Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laptop blijdt lang hangen op opstartscherm

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop blijdt lang hangen op opstartscherm

Ik heb een toshiba laptop met ssd. In het begin duurde het opstarten slechts enkele seconden. Nu na een jaar blijft hij eerst heel lang (een minuut) staan op het beginscherm met de toshiba vermelding. Als hij dan na wachten doorstart naar het opstarten van windows 10 (er verschijnt dan het windows-scherm) dan gaat het weer razendsnel en is hij binnen enkele seconden opgestart. Mijn vraag is dus waarom blijft hij zolang op het beginscherm hangen. En wat kan ik er aan doen.

Verder heb ik echt gezocht of dit probleem reeds eerder is geplaatst. Dit om niemand onnodig lastig te vallen. maar de zoekfunctie gaf altijd: geen resultaat. Tja hoeveel moet je dan lezen om daar achter te komen. Kan ook zijn dat ik toch iets fout heb gedaan. Excuses.

Click image for larger version

Name:	Knipsel1.GIF
Views:	1
Size:	29,5 KB
ID:	1074215
    Last edited by Hugo01; 13-07-16, 12:31.

Probeer het eens te achterhalen d.m.v. de schone opstart.
    Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
    • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
    • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
    • Open nu het tabblad "Hulpprogramma's" en klik op "Taakbeheer openen"
    • Schakel bij het tabblad opstarten nu alle items uit door deze één voor één te selecteren en op Uitschakelen te klikken.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hoi. Heel erg bedank voor de reactie. Ik heb alles gevolgd maar moest ik in de systeemconfiguratie ook op "toepassen" en "ok" drukken? Dat heb ik wel gedaan Hij bleef daarna heel lang op het zandlopertje staan en ook het afsluiten van de laptop lukte niet meer. Uiteindelijk de laptop uitgezet door aan-knop vast te houden. Daarna opgestart en alles deed het nog. Bij het opnieuw afsluiten komt nu de melding "Windows voorbereiden en schakel de computer niet uit". Dit blijft hij nu iedere keer bij uitschakelen aangeven en ook het beginscherm met het Toshiba logo blijft nog even lang in zicht. Heb ik wat fout gedaan en hoe krijg ik dit hersteld?

korte update: na nog twee maal afsluiten komt de melding niet meer bij het afsluiten. Dit duurt nu gewoon weer ongeveer 10 seconden.
      Last edited by dorado; 14-07-16, 22:07. Reden: Samengevoegd tot 1 bericht

Comment

Mooi dat het weer werkt

Comment

Ja....het afsluiten werkt weer. Maar bij het opstarten blijf ik nog steeds heel lang tegen het beginscherm met Toshiba vermelding aankijken. Heb je misschien nog een idee?

Comment

Probeer het volgende:
            • Download Lazesoft Recovery Suite Home Edition en installeer het programma.
            • Open het programma
            • Klik op de USB stick
            • Selecteer de Windowsversie van de doelcomputer
            • Maak een opstartbare cd of usbstick aan.

Start de computer op vanaf de usb/dvd en kies Windows Recovery → One Click Fix
            Hoe werkt dat?
            • De Lazesoft Recovery Suite Home installeer je door op het lsrshsetup.exe te dubbelklikken
            • Vervolgens klik je op het burn logo
            • In het volgende scherm kies je welk besturingssysteem
            • In het laatste scherm kun je kiezen uit het volgende:
              • cd
              • usb
              • iso

Vervolgens verander je de opstartvolgorde in de bios en start je met deze aangemaakte cd of usb.
            • Klik op Windows Recovery
            • tabblad OneclickFix

Comment

Dank je voor de aangedragen oplossing. Ik wacht hier nog even mee. Ik wil toch eerst liever het probleempje oplossen dan het te omzeilen. Maar het blijft nadien als noodoplossing een goede optie.

Comment

Working...
              X