Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 Fabrieksinstellingen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows 10 Fabrieksinstellingen

Hoe het gebeurd is weet ik niet, maar waarschijnlijk omdat ik alles te snel wilde installeren, kan ik mijn Windows 10 niet meer draaien zonder dat de externe schijf verbonden is. Er komt geen enkele mogelijkheid om dit te herstellen. Ik krijg een kadertje waarop staat dat ik de andere schijf moet aansluiten.
    Weet er iemand wel een raad, of moet ik terug naar Windows fabrieksinstellingen.
    Dat lijkt niet zo simpel, maar weet iemand of dat ook lukt?
    Ik ben daar dus aan begonnen, eerst met 'behoud van bestanden', maar dat gaf geen goed resultaat. Nu ben ik bezig aan 'volledig herstel', maar dat loopt ontzettend traag. 7% op twee uur. Misschien had ik beter opnieuw geinstalleerd, want als dit niet lukt, zal ik dat toch moeten doen.
    Wat is mijn probleem: ik ben gewoon om te werken met een 'installatie schijf', en een 'dataschijf'. Hier was er nog iets anders buiten de data schijf was er PC en daarop dan mappen voor bestanden zoals 'documenten', 'afbeeldingen', enz.
    Dus zette ik al mijn bestanden vanop mijn externe schijf, naar de zogezegde Dataschijf. Ik begon allerlei programma's te installeren, en toen dat klaar was koppelde ik mijn externe schijf af. De computer weigerde te werken zonder die externe schijf, en er kwamen zelfs geen iconen meer op het scherm staan, terwijl ze in 'alle apps' nog wel aanwezig waren. ALS die herstelling gelukt is, of wanneer ik opnieuw moet herinstalleren, kan ik dan die dataschijf formateren zodat er niets meer opstaat, of moet dat boeltje van 'mijn documenten', 'mijn muziek' enz. er blijven opstaan?
    Het geeft vier uur geduurd, voor de computer terug in Fabrieksinstelling' stond. Daarna nog 4 uur om de bestanden van de externe schijf naar de computer te kopieren. En daarna alle programma's enz. terug te installeren. Met al dat over en weergooien van de bestanden, weinig verloren en maar één belangrijk. Valt dus mee. Voor degenen die in de toekomst problemen hebben met W10, terug naar de Fabrieksinstelling is dus goed doenbaar.
    Mag afgesloten worden.
    Last edited by theo2602; 24-04-16, 16:10.
Working...
X