Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Systeemtijd Windows 10 verspringt

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Systeemtijd Windows 10 verspringt

Ieder voordeel hep se nadeel.

Op afzonderlijke schijven heb ik sinds kort Windows 10 (SSD) en Ubuntu 16.04 LTS (HD), dus met een tweevoudige opstart via GRUB. Beide systemen werken behoorlijk.
    Als ik echter een tijdje Ubuntu heb gebruikt en na een herstart over wil gaan op Windows 10, dan blijkt aldaar de systeemtijd op exact twee uur eerder gesprongen te zijn. Ik kan dat in de instellingen natuurlijk weer aanpassen en gedurende de sessie blijft de tijd dan goed staan. Aan het batterijtje kan het volgens mij niet liggen; in Ubuntu immers blijft de tijd goed staan. Bovendien zou de tijd in geval van batterijschade vele uren achter moeten lopen denk ik. Telkens wanneer ik vanuit Ubuntu weer naar Windows ga, blijkt de tijd weer twee uur achter te lopen.

Volgens mij kan het geen kwaad voor het systeem, maar een beetje lastig is het wel. Weet iemand wat ik eraan doen kan?
    Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Wellicht loopt de synchronisatie niet goed en is het beter een andere tijdserver in te stellen.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    Code:
    net stop w32time
    w32tm /unregister
    w32tm /register
    net start w32time
    net time /setsntp:
    net stop w32time
    net start w32time
    w32tm /config /manualpeerlist:pool.ntp.org /syncfromflags:manual /reliable:yes /update
    w32tm /resync /rediscover
    net stop w32time
    net start w32time
    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:wintime.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → wintime.batAls administrator uitvoeren

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

dorado,

Ik heb de procedure toegepast. Eerst Ubuntu opgestart, vervolgens na een herstart Windows 10. De systeemtijd in Windows 10 stond wederom op twee uur terug. Ik heb de hele cyclus nog een keer herhaald, met hetzelfde resultaat. Bovendien ben ik de pictogrammen in de systeembalk (rechts onderin) van AVG en Hitman Pro nu kwijt.
      Windows 10 lijkt mij instabiel ; dit soort akkefietjes had ik vrijwel nooit in 7.
      Last edited by atwee; 01-05-16, 00:48. Reden: Aanvulling tekst
      Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Comment

Je kan de instelde locatie (regio) eens controleren. Open start, instellingen, datum tijd en regio. Open de regio en zorg ervoor dat bovenin de juiste regio is ingevuld.Wat soms ook kan voorkomen, is dat de tijd van de BIOS zich reset wanneer de batterij op het moederbord leeg is. In dat geval dien je die eens te vervangen,

Comment

Het probleem is opgelost geredeneerd vanuit het systeem van Ubuntu, met behulp van het Ubuntu forum.
          Dorado, bedankt voor de moeite.

Comment

Wil je deze oplossing delen met ons?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
              Wil je deze oplossing delen met ons?
              Jazeker wel, als daar belangstelling voor is. Ik hoop dat het zo lukt:

https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=96872.0

Comment

Bedankt Atwee, voor het delen van de link
                Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Working...
                X