Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BSOD ntoskrnl.exe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • BSOD ntoskrnl.exe

    De laatste tijd krijg ik af en toe een BSOD veroorzaakt door ntoskrnl.exe. Er is niet een bepaalde trigger voor zover ik het kan zien, waardoor het mij helaas niet lukt om de oorzaak te achterhalen. Graag zou ik hier hulp bij willen krijgen.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Ik zie allereerst dat je met een tijdelijk gebruikersprofiel werkt. Laten we dit eerst eens oplossen.

    Download SIDList.vbs naar het bureaublad.Rechtsklik SIDList.vbs en klik op Openen

    Post het log als bijlage in je reactie.

    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

    Comment


    • #3
      Het bestand staat in de bijlage.
      Bijgevoegde Bestanden

      Comment


      • #4
        In de regel zou:
        • Administrator
        • Gast
        • Wouter
        de enige profielen zijn bij een normaal functionerend systeem.
        Nu wil ik je vragen: komt DefaultAccount en HomeGroupUser$ jou bekend voor?
        Zo niet, geef ik je instructies hoe deze te verwijderen.

        Code:
        Error: (09/03/2016 09:13:08 PM) (Source: Microsoft-Windows-User Profiles Service) (User: WOUTER)
        Description: Kan het lokale profiel niet vinden. U wordt aangemeld met een tijdelijk profiel. Wijzigingen die u in dit profiel aanbrengt gaan verloren wanneer u zich afmeldt.



        *************************************************************
        Lists all the user accounts, their SIDs and Profile paths.
        *************************************************************

        Username : Administrator
        SID : S-1-5-21-2198662289-3570578976-1800363156-500
        Profile dir :

        Username : DefaultAccount
        SID : S-1-5-21-2198662289-3570578976-1800363156-503
        Profile dir :

        Username : Gast
        SID : S-1-5-21-2198662289-3570578976-1800363156-501
        Profile dir :

        Username : HomeGroupUser$
        SID : S-1-5-21-2198662289-3570578976-1800363156-1003
        Profile dir :

        Username : Wouter
        SID : S-1-5-21-2198662289-3570578976-1800363156-1001
        Profile dir : C:\Users\Wouter

        *************************************************************

        Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

        Comment


        • #5
          Het enige account wat ik gebruik, is Wouter. Defaultaccount en Homegroup user ken ik niet.

          Comment


          • #6
            Volgende te bewerken stappen:
            Stap 1:
            Maak een backup v/h register.
            1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
            2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
            3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
            4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
              Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
            5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
            6. Klik tenslotte op opslaan.



            Stap 2:
            Combineer [windowstoets & r] → typ: netplwiz
            Selecteer
            • DefaultAccount
            • HomeGroupUser$

            en klik op Verwijderen


            Stap 3:
            Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
            Kopieer onderstaande code:
            Windows Registry Editor Version 5.00

            [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList\S-1-5-21-2198662289-3570578976-1800363156-503]
            "Sid"=-
            [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList\S-1-5-21-2198662289-3570578976-1800363156-1003]
            "Sid"=-



            Ga naar Bestand - Opslaan als.
            Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
            Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.reg.
            Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
            Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik fix.regSamenvoegen


            Stap 4:
            Download of Update Ccleaner


            Start CCleaner op.
            • Voer Ccleaner uit en klik in de linkse kolom op Opties
            • Selecteer het tabblad Geavanceerd
            • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
            • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
            • Selecteer het tabblad Instellingen
            • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
            • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
            • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
            • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
            • Klik op Scan naar problemen.
            • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.

            Herstart je systeem.


            Stap 5:
            Update je chipsetdrivers via http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

            Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

            Comment


            • #7
              Ik heb de stappen uitgevoerd. Bij de instellingen voor gebruikersaccount kon ik alleen homeusers verwijderen. Defaultaccount stond er niet bij namelijk. Mijn gebruikersaccount stond er twee keer in. Een keer onder de groep HomeUsers en een tweede keer in zowel de groep HomeUsers als administrators. De chipsetdrivers had ik al geüpdatet via de Intel tool toen ik de BSOD voor het eerst kreeg.

              Comment


              • #8
                Volg de stappen hieronder beschreven: http://www.intel.com/content/www/us/...000005656.html

                Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                Comment


                • #9
                  Ik heb de stappen gevolgd en de Intel HD graphics driver verwijderd via device manager. Via de Driver Update Utility heb ik vervolgens een scan gedaan. Nog steeds stond er onder latest drivers geen nieuwe drivers, dus heb ik onder oude drivers twee drivers geïnstalleerd. Sommige onderdelen heb ik niet geïnstalleerd, omdat ik de melding kreeg dat er al nieuwere onderdelen geïnstalleerd waren.

                  Comment

                  Working...
                  X