Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bureabladpictogrammen versmallen want deze zijn ineens super groot zonder iets aan de pc gedaan te hebben

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bureabladpictogrammen versmallen want deze zijn ineens super groot zonder iets aan de pc gedaan te hebben

Dat is nu al de 2de keer dat mijn pictogrammen op het bureaublad s'morgens ineens supergroot zijn geworden dan normaal wat is er eigenlijk mis met die windows 10 ? De laatste keer heb ik de pc uit gezet en terug aan en toen waren ze weer normaal doe ik iets verkeerd of moet ik iets instellen ??? Ook het forum van nucia is veel groter geworden alles is groter eigenlijk ik wil het liever kleiner houden.

Ik heb eens rechts geklikt op bureaublad instellingen resolutie is nogthans 1024 x 768 dus ik denk toch dat die dan normaal op klein staan.

Comment

De pc uitgezet en nu zijn ze weer klein zoals normaal maar hoe komt het toch dat ze soms s'morgens groter zijn zonder eraan te komen. Dat is nu al de 2 de keer.

Comment

Probeer het volgende:

Uitgangspunt hierbij is m.i. de ruimte verkleinen voor het pictogram inclusief tekst.

Stap 1:
        • klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
        • Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
        • Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
        • Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
          Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
        • Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
        • Klik tenslotte op opslaan.

Stap 2:
        Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
        Kopieer onderstaande code:
        On Error Resume Next
        Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
        'Icon spacing veranderen (standaardwaarde is -1650)
        WshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics\IconSpacing",-950,"REG_SZ"
        WshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics\IconVerticalSpacing",-950,"REG_SZ"
        Message = "De bureaubladiconen zijn versmald." & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet je je afmelden & opnieuw aanmelden.."
        X = MsgBox(Message, vbInformation, "Iconen versmallen")
        Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand - Opslaan als.
        Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
        Bij "Bestandsnaam" zet je:iconsize.vbs.
        Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
        Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik iconsize.vbsOpenen.

Stap 3:
        Meld hoe het gaat.
        Last edited by dorado; 28-02-21, 05:57.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ik had het vandaag weeral maar wat jij me allemaal laat doen daar kan ik niet goed aan uit als ik de pc dan uit zet en opnieuw op start staat alles terug goed.

Comment

Welk scherm heb je? Lijkt me een hele oude als 1024 x 768 de resolutie van dat scherm betreft. Kijk eens of de stekker (dvi/vga) wel goed zit. Kan zijn dat soms de info over je scherm niet goed door komt en je systeem 'm niet herkent / niet door krijgt wat dat ding aan instellingen aan kan en dus maar de beeld output op z'n laagst instelt.

Comment

Hallo Jeke,

Kijk eens welke pictogrammen je hebt aangevinkt, bij mij waren ze na een update namelijk terug op normaal gezet en dat kwam ook groter uit op mijn beeldscherm.

Dus even rechtermuisklik op je bureaublad selecteer beeld en kies dan voor kleine pictogrammen, dan blijven ze klein.
              Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Working...
              X