Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Acount verwijderen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Acount verwijderen

Ik heb een (2de hands) laptop gekocht, maar die blijkt niet te voldoen.
    Nu mag ik hem terugbrengen, maar ondertussen heb ik wel een probleem.
    Ik had mij op die laptop aangemeld en vind geen enkele mogelijkheid om dat te verwijderen.
    Ik heb wel gevonden hoe je 'een account' kan verwijderen, maar dat telt enkel voor extra accounts.
    Het hoofdaccount krijg ik niet weg.
    Is daar echt een volledige herinstallatie voor nodig?

Maak een nieuw account aan met administator-rechten op die je bijvoorbeeld de "administratie" noemt.
    Meld je af bij je eigen account en log in met het nieuwe account. Daar kun je via configuratiescherm>>accounts het andere account verwijderen.

Comment

Ja, maar dan zit ik op al mijn andere computers ook met dat nieuwe account, en ook op die laptop komt dan dat nieuwe account.
      Eigenlijk wist ik het antwoord al: een account op één toestel verwijderen, terwijl het op de anderen blijft kan niet.

Comment

Het is mij even niet helemaal duidelijk. Ik ben er van uitgegaan dat het gaat om een lokaal windows account. Of gebruik je soms een Microsoftaccount om in te loggen?

Aanvulling:
        Als je een Microsoftaccount gebruikt moet je deze eerst omzetten naar een lokaal account, en daarna via een nieuw lokaal account verwijderen.
        Last edited by Giant; 05-08-16, 10:00. Reden: aanvulling

Comment

Het is inderdaad een microsoftacount. Toen ik op die laptop mijn mail opvroeg, moest ik uiteraard inloggen, en plots moest ik ook een wachtwoord gebruiken bij het opstarten. Voor de rest begrijp ik noet wat u wil zeggen met local account enz. Ik heb ondertussen nog verder gegoogled en nergens geeft men mij de mogelijkheid om een hoofdaccount te verwijderen.

Comment

Wat ook een goede manier is de laptop opnieuw instellen.
            Een MS account nestelt zich diep in je systeem, en dan weet je ook zeker dat alles is verdwenen.
            Dit kan via Instellingen >> bijwerken/beveiliging >> systeemherstel en dan kiezen voor de optie die alle bestanden verwijderd.

Comment

Daar zal die verkoper niet mee kunnen lachen denk ik, want hij had er al programma's op staan.

Comment

Dat denk ik ook.

Comment

Dat systeemherstel is gelukt op de dag voor ik hem gehaald heb. Dus onthouden voor wanneer iemand anders dat probleem heeft.

Comment

Fijn dat het is gelukt!

Comment

Working...
                    X