Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Computer start niet meer op.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Computer start niet meer op.

Beste,

Ik heb wat problemen met mijn pa sinds Windows 10.
    De pc is super traag geworden en sluit zichzelf zomaar af.
    Nu wilde ik vandaag alle documenten nog back-uppen, maar je raad het al, hij start niet eens meer op.
    F8 bij de opstart doet niet veel (lees: niks)
    Ik heb een cd van Windows ergens, maar weet zo niet waar :/

Iemand tips die ervoor kan zorgen dat ik mijn pc nog kan opstarten en later kan helpen met het probleem uit te zoeken?

Groet, Rob

Heb je een tweede computer? Dan kun je die gebruiken of vraag aan een kennis of familie etc.
    Hier kun je een installatiekopie van Windows 10 downloaden.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Die kan ik morgen downloaden en per USB stick mee naar huis nemen. Is het nog mogelijk om van Windows 10 af te komen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bonalds Bekijk Berichten
        Is het nog mogelijk om van Windows 10 af te komen?
        Als je een upgrade gedaan hebt (wat stond er eerst op?) wel.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Even ter info, meestal betreft die vertraging updates en sluit zich af voor updates en wil herstarten, hier is dan iets fout gegaan. Dit kan je in de instellingen wel wijzigen dat je dit kan inplannen dan krijg je een melding dat je dat op een gewenste tijd kunt afsluiten of dat je je werk eerst kunt afsluiten en daarna op nu herstarten kunt klikken.

F8 werkt inderdaad niet zoals in Windows 7 , maar dat was ook al niet meer in Windows 8.1
          met een simpel trucje is de functie weer te verkrijgen aan F8 maar dat had je dan op voorhand moeten toepassen. Er is op veel fora wel over geschreven.

Ik ga even voor u kijken, ik meen dat er nog een trucje is om in de pc te komen, ik laat het u weten.
          Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

U kunt het volgende proberen:

1. Start uw pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt weergegeven, houdt u de Shift-toets ingedrukt en selecteert u tegelijk Voeding Pictogram voor aan/uit-knop > Opnieuw opstarten.
            2. Nadat uw pc opnieuw is opgestart en het scherm Kies een optie wordt weergegeven, selecteert u Probleemoplossing > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Opnieuw opstarten.
            3. Nadat uw pc opnieuw is opgestart, ziet u een lijst met opties. Selecteer 4 of F4 om uw pc in de veilige modus op te starten. Of selecteer 5 of F5 voor Veilige modus met netwerk als u toegang tot internet wilt.

Hierna probeert u de pc weer in de normale modus op te starten.
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
              Als je een upgrade gedaan hebt (wat stond er eerst op?) wel.
              Het was een upgrade, volgens mij stond er 7 eerst op.

Oorspronkelijk geplaatst door typetje Bekijk Berichten
              Stappenplan
              Helaas is het nu zo erg geworden dat ik totaal geen beeld meer krijg. Het beeldscherm krijgt geen signalen meer door. Ik heb bovenstaande dus NIET kunnen uitvoeren.

Ik weet nog dat ik de melding kreeg dat er systeemfouten waren gevonden en deze diende hersteld te worden. Omdat dit meer dan een uur kon duren en ik geen tijd had heb ik de computer aan laten staan. Na het werk thuisgekomen was het beeld zwart en geen enkele actie meer om iets aan te praat te krijgen.
              Ik heb het idee dat het computer ook niet goed opstart, ik krijg maar heel zachtjes wat geluiden van laden e.d. en niet zoals bijna elke pc doet vanaf het begin.

Ik probeer straks de originele CD van Windows te zoeken, maar weet iemand een mogelijke oplossing om hem weer aan de praat te krijgen?

Comment

Een drastische mogelijkheid is nog om de computer aan te zetten en dan geforceerd af te sluiten door de aan/uit knop ingedrukt te houden en dit een paar keer achter elkaar te herhalen tot u bij het aanzetten u wel in een menu komt "u heeft de computer verkeerd afgesloten of iets dergelijks" in ieder geval met een keuze optie de computer in de veilige modus op te starten.
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

Een drastische mogelijkheid is nog om de computer aan te zetten en dan geforceerd af te sluiten door de aan/uit knop ingedrukt te houden en dit een paar keer achter elkaar te herhalen tot u bij het aanzetten u wel in een menu komt "u heeft de computer verkeerd afgesloten of iets dergelijks" in ieder geval met een keuze optie de computer in de veilige modus op te starten.
                  Helaas ook zonder resultaat, hij lijkt er gewoon niet meer door te komen.
                  Normaal hoor je hem opstarten met geluid, een piepje en dan beeld.. Nu pruttelt ie zachtjes

Comment

Ik vrees dat ergens hardware falen, waarschijnlijk het moederbord. Ik weet niet hoe oud je computer is, maar een moederbord is meestal vrij duur. Om zeker te weten dat het niet aan het beeldscherm ligt, probeer eerst een ander beeldscherm aan te sluiten en kijk of je dan wel beeld hebt.
                    Liefs Typetje

read my blog

Comment

Ik vrees dat ergens hardware falen, waarschijnlijk het moederbord. Ik weet niet hoe oud je computer is, maar een moederbord is meestal vrij duur. Om zeker te weten dat het niet aan het beeldscherm ligt, probeer eerst een ander beeldscherm aan te sluiten en kijk of je dan wel beeld hebt.
                      Ding is nog geen 5 jaar oud. Nooit echt intensief gebruikt, beetje internet en office.
                      Ik heb het nog niet kunnen proberen met een ander beeldscherm, hopelijk lukt me dat dit weekend. Kijken of ik iets dichterbij een oplossing kom.

Comment

Toch maar even weggebracht. Blijkt de voeding en het moederbord kapot te zijn. Met een nieuwe voeding erin kwam de beste man wel tot de bios, maar niet veel verder. (Kan dat kloppen?)

Ondertussen aan het kijken naar een nieuwe laptop. Zelf dacht ik aan: TOSHIBA Satellite C55-C-1V7. Maar lees ik het goed dat deze geen dvd speler heeft? Wil dit dan ook zeggen dat je geen software per cd kan installeren?

Iemand een aanrader of alternatief voor circa 500 euro?

Moderator, er kan verder een slotje op.

Comment

Het klopt inderdaad maar er zijn nog steeds ook goeie laptops die nog wel voorzien zijn van een dvd speler.

En ik was er al bang voor dat het moederbord het had opgegeven.

Deze Toshiba heeft een dvd speler

http://www.laptopshop.nl/product/662...70d-b-34k.html

Veel laptops hebben tegenwoordig geen dvd speler meer het maakt het m alleen maar dikker en het wordt weinig gebruikt, je kan
                          heel veel software online kopen en installeren of via usb stick en als je dat zou willen is er ook nog een dvd speler die via je usb poort werkt, een laptop van gelijke prijs zonder dvd speler heeft al snel een betere processor. Het is een keuze die je moet overwegen.
                          Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                          X