Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van W7 naar W10 en Weer terug naar W7

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Van W7 naar W10 en Weer terug naar W7

Hallo allemaal. Ik heb laatst een upgrade gedaan van W7 naar W10. In W10 ondervond ik problemen met het delen van mappen. Ik heb toen besloten om terug te gaan naar W7.

In W7 bleef het probleem bestaan, heb toen geprobeerd toch maar W10 terug erop te zetten.

Opeens lukt het niet meer omdat ik de melding krijg: scherm is niet geschikt voor Windows 10.

Eerder lukte het wel gewoon om naar W10 te gaan. Snap niet waarom nu opeens het scherm niet meer goed is.
    Heb nog even geprobeerd de driver bij te werken van de beeldschermadapter. Dit heeft ook verder niets opgeleverd.

Blijf dezelfde melding krijgen en kan Windows 10 niet opnieuw erop zetten. Op laptop ging hetzelfde verhaal zonder problemen.

Heeft iemand nog tips hoe ik het toch nog voor mekaar zou kunnen krijgen?

Je kunt het proberen via de media creation tool:
    https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10

Klikken op "Hulpprogramma nu downloaden".

Let op dat je kiest voor de upgrade Met behoud van betanden!

Comment

Kan dit niet totaal fout gaan op 't scherm dan?
      Misschien dat de installatie zo wel lukt maar dat ik b.v. geen beeld meer heb.

Comment

Ik begreep dat er bij de vorige upgrade naar Windows 10 geen beeldscherm problemen waren.

Het kan zijn dat je na de installatie slecht beeld hebt, maar dat in dan op te lossen door handmatig de juiste drivers voor je beeldscherm te downloaden en installeren.
        Maar uit ervaring weet ik dat het vrijwel altijd goed gaat.

Comment

Hallo. Er waren inderdaad geen problemen wat betreft het beeldscherm. Had nu ondertussen al handmatig de laatste driver er op gezet. De upgrade lukt nog steeds niet.

De methode zoals jij die aangeeft met de link brand je eerst het bestand op b.v. een DVD.

Als het beeld inderdaad slecht is kan ik dan nog gewoon terug naar W7?

We hebben de mogelijkheid om met de desktop terug naar Fabrieksinstelling, dus terug naar W7 te gaan.

Comment

Je hoeft niet eerst een ISO te branden. De tool kan de bestanden ook opslaan op de harde schijf en vandaar uit upgraden. Windows 10.
            Ik windows 10 kun je onder instellingen>>bijwerken>>systeemherstel "geavanceerde opstartopies" vinden. Tot een maand na de upgrade staat daar ook een mogelijkheid bij om terug te gaan naar je vorige systeem

Comment

Ik kan kiezen uit meerdere Windows versies. Windows 10, Windows 10 N en nog enkele. Welke moet het zijn?

De manier van terug gaan naar vorige systeem had ik laatste keer gebruikt

Comment

Je hebt nu Windows 7 home Premium. Je moet altijd Upgraden naar de zelfde versie, dus Windows 10 home. Als die er niet bij staat kies dan gewoon Windows 10. Dan download die automatisch de juiste.

Comment

Bedankt. Ik ga hiermee aan de slag. Ik ga dit waarschijnlijk toch niet meer halen voor de 29ste en krijg ik het systeem niet meer naar Windows 10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anja_25 Bekijk Berichten
                    Ik ga dit waarschijnlijk toch niet meer halen voor de 29ste en krijg ik het systeem niet meer naar Windows 10
                    Windows 10 heeft er al eerder opgestaan. Het zou kunnen zijn dat het dan wordt gezien als een herinstallatie en je daardoor toch de gratis upgrade hebt. Dit weet ik niet zeker, maar hou de fora na de 29e in de gaten.

Comment

Hallo, ik heb vandaag een iso DVD gemaakt voor deze desktop. Nu maar te hopen dat wanneer ik over een paar weken dit probeer te installeren er niet gevraagd wordt om een code.

Op de laptop heb ik wel al windows 10 staan, is het hiervoor ook noodzakelijk om een iso bestand te downloaden voor het bijbehorende systeem of is dat ook vanuit de site van Microsoft later nog te doen?

Comment

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de upgrade starten voor de 29e. De upgrade gaat redelijk snel.

Comment

Voor de laptop ook evengoed een aparte iso downloaden?

Comment

Hangt af van de versie. Als op de laptop de zelfde versie staat kun je de zelfde ISO gebruiken.

Comment

ok. Dank je voor al je hulp. Hier kan ik wat mee.

Comment

Working...
                              X