Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Systeemcrashes en vastlopen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Systeemcrashes en vastlopen

    Hallo,

    Mijn laptop heeft geregeld last van systeem crashes. BSOD heb ik zelden, maar programmas die opeens niet meer werken (krijgen dan tussen haakjes 'reageert niet' in de balk vanboven) en bestanden die ik download (office bestanden vaak) moet ik twee keer downloaden omdat het de eerste keer vaak niet lukt.

    De laatste crash die ik vandaag had was bij het afsluiten. Ik klikte op afsluiten waarna alle bureaublad icoontjes verdwenen en enkel de achtergrond afbeelding bleef staan. Verder deed hij niets meer dus heb ik hem manueel opnieuw opgestart door de aan/uit knop ingedrukt te houden.

    In eerste instantie dacht ik dat het misschien om malware ging, maar zowel MalwareBytes en HitmanPro hebben niets gevonden.

    Hieronde de gevraagde bestanden. Van Bluescreenview heb ik geen bestand aangezien ik geen bestand uit de lijst onder Dump File kon selecteren

    MTB.txtSysnativeFileCollectionApp.zip

  • #2
    Laten we eerst de gegeven problemen welk MTB weergeeft aanpakken:

    Stap 1:
    Stap 1.1
    • Combineer [windowstoets & r] → typ dcomcnfg
    • Dubbelklik op de map Computers
    • Rechtsklik Mijn ComputerEigenschappen
    • Klik op het tabblad COM-beveiliging
    • Klik op Beperkingen bewerken onder Toegangsmachtigingen
    • Klik op Toevoegen
    • Typ: NETWORK SERVICE
    • Zet 2 vinkjes in de kolom Toestaan bij:
      • Lokale toegang
      • Externe toegang



    Stap 1.2:
    • Klik op Beperkingen bewerken onder Machtigingen voor starten activeren
    • Klik op Toevoegen
    • Typ: NETWORK SERVICE
    • Zet 4 vinkjes in de kolom Toestaan bij:
      • Lokaal starten
      • Extern starten
      • Lokaal activeren
      • Extern activeren





    Stap 2:
    Open een opdrachtregel met administratorrechten
    Typ: dir /s %systemdrive%\frminst.exe>"%userprofile%\desktop\frminst.log" & start notepad "%userprofile%\desktop\frminst.log"


    Stap 3:
    Download Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
    • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
    • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
    • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
    • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
    • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
    • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
    Last edited by dorado; 05-12-16, 19:31.

    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

    Comment


    • #3
      Hallo dorado,

      Ik heb je instructies gevolgd.

      Dit is de link die Speccy gegeven heeft is deze: http://speccy.piriform.com/results/A...IAdl2NdbD1YhTz

      Na stap 2 is er een kladblok bestand genaamd frminst geopend.

      Ik weet niet of je dat nodig hebt of dat dit een bestand was dat Speccy nodig had, maar om zeker te zijn wilde ik het toch meegeven. Uploaden lukt echter niet. Ik krijg de melding dat het een verkeerd soort bestand is.

      Bij het opstarten van de laptop vandaag kreeg ik deze foutmelding:
      Click image for larger version

Name:	Opstartfoutmelding.png
Views:	1
Size:	29,6 KB
ID:	1069158

      Ik weet niet of het gerelateerd is aan waar we mee bezig zijn, maar ik geef het maar mee.

      Tot snel,

      Leand

      Comment


      • #4
        Kun je dat frminst logbestand in je volgende reactie kopiëren en plakken?

        Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

        Comment


        • #5
          Kan ik zeker. Dit stond erin

          De volumenaam van station C is OS
          Het volumenummer is C2E3-FC65

          Comment


          • #6
            Stap 1:
            Download MCPR (McAfee Product Removal).
            Start MCPR.exe.
            Volg de aanwijzingen die verschijnen.
            Als de tool klaar is herstart je de computer.


            Stap 2:
            Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
            Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
            In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

            Code:
            :regfind
            {B639A4DE-A375-47D3-89C3-DDCF98D992F7}
            McAfee Agent
            McAfee\McTray
            :filefind
            McTray.exe
            naPrdMgr.exe
            UdaterUI.exe
            :folderfind
            McAfee Agent
            :service
            McAfeeFramework
            Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

            Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
            Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
            Post de inhoud van dit bestand.


            Stap 3:
            Lees dit artikel hoe je handmatig McAfee Agent verwijderen kunt...



            Stap 4:
            Post een vers minitoolboxlog.
            Last edited by dorado; 08-12-16, 07:39.

            Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

            Comment


            • #7
              Tijdens stap 1 krijg ik onderstaande foutmelding
              Click image for larger version

Name:	MCPR foutmelding.png
Views:	1
Size:	31,5 KB
ID:	1069159
              Het 'log file' waarvan sprake is zie ik niet verschijnen, anders zou ik het meegeven.

              Ga ik alsnog verder met stap 2, 3 en 4 of doe ik beter eerst iets anders?

              Groeten,

              Leand

              Comment


              • #8
                Ga verder met stap 2...

                Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                Comment


                • #9
                  Oke.

                  Stap 2

                  SystemLook.txt

                  Bij stap 3 heb ik per ongeluk onder het onderdeel 'manueel McAfee verwijderen' stap 3g overgeslagen omdat ik niet meteen doorhad wat ze bedoelden en verder ben gegaan waardoor ik stap 3h en 3i al had uitgevoerd. Pas erna had ik door wat ik in 3g had moeten doen.

                  Stap 4

                  MTB.txt

                  Comment


                  • #10
                    Stap 1:
                    1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
                    2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
                    3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
                    4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
                      Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
                    5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
                    6. Klik tenslotte op opslaan.



                    Stap 2:
                    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                    Kopieer onderstaande code:
                    Windows Registry Editor Version 5.00

                    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Installer\Products\ED4A936B573A3D74983CDDFC899D297F]
                    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\ED4A936B573A3D74983CDDFC899D297F\InstallProperties]
                    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\ED4A936B573A3D74983CDDFC899D297F\InstallProperties]
                    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{B639A4DE-A375-47D3-89C3-DDCF98D992F7}]



                    Ga naar Bestand - Opslaan als.
                    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                    Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.reg.
                    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik fix.regSamenvoegen


                    Stap 3:
                    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                    Kopieer onderstaande code:
                    @ECHO OFF
                    IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
                    ECHO Verwijderen van Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
                    FOR %%S in (
                    "McAfeeFramework"
                    ) DO (
                    >>%UserProfile%\desktop\log.txt (
                    ECHO %%S
                    SC STOP %%S
                    SC DELETE %%S))
                    START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt

                    Ga naar Bestand - Opslaan als.
                    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                    Bij "Bestandsnaam" zet je:delservices.bat.
                    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                    Klik op de knop Opslaan.
                    Rechtsklik → delservices.batAls administrator uitvoeren


                    Stap 4:
                    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                    Kopieer onderstaande code:
                    @ECHO OFF
                    IF EXIST c:\dellogfiles.txt DEL c:\dellogfiles.txt
                    ECHO Verwijderen van bestanden %date% %time% >>c:\dellogfiles.txt
                    FOR %%I in (
                    "C:\Program Files (x86)\McAfee"
                    ) DO (
                    IF EXIST %%I (
                    RD /Q %%I
                    IF EXIST %%I (
                    ECHO %%I niet verwijderd>>c:\dellogfiles.txt
                    ) ELSE (
                    ECHO %%I succesvol verwijderd>>c:\dellogfiles.txt)
                    ) ELSE (
                    ECHO %%I niet gevonden>>c:\dellogfiles.txt))
                    START NOTEPAD.EXE c:\dellogfiles.txt

                    Ga naar Bestand - Opslaan als.
                    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                    Bij "Bestandsnaam" zet je:delfilesfolders.bat.
                    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                    Klik op de knop Opslaan.
                    Rechtsklik delfilesfolders.batAls administrator uitvoeren



                    Stap 5:
                    Download de Download Display Driver Uninstaller (DDU) naar bijvoorbeeld het bureaublad.
                    • Start de computer nu op in de veilige modus, dit is namelijk de meeste effectieve methode voor het verwijderen van de display drivers.
                    • Dubbelklik vervolgens op DDU vX.x.x.x.exe en klik op de knop Uitvoeren.
                    • Geef als opslaglocatie (Destination Folder) bijvoorbeeld C:\DDU op zodat het programma in een eigen map wordt uitgepakt.
                    • Klik hierna op de knop Extract om het programma naar de bovenstaande map te laten uitpakken.

                    • Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand Display Driver Uninstaller.exe en kies voor de optie uitvoeren als administrator.

                    • Mocht je de computer (nog) niet opgestart hebben in de veilige modus krijg je de onderstaande melding te zien.
                    • Voorafgaand wordt er als eerste nog een systeemherstelpunt van Windows aangemaakt.
                    • Kies in het onderstaande scherm vervolgens voor Ja om automatisch naar de veilige modus van Windows door te starten.

                    • Vink alle opties aan zoals aangegeven in het rode kader op de onderstaande afbeelding.
                    • Klik vervolgens op de knop Clean and restart (Highly Recommended)


                    • Na de herstart is er in de map "C:\DDU\DDU Logs" een logbestand met de naam "2015 _8_7_11_16_46_DDULog.txt" aangemaakt.
                    • (de naam zal niet identiek zijn aangezien die de datum en tijdstip van uitvoeren bevat).
                    • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.



                    Stap 6:
                    Download bij NVIDIA drivers voor je graka

                    Kies hier:
                    • Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products.



                    Klik op de Graphic drivers knop


                    Herstart en kijk of er verbetering is.



                    Stap 7:
                    Herstart en meld hoe het gaat.
                    Last edited by dorado; 08-12-16, 15:10.

                    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                    Comment


                    • #11
                      Alle stappen doorlopen.

                      Dit is het logje van stap 5

                      DDU log.txt

                      Tijdens al het herstarten geen problemen meer gehad, dus het ziet er voorlopig goed uit.

                      Als je denkt dat het probleem opgelost is, mag deze thread dan toch nog even open blijven voor het geval dat ik alsnog problemen zou opmerken?

                      Enorm bedankt,

                      Leand

                      Comment

                      Working...
                      X