Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pc herkent ingebouwde kaartlezer niet meer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pc herkent ingebouwde kaartlezer niet meer

Hallo,
    Sedert een 2-tal weken leest de pc mijn SD en SDHC cards niet meer. Wanneer ik een kaartje inbreng brandt het lampje een 30" tal seconden en dooft dan.
    De cardreader is ook uitgegrijsd onder 'apparaten'.
    Met de kaarten is niets verkeerd: wanneer ik mijn fototoestel met de pc verbindt via een USB kabel, wordt het kaartje wel herkend en kan ik mijn beelden overbrengen.

ps: ik heb een probleem gehad met een hacking en geef hier het linkje http://www.nucia.eu/forum/threads/73...ndig-berichten
    Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan gehad hebben.

Open een Opdrachtprompt met Administratorrechten.

Daar geef je dan het commando
    • diskpart
    • automount enable
    • exit

Herstart.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Deze actie kent geen succes.
      Het kaartje wordt niet herkend.

Onder de schijfstations staat wel SDHC Card maar dat is uitgegrijsd
      Bijgevoegde Bestanden
      Last edited by vonkske; 17-05-16, 16:24. Reden: aanvulling

Comment

Zo te zien is deze ook te zien in schijfbeheer.
        Geef de kaartlezer eens een andere schijfletter d.m.v. drive letter changer.
        Kijk of dat helpt.

Comment

Ik maakte een printscreen maar kan de cardreader niet localiseren.
          (ik begrijp ook niet veel van het 'mounten' )
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Download Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
            • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
            • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
            • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
            • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
            • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
            • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Comment

http://speccy.piriform.com/results/m...ZzhI3IM1Qj5cLa

Comment

Download bij Hewlett Packard de chipset voor de Intel Core i7 4790 @ 3.60GHz

Comment

Heb ik gedaan zonder resultaat.
                  Bij Intel zelf kan ik drivers voor deze processor downloaden. Zou dat helpen?

Nog een linkje na een nieuwe scan van Speccy: http://speccy.piriform.com/results/0...tE6uWoIyUbSkNO
                  Last edited by vonkske; 17-05-16, 20:55. Reden: toevoeging speccy link

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk Berichten
                    Bij Intel zelf kan ik drivers voor deze processor downloaden. Zou dat helpen?
                    Probeer het.

Comment

Bij het installeren (via website Intel) van de laatste drivers (april 2016) krijg ik de melding dat mijn 'pc niet aan de minimale vereisten voldoet'
                      Wanneer ik Intel zelf naar drivers laat zoeken zegt ie dat alle drivers up-to-date zijn....

Nog vermeldenswaard: vroeger gebruikte ik Compact Flash kaartjes (ander fototoestel). Wanneer ik zo een oud kaartje inbreng herkent mijn pc dat schijfstation wél...

Comment

Graag wil ik een hardware-overzicht.

Voorbereiding:
                        1. Download en installeer 7-zip
                        2. Download en installeer ConEmu Preview Installer
                        3. Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren.
                        4. Maak een map aan op je backup schijf genaamd Windows Driver Kit (als voorbeeld is de D:\ schijf genomen)
                        5. Download en installeer

Uitvoering in geval van de iso download:
                        1. Rechtsklik GRMWDK_EN_7600_1.ISO en klik op 7-zip → Open archief
                        2. Selecteer alles en klik op Uitpakken
                        3. Zorg dat hier D:\Windows Driver Kit staat
                        4. Dubbelklik op KitSetup.exe om het programma te installeren
                        5. Selecteer Tools om te installeren

1. Switch naar het reeds geopende ConEmu
                        2. (Kopieer volgende regel en plak deze in ConEmu)
                        3. *cd C:\WinDDK\7600.16385.1\Tools\devcon\i386 & devcon find * > %UserProfile%\desktop\log.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\log.txt

Voeg deze log.txt gemaakt op je bureaublad toe als bijlage aan je volgende bericht

*Typ: cd C:\WinDDK\7600.16385.1\Tools\devcon\ia64 als je besturingssysteem x64 is.
                        Hier kan vastgesteld worden of je besturingssysteem 32 of 64bits is.

Comment

Ik raak er niet wijs uit. Heb Windows 10 64 bit.
                          Moet ik enkel Windows Driver kit downloaden of ook Visual Studio en Universal Window drivers ?
                          WDM voor Windows 10 gedownload: in de map Driver kit zie ik geen .exe bestand zoals bij het ISO bestand (dat voor mijn systeem niet werkt.

Bij ConEmu gaf ik blijkbaar niet de correcte command in want die wordt als 'wrong' bestempeld en ik kan geen nieuw commando inbrengen. Ik desinstalleerde ConEmu en deed een registercleaning (via ccleaner) maar bij herinstallatie geeft hij steeds 'wrong' aan.

In bijlage een printscreen van de inhoud van de Driver Kit en een logje dat ik in Dociumenetn vond énde tekst die ik krijg bij het openen van ConEmu.
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Last edited by vonkske; 18-05-16, 19:40. Reden: nog een gevonden logje in Documenten+screenshotConEmu

Comment

Een Word document maken van een afbeelding is geen echt goed idee. Het is te vergelijken als een punaise inslaan met een voorhamer.

.Txt bestanden publiceer je als volgt:

Afbeeldingen publiceren doe je als volgt:
                            Ga naar http://www.imgdumper.nl.
                            Klik op "Bladeren...".

Selecteer het bestand dat je wilt uploaden en klik op "Openen".
                            Klik vervolgens op "Upload".

Na het uploaden geeft de website een aantal links die verwijzen naar je ge-uploade bestand.
                            Selecteer alle tekst in het veld onder "UBB image:" en kopieer de inhoud.

Plak de gekopieerde tekst in je volgend bericht.

Voer het volgende eens uit:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                            Kopieer onderstaande code:
                            @echo off
                            IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL %UserProfile%\desktop\log.txt
                            FOR /F "TOKENS=*" %%I IN ('DIR /B /S %systemdrive%\devcon.*,D:\devcon.*') DO ECHO %%I>>%UserProfile%\desktop\log.txt
                            START NOTEPAD %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                            Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                            Bij "Bestandsnaam" zet je:filelist.bat.
                            Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                            Klik op de knop Opslaan.
                            Rechtsklik → filelist.batAls administrator uitvoeren

Post het log in je volgende reactie.
                            Last edited by dorado; 20-05-16, 08:32.

Comment

https://justpaste.it/ufb4 (ConEmu)

https://justpaste.it/ufbb (driverskit logje)

Een afbeelding van de hele map Driverskit kan ik niet maken via je voorgestelde weg. Wanneer ik copy paste doe, wordt de hele map met de gehele inhoud overgezet. Kan geen overzicht maken van alle submappen in de driverskit behalve via printscreen.

Comment

Working...
                              X