Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trage laptop en vastlopende programmas

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Trage laptop en vastlopende programmas

Hallo,

Ik heb 2 laptops uit de kast gehaald die nagenoeg nooit gebruikt zijn maar beide ongeveer dezelfde problemen vertonen. Zeer traag en vaak vastlopende programmas.

Ik heb de adviezen voor probleemoplossingen virusscan, Malwarebytes etc. uitgevoerd maar helaas, nagenoeg geen verbetering.

Kan een van jullie forumleden mij helpen om de computer weer wat beter werkbaar te maken?

Bij voorbaat heel erg bedankt voor de hulp.

Daar ik bij een soortgelijk probleem het verzoek las om 2 logjes toe te voegen, wilde ik dit ook doen. MTB.txt log staat als alles goed is gegaan als bijlage onderaan via bijkomende opties onderaan de pagina, de knop bijlagen werkte niet boven dit venster en de knop snelle reactie is op mijn scherm niet zichtbaar. Autoruns log kon ik niet maken, diverse malen geprobeerd autoruns 13.62 te downloaden maarwil niet lukken. Op Filehippo blijft het uren wachten om te downloaden.

Ik wil nadat het probleem is opgelost, het Ram geheugen vergroten. Deze is nu slechts 1 gb. Wat is het maximaal toepasbare voor deze laptop, Packard Bell dot s?

Nogmaals dank voor de hulp,
    Greg
    Bijgevoegde Bestanden

Microsoft Windows 7 Starter Service Pack 1 (X86)
    Error: (01/16/2017 03:39:50 PM) (Source: SideBySide)(User: )
    Description: Microsoft.VC80.CRT,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",versio n="8.0.50727.6195"C:\Program Files\DivX\DivX Media Server\DivXMediaServer.exe
    Doe het volgende:
    Check in Configuratiescherm -> Software of [windowstoets+r] -> typ: appwiz.cpl welke versie van Microsoft Visual C++ geïnstalleerd zijn.

Ontbreekt bv. Microsoft Visual C++ 2005, Microsoft Visual C++2008 of Microsoft Visual C++2010, download dan

Microsoft Visual C++ 2010(x86)Redistributable Package
    Microsoft Visual C++ 2010(x64)Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2012 (x86 and x64) Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2013 (x86 and x64) Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2015 (x86 and x64) Redistributable Package

Laatste ondersteunde Visual C++ downloads

(Hernoem vervolgens de gedownloade bestanden door er 2010 etc. achter te zetten, omdat de bestanden dezelfde naam hebben.)
    Dit zijn softwarebibliotheken die worden gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen. Verwijder dus geen één versie ervan! Start vervolgens opnieuw op.

Error: (01/16/2017 09:40:27 AM) (Source: .NET Runtime Optimization Service) (User: )
    Description: .NET Runtime Optimization Service (clr_optimization_v4.0.30319_32) - Failed to compile: System.Deployment, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a . Error code = 0x80070020

Let op:
    Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download SFCFix naar bijvoorbeeld het bureaublad.
    Download de bijlage SFCFixScript.txt en bewaar deze op je bureaublad.
    Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
    Sleep het bestand SFCFixScript.txt in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:

SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
    Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
    Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.

SFCFixScript.txt

Kijk ook hier: Fix Windows Update errors
    Last edited by dorado; 26-01-17, 21:29.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hallo Dorado,

Alleen Microsoft Visual C++ 2005 en Microsoft Visual C++2008 waren aanwezig op de laptop.
      2010, 2012, 2013 en 2015 volgens instructies toegevoegd.

SFCFix log bijgesloten

Groet,
      Greg

SFCFix.txt

Comment

Heb je ook hier: Fix Windows Update errors gekeken?

Comment

Hi Dorado,

Ja voordat ik FSCFix deed heb ik het programma doorgelopen, WindowsUpdate.diagcab laten draaien. Allemaal groene vinkjes, gerepareerd of in orde. Er kwamen ruim 160 nieuwe Windows downloads binnen in enkele sessies. Computer lijkt wat stabieler maar nog niet top.

Comment

Kun je AutoRuns al downloaden en uitvoeren?

Comment

Gelukt
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Start AutoRuns opnieuw en vink de volgende regels uit:
                "HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Wds\rdpwd\StartupPrograms" "" "" "" "21/11/2010 5:35" ""
                + "rdpclip" "" "" "File not found: rdpclip" "" ""
                "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run" "" "" "" "11/01/2017 12:23" ""
                + "vProt" "VProtect Application Official" "" "c:\program files\avg web tuneup\vprot.exe" "05/12/2014 2:43" ""
                "HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Extensions" "" "" "" "13/04/2012 19:00" ""
                + "Añadir a Evernote 4" "" "" "File not found: C:\Program Files\Evernote\Evernote\EvernoteIE.dll/204" "" ""
                "Task Scheduler" "" "" "" "" ""
                + "\LaunchApp" "" "" "File not found: C:\Program Files\MyPC Backup\MyPC Backup.exe" "" ""
                "HKLM\System\CurrentControlSet\Services" "" "" "" "18/01/2017 15:05" ""
                + "WMPNetworkSvc" "Comparte las bibliotecas del Reproductor de Windows Media con otros dispositivos multimedia y reproductores en red mediante Plug and Play universal." "Microsoft Corporation" "c:\program files\windows media player\wmpnetwk.exe" "20/11/2010 18:36" ""
                "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\WinSock2\Parameters\NameSpace_Catalog5\Catalog_Entries" "" "" "" "13/04/2012 18:46" ""
                + "BVTConsumer" "" "" "File not found: KernCap.vbs" "" ""

Combineer [windowstoets & r] → typ: services.msc
                Dubbelklik Windows Update en klik op Stoppen

Werkt dan je computer wel snel?

Comment

Hi Dorado,

Instructies opgevolgd. Helaas nog steeds traag.

Comment

En als je de Windows update service stopt zoals gevraagd in mijn vorige vraag?

Comment

Windows update service ook gestopt maar nog steeds traag.

Comment

Post een vers Minitoolboxlog.

2 GB is het maximale geheugen zo te zien. 1 GB draagt iig niet bij aan een snelle verwerking door je computer
                        https://tweakers.net/pricewatch/2394...specificaties/

Download de portable (of installer) versie van Windows Repair Free/Pro naar je bureaublad.
                        Klik op Reboot to Safe Mode

Start Windows Repair Free/Pro opnieuw.
                        Klik op het tabblad Step 4:Optional (System File Check).
                        Klik op Do It.

Klik vervolgens op Step 5: Backup.
                        Maak een registerbackup en een systeemherstelpunt.

Klik dan op het tabblad Repairs.

Vink de volgende onderdelen aan:
                        01 - Reset Registry Permissions
                        02- Reset File Permissions (2)
                        02.01 - File Permissions C:\
                        03 - Reset Service Permissions
                        04 - Register System Files
                        05 - Repair WMI
                        10 - Remove Policies Set By Infections
                        14 - Remove Temp Files
                        26 - Restore Important Windows Services
                        33 - Repair Performance Counters

Klik op Restart/Shutdown System.
                        Restart SystemStart Repairs.

Doe dit wanneer je System File Check uitgevoerd hebt:
                        Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
                        Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
                        In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log>%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
                        Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
                        Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
                        Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
                        Last edited by dorado; 24-01-17, 08:08.

Comment

Hi Dorado,

De laptop werkt nu prima voor internet en muziek afspelen e.d.
                          Alleen als bijvoorbeeld de virusscanner gaat updaten dan valt hij zowat stil maar daarna weer geen probleem. Ik zal van de week het geheugen uitbreiden naar 2 GB, dat zal ook wel weer wat schelen.

Hierbij nog het laatste logje.

Ik ben meer dan tevreden met het resultaat en uiteraard met je hulp.
                          Wil je dat ik voor die andere laptop een apart topic open?

Groetjes en nogmaals bedankt
                          Greg
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Mooi dat je systeem wat versneld is.
                            Open voor problemen met de andere laptop een apart topic.

Comment

Working...
                            X