer onderstaande code:
                        @ECHO OFF
                        IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
                        ECHO Reconfigure Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
                        FOR %%S in (
                        "Webclient"
                        ) DO (
                        >>%UserProfile%\desktop\log.txt (
                        ECHO %%S
                        SC CONFIG %%S start= auto
                        SC START %%S))
                        START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                        Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                        Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.bat.
                        Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                        Klik op de knop Opslaan.
                        Rechtsklik → fix.batAls administrator uitvoeren

Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.

Comment

Beste Dorado,

Spijtig genoeg kreeg ik dezelfde boodschap als vorige keer omwille van 'Als administrator uitvoeren'.

Mvg, Guus

Comment

'Error code 0x800704b3
                            Deze fout geeft aan dat er een corrupt gebruikers account is .
                            dat moet je eerst fixen !
                            Kijk even hier :
                            http://windowsreport.com/corrupt-use...le-windows-10/
                            Probeer daarna de "admin rechten " te herstellen dmv die aanpassing in het register
                            EERST altijd backup maken van je register !
                            suc6 !

Comment

Download BootSafe van Foolish IT naar het bureaublad en herstart de computer in Safe Mode with Command Prompt only.

• Pak het bestand met de naam BootSafe.zip uit in een nieuwe map.
                              • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op BootSafe.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
                              • Standaard staat de optie Safe Mode geselecteerd, voor de veilige modus met opdrachtregel selecteer je de optie Safe Mode with Command Prompt only.
                              • Klik nu op de knop Restart Windows om het systeem opnieuw op te starten in de veilige modus.
                              • Er verschijnt nu nog een klein venster om het herstart te bevestigen, klik hier op Ja om daadwerkelijk te herstarten.

Typ het volgende in de opdrachtregel:
                              Code:
                              cd /d c:\ icacls * /T /Q /C /RESET

(Bron)

Comment

Working...
                              X