Als dit je eerste bezoek is, raadpleeg de veelgestelde vragen via bovenstaande link. Mogelijk moet je je registeren voordat je berichten kunt plaatsen: klik op registreren hierboven om verder te gaan. Om de berichten te bekijken, selecteer hieronder het forum dat je wilt bezoeken.
Eens kijken hoe de instelling van partmgr in het register er uit ziet:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code: @ECHO OFF
ECHO Bekijken instelling Partmgr > "%UserProfile%\desktop\partmgrcode.log"
reg query "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\partmgr\Parameters" /s >> '%UserProfile%\desktop\partmgrcode.log"
start notepad "%UserProfile%\desktop\partmgrcode.log"
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:partmgrcode.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → partmgrcode.bat → Als administrator uitvoeren
1 Mounts all available storage devices. This is the default value. 2 Mounts all storage devices except those on a shared bus.
Examples of shared buses are: SCSI, iSCSI, Fiber, and SAS. 3 Does not mount storage devices.
Volgens mij is het een opstartprobleem of een corruptie van Partmgr.sys
Stap 1: (Opstartprobleem aanpak)
Start je computer op vanaf de installatie-DVD van Windows 7.
De bedoeling is, dat je een DOS-venster oftewel command prompt of opdrachtregel te zien krijgt, waarin je opdrachten uitvoert.
Hiervoor doorloop je de volgende stappen:
a. Kies eventueel taal en toetsenbord. Zie onderstaande schermafdruk :
b. Klik op Repair your computer. Zie onderstaande schermafdruk :
c. Klik op Use recovery tools (...etc.) en daarna op Next. Zie onderstaande schermafdruk :
d. Klik vervolgens op Command Prompt.
Zie onderstaande schermafdruk :
e. Typ: bootrec.exe /fixmbr Druk op Enter.
Typ: bootsect.exe /nt60 all /force Druk op Enter.
Typ: attrib -h -s C:\boot\BCD Druk op Enter
Typ: del C:\boot\BCD Druk op Enter
Typ: bootrec.exe /rebuildbcd Druk op Enter
Tik desgevraagd Y om te bevestigen.
Zodra de terminal klaar is met z'n klus, kan je de herstelconsole sluiten en normaal herstarten vanaf de harde schijf.
Als het goed is, herstart je nu direct in Windows.
Stap 2: (corruptie van Partmgr.sys herstellen)
Start je computer op vanaf de installatie-DVD van Windows 7.
De bedoeling is, dat je een DOS-venster oftewel command prompt of opdrachtregel te zien krijgt, waarin je opdrachten uitvoert.
Hiervoor doorloop je de volgende stappen:
a. Kies eventueel taal en toetsenbord. Zie onderstaande schermafdruk :
b. Klik op Repair your computer. Zie onderstaande schermafdruk :
c. Klik op Use recovery tools (...etc.) en daarna op Next. Zie onderstaande schermafdruk :
d. Klik vervolgens op Command Prompt.
Zie onderstaande schermafdruk :
Geef dit commando de tijd zijn werk te laten doen & herstart.
Zodra de terminal klaar is met z'n klus, kan je de herstelconsole sluiten en normaal herstarten vanaf de harde schijf.
Als het goed is, herstart je nu direct in Windows.
Met de installatie dvd van Windows7 (maart 2014 van jou gekregen bij vorige problemen) krijg ik na klikken op "repair your computer" de melding: "This version of System Recovery Options is not compatible with the version of Windows you are trying to repair.
Try using a recovery disc that is compatible with this version of Windows."
Ik heb daarna ook nog een HP herstelschijf geprobeerd, eerste van de 4,die ik veel eerder gemaakt had, maar ik kwam daar niet verder mee. En het week teveel af van jouw advies...
(Ik kreeg van jou destijds ook een "Application & Support disc, Windows 7, ook maart '14.)
Ik denk, dat ik dat gedaan heb met de installatie dvd, die ik eind februari '14 van jou kreeg. Je had mij eerder een reparatie-installatie aangeraden, waarvoor je mij die installatie dvd stuurde.
Maar het was dus geen schone installatie, zoals ik in die post schreef.
Ik heb onze correspondentie er nog eens op nageslagen.
Onbegrijpelijk, dat hij nu niet compatible zou zijn!
Als je iemand kent die je ermee kan helpen: (eventueel laten doen door een student aan huis o.i.d.)
je kunt hier een schijfinstallatiekopie (iso-bestand) downloaden (waar je gevraagd wordt om de productcode) om je eigen installatiemedium te maken met behulp van een USB-flashstation of dvd .
De productcode kun je op de opgeplakte sticker achterhalen:
Voer je op de "Download Windows 7-schijfinstallatiekopieën (iso-bestanden)" pagina een productcode in die hoort bij een door de fabrikant van het apparaat voorgeïnstalleerde Windows versie, dan krijg je deze foutmelding:
De productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het apparaat. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor softwareherstelmogelijkheden.
In dat geval zul je op een andere wijze aan een geschikt Windows installatiemedium moeten zien te komen.
Kun je misschien een Windows 7 Home Premium 32 bit OEM/ system builder installatie-DVD lenen van vrienden of familie?
Daarmee kun je dan de schone installatie uitvoeren zoals je van plan was, gebruikmakend van de product key behorend bij je laptop.
Kun je geen installatie-DVD lenen van vrienden of familie, dan hoop ik dat je een systeem-backup hebt bewaard, een Windows Systeemkopie (Windows Image), of een image gemaakt met een ander programma, of dat de laptop nog een herstelpartitie heeft waarvan het herstel is uit te voeren.
Met een image (Windows Systeemkopie, of een image gemaakt met een ander programma), kun je je installatie herstellen naar het moment dat dat image is gemaakt.
Met behulp van een herstelpartitie kun je in principe het systeem herstellen naar de toestand zoals het apparaat oorspronkelijk is geleverd. Ik weet echter niet of de mogelijkheid tot herstel door middel van de herstelpartitie nog intact is.
Mss toch maar in de Nucia shop rondkijken?
Porbeer het eerst eens met Lazesoft Recovery
Met de Lazesoft recovery suite heb ik een dvd gebrand. Na opstarten, WIndows key werd gevraagd,kwam ik in een prehistorisch ogend scherm. Beetje veilige modus-achtig.
Geen internetverbinding: driver ontbreekt.
Emsisoft Security Suite werkt niet, omdat er geen internet is.(?)
Het zal allemaal wel goed komen, maar ik houd er vandaag even mee op. Enerverend avondje,hoor.
Zo te zien staan alle programma's er wel op.
Je zal me vast wel verder kunnen helpen, dorado.
Eerst het goede nieuws. Heb weer internet. GeenBSOD's meer gezien sinds ingreep, zie boven.
Minder leuk is het, dat er een hele oude Windows7 opzit. Geen enkele update ooit! Maar nu worden er 190 binnengehaald. Als er maar geen Windows 10 tussenzit...
Het verklaart wel het oubollige aanzien van de opstart.
Emsisoft Security Suite weigerde te werken, misschien wel straks als al die updates voor Windows binnengehaald zijn.
Ik stop er even mee, straks verder.
Last edited by dorado; 26-06-16, 12:42.
Reden: Samengevoegd tot 1 bericht
Ellen
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.
Minder leuk is het, dat er een hele oude Windows7 opzit. Geen enkele update ooit! Maar nu worden er 190 binnengehaald. Als er maar geen Windows 10 tussenzit...
Bedankt voor de tip, dorado. Inmiddels tientallen updates binnengehaald, die van Windows10 probeerde het stiekem toch ook nog een keer, maar na nog eens aanklikken van het GWX panel blijft hij weg. Sommige updates lukken niet en later weer wel een paar.
Ik heb nog steeds het vreemde gevoel, dat ik op een oude Windows7 zit te werken. De startup ziet er anders uit, geen Windows logo en wel zo´n voortlopend balkje. Alle programma´s moeten geupdate worden, sommige lijken niet compatible.
Emsisoft wil nog steeds niet opstarten wegens `een probleem`, Windows defender doet het wel, al moet ik hem in de gaten houden.
Maar geen BSOD meer gezien!
Edit 27-6: Omdat er steeds meer verkeerd ging heb ik met systeemherstel Windows teruggebracht naar 23-6. Is gelukt, alles werkt weer als vanouds, alleen de opstart ziet er nog steeds iets anders uit (geen Windows logo).
Ik heb waarschijnlijk tijdens onze herstelpogingen ergens op een verkeerde knop gedrukt, waardoor wel de BSOD's verdwenen, maar ik er een rare Windows versie voor terugkreeg.
Het spijt me. Bedankt voor de moeite, die je hieraan gegeven hebt.
Comment