Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongevraagd pictogram in werkbalk

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ongevraagd pictogram in werkbalk

Op mijn vrouw haar laptop, verschijnt in de werkbalk plots een 'pictogram', gewoon een balkje waarin gevraagd wordt je adres in te vullen. Het stoort niet echt of houdt niets tegen, maar is onnodig. Iemand idee hoe ik dat kan verwijderen?

Kun je er wat meer informatie over geven en een schermafbeelding er van plaatsen?

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Click image for larger version

Name:	Screenshot Annie.jpg
Views:	1
Size:	54,5 KB
ID:	1069109

Waar het pijltje staat
      Last edited by theo2602; 20-11-16, 08:33.

Comment

@Theo

Het lijkt een zoekbalk van een ongevraagde zoekmachine, heeft ze onlangs een programma gedownload, waarmee misschien een PUP ( potentieel unwanted program ) is geïnstalleerd?

Als je zeker wilt zijn kun je een keer MBAM downloaden en scannen

of een thread openen :

zie de instructies in het sticky topic bij Hulp bij virusinfecties
        Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Gewoon een optie van de werkbalk......, rechtermuisklik erop en adres uitvinken.

Comment

Dat op klikken gaat niet en ik heb ondertussen al een mbam gedraaid en alles verwijderd. Hoewel dit voor Windows 10 niet echt aangewezen is, want volgens sommigen verwijdert Mbam op Windows 10 ook gezonde programma's (of apps als je dat liever hoort)

Comment

En wat als je nu eens de instructie van Pearl volgt en met rechts op de taakbalk klikt en niet op het venstertje?
              Het keuzescherm wat dan verschijnt adres uitvinken en klaar. Gewoon een standaard feature van Windows. Dat 'plots' verschijnen van die adresbalk lijkt me onwaarschijnlijk. Als regel doen computers niet waar jij geen instructies voor geeft.
              Happy Landings

sigpic

Comment

Inderdaad had mijn vrouw (hoe weet ze niet) de werkbalk ADRES ingeschakeld.
                Opgelost dus.

Comment

Working...
                X