Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dvd/cd rom speler

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• dvd/cd rom speler

Ik wil wat afspelen op dvd/cd rom speler maar ik kan het niet meer vinden en er wordt ook niets afgespeeld.
    Hoe ik het kan vinden ?

Click image for larger version

Name:	2016-09-28.jpg
Views:	1
Size:	24,2 KB
ID:	1069029
    station G is een virtuele station en de de normale station zie ik niet meer
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by wardt; 28-09-16, 08:15.

Comment

Staat deze wel in schijfbeheer (Combineer windowstoets & r → typ: diskmgmt.msc)

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Name:	2016-09-29.jpg
Size:	198,3 KB
ID:	1069030

Ik zie het niet staan

Comment

Maak een backup v/h register:
          1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
          2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
          3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
          4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
            Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
          5. Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
          6. Klik tenslotte op opslaan.

Een tijdje geleden heeft dit mij geholpen, probeer het eens als de andere suggesties geen soelaas bieden:
          http://www.askvg.com/optical-drives-...n-my-computer/

De laatste methode daar deed het voor mij. Dat betreft het downloaden en uitvoeren van een bestandje dat een aanpassing in het register doet:
          http://media.askvg.com/downloads/200...y-Computer.zip

Ook hier geldt dat de PC herstart moet worden na het uitvoeren.

Comment

Name:	2016-09-30.jpg
Size:	54,6 KB
ID:	1069031

(Maak een backup v/h register: ) heb ik gedaan

Name:	nieuw (1).jpg
Size:	26,3 KB
ID:	1069032

krijg dvd player van samsung niet te zien.

Name:	2016-09-30 (2).jpg
Size:	29,7 KB
ID:	1069033
            Last edited by wardt; 30-09-16, 07:59.

Comment

Ik denk dat je DVD speler defect is, heb je heel toevallig ergens nog een reserve liggen? Voor een tientje kan je ze vaak bij een lokale computerwinkel halen. Zou je eens een andere DVD speler in willen bouwen en testen of het werkt? Ik heb het vermoeden dat je DVD speler defect is namelijk.

Comment

pc is net 2 jaar oud, dan is de dvd speler wel snel kapot. maar welke dvd speler zou ik er in moeten doen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wardt Bekijk Berichten
                  pc is net 2 jaar oud, dan is de dvd speler wel snel kapot. maar welke dvd speler zou ik er in moeten doen ?
                  Goed mogelijk dat hij zo snel kapot is, dat kan.

Gewoon een willekeurige met een SATA aansluiting, Samsung of LG zou ik adviseren. Je trekt in de binnenkant van je computerkast de kabels van de dvd speler los en sluit diezelfde kabels op dezelfde plek aan op de nieuwe DVD speler, als de nieuwe dvd speler wel werkt dan weet je dat je oude definitief defect is. Werkt de nieuwe ook niet dan ligt het aan de software.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpi Caruso Bekijk Berichten
                    . Werkt de nieuwe ook niet dan ligt het aan de software.
                    Is het dan niet mogelijk om eerst naar software te kijken voordat ik een nieuwe speler koopt ?

Comment

Stap 1:
                      1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
                      3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
                      5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)

Stap 2:
                      Probeer eens dit !

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
                      "UpperFilters"=-
                      "LowerFilters"=-

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdr4_2k]
                      [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdralw2k]
                      [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdudf]
                      [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UdfReadr]

Opslaan als bv : Geen weergave van cdrom in deze computer.reg
                      Dit gewoon uitvoeren en opnieuw opstarten
                      nu zal de Cd-DVD speler zichtbaar zijn.

dorado edit:
                      Instructie registerbackup toegevoegd
                      Last edited by dorado; 29-10-16, 13:57.
                      Houston we have a problem ...

Comment

Stap 1:
                        5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)

Stap 2:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                        Kopieer onderstaande code:
                        Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atapi\Controller0]
                        "EnumDevice1"=dword:00000001

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                        Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                        Bij "Bestandsnaam" zet je:fixcddvd.reg.
                        Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                        Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → fixcddvd.regSamenvoegen

Comment

Net een nieuwe samsung SH224 erin gezet maar ik zie nog geen writer ?Click image for larger version

Name:	2016-11-02 (1).jpg
Size:	219,9 KB
ID:	1069083

Comment

Kijk in dit artikel naar de onderste reactie en voer die opdrachten uit na het maken van een registerbackup.

Comment

Typ regedit
                              Ga naar de onderstaande map
                              HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
                              Klik in het rechter deelvenster op UpperFilters
                              Mogelijk wordt ook de registervermelding UpperFilters.bak weergegeven. Als dat het geval is, hoeft je die vermelding niet te verwijderen. Klik alleen op UpperFilters. Als de registervermelding UpperFilters niet wordt weergegeven, kun je de registervermelding LowerFilters verwijderen.
                              Open het menu Bewerken en klik op Verwijderen.
                              Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd de opdracht te bevestigen.

[ATTACH=CONFIG]14896[/ATTACH]
                              Wat moet ik aan klikken ?Click image for larger version

Name:	nieuwe.jpg
Size:	254,3 KB
ID:	1069085
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Last edited by wardt; 02-11-16, 15:07.

Comment

Working...
                              X