Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"niet opstarten trekball"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• "niet opstarten trekball"

Beste Forumleden,

Sinds enige weken heb ik Windows 10 op mijn computer geïnstalleerd.
    Nu doet zich het volgende probleem voor; van de 10 x dat ik de PC opstart wordt mijn trekball ongeveer 5x correct opgestart en de overige 5 x niet.... Helaas, wordt de "muis"niet herkend dus kan ik de computer niet besturen.Door mijn lichamelijke handicap is deze "muis"de enige manier waarop ik mijn computer kan gebruiken.

Dit probleem doet zich overigens in de veilige modus ook voor. Het merk van de trekball is; Kensington Expert Mouse PRO.

Hoe los ik dit probleem op..?

Met vriendelijke groet Robert-Jan

Heb je wel de nieuwste drivers geïnstalleerd?
    http://www.kensington.com/us/us/3693...s#.VuhLXL1fNtQ

Comment

Beste Giant,

Het is geen driver probleem, maar de kern van het probleem is : Waarom start windows 10 de trackball 5 van de 10 keer correct op, en 5 van de 10 keer niet. Dus moet het probleem bij windows gezocht worden. Bij windows 7 werkte de trackball 100% zonder drivers.
      Ik hoor graag weer van je.

Comment

Hallo Robert-Jan,

Ik kwam op de drivers omdat ik een soortgelijk probleem heb gehad. Mijn bluetooth-dongle startte ook de helft van de tijd niet automatisch op na de upgrade van Win 7 naar Win 10. Sinds ik de oude drivers (via apparaatbeheer) heb verwijderd en de nieuwste heb geïnstalleerd heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.

Het is een Win 10 (upgrade) probleem, en wat de oorzaak was van het regelmatig niet opstarten heb ik niet kunnen achterhalen. Het blijft onverklaarbaar waarom de ene keer wel en dan weer niet. Ik vermoed dat een ander proces dat af en toe draait het opstarten in de weg zit.

Groet,

Mark

Comment

Beste Mark,

Is er een programma waarmee ik het opstartproces kan monitoren?

Groeten Robertjan

Comment

Via "msconfig" kun je zien wat er allemaal opstart en welke processen er lopen.

Comment

Beste Giant

Op deze manier komen we er niet uit. Heb jij nog een suggestie hoe ik met dit probleem verder kan komen.

Groeten Robertjan

Comment

Je zou hem kunnen (her-) installeren in de compatibiliteitsmodus van Windows 7 met de drivers van de site van de fabrikant.
                Na een upgrade is er toch vaak nog wat hardware die niet 100% werkt. De fabrikant zal in veel gevallen dan drivers op hun site aanpassen aan de nieuwe vereisten.

Misschien dat iemand anders op dit forum nog een oplossing weet.

Groet,

Mark

Comment

Working...
                X