Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te Weinig Schijfruimte

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Te Weinig Schijfruimte

Als opstart schijf heb ik een SSD van 105Gb.
    Nu zegt W10 dat er te weinig schijfruimte is om updates te doen.
    Hoe kan ik dat oplossen? Wat kan ik verwijderen.
    Hier de inhoud van mijn C:\ schijf:
    Click image for larger version

Name:	Cschijf.jpg
Views:	1
Size:	84,4 KB
ID:	1074240
    De computer stelt voor om een externe schijf (USB of zo) te steken en dan zou dat gaan. Die externe schijf zou ik dan moeten bewaren om later terug te kunnen installeren????
    Ik heb die laatste optie gekozen, en draai nu de 'verjaardag update' Nu we het gewoon zijn veranderd er weer iets.
    Kan men eigenlijk opstarten en/of programma's installeren op een externe schijf? Bij Aldi hebben ze een, externe, SSD schijf van 365 GB voor 80€
    Last edited by theo2602; 25-09-16, 12:40.

Mogelijk dat je te veel herstelpunten hebt. Ga naar CCleaner > Gereedschap > Systeemherstel en verwijder er een aantal. De laatste kun je niet verwijderen. Probeer dan opnieuw te updaten.

Comment

Ik heb ondertussen goedgekeurd dat er op een ander (interne) schijf mag geschreven worden en nu loopt hij. Nu heeft hij gevraagd om de oudere versie te verwijderen en ik heb dat goedgekeurd. Door het verwijderen van de oude versie heb ik nu terug 11GB over en staat C:\ niet meer in het rood. Maar vandaag wordt een SSD schijf van 250GB geleverd, en dan ga ik alles (laten) overzetten. Dan kan ik de programma's die ik nu heb verwijderd terug installeren.

Comment

Met migratie-software kun je de hele oude SSD overzetten naar de nieuwe SSD. Kan ook met andere software. Dan hoef je niet opnieuw programma's te installeren. Volgens mij zal Windows 10 wel normaal weer updaten wat nodig is.
        Omdat je het overzetten laat doen, adviseer ik je wel altijd vooraf backups te maken.

Comment

Vermits de oude schijf behouden blijft, heb ik sowieso een back-up. De man die het 'overzetten' en plaatsen gaat doen, beweerde dat dit verschillende (5) uren zou duren, dus kan pas vandaag terug halen.
          Ik koos om het te laten doen, omdat ik anders een extra kabel moest kopen om de schijf eerst aan USB aan te sluiten, en dat kost bijna zoveel als het te laten overzetten.

Comment

Uiteindelijk had hij niet kunnen overzetten en kreeg ik een 'clean' W10 terug. Dus een hele dag alles terug plaatsen. Ik vond ondertussen allerlei programma's waarmee dat wel zou lukken, maar die kosten meer dan die schijf, en dat voor eenmalig gebruik.
            Ook een behuizing om er een externe schijf van te maken kost veel geld en een draad om rechtstreeks aan USB aan te sluiten is ook duur.

Comment

Working...
            X