Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwart scherm -> No Signal -> PC start vanzelf opnieuw op

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zwart scherm -> No Signal -> PC start vanzelf opnieuw op

Hallo,

Ik heb een probleem waar ik hulp bij nodig heb. Sinds een paar dagen 'crasht' mijn pc uit het niets. Dit gebeurt al na enkele minuten na opstarten. Ik krijg een zwart scherm, waarna er 'no signal' in mijn beeld komt te staan. Vervolgens start de pc vanzelf opnieuw op. Soms start hij ook niet vanzelf opnieuw op en blijf ik een zwart scherm houden. De pc staat dan nog wel aan, maar reageert nergens op.

Wellicht van toepassing: enige tijd geleden (twee weken?) kwam er een hard zoemend geluid uit de pc. Nadat ik de pc opnieuw had opgestart was dit weg.

Ik heb de bekabeling nagekeken. Het beeldscherm is goed aangesloten op de pc.

Aangezien ik geen blauw scherm heb, heb ik alleen stap 1 gedaan. Als er meer nodig is hoor ik het graag. Ik werk nu vanuit veilige modus, dat gaat goed.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt voor de hulp.

MTB.txt

Download de portable (of installer) versie van Windows Repair Free/Pro naar je bureaublad.
    Klik op Reboot to Safe Mode

Start Windows Repair Free/Pro opnieuw.
    Klik op het tabblad Step 4:Optional (System File Check).
    Klik op Do It.

Klik vervolgens op Step 5: Backup.
    Maak een registerbackup en een systeemherstelpunt.

Klik dan op het tabblad Repairs.

Vink de volgende onderdelen aan:
    01 - Reset Registry Permissions
    02- Reset File Permissions (2)
    02.01 - File Permissions C:\
    03 - Reset Service Permissions
    04 - Register System Files
    05 - Repair WMI
    10 - Remove Policies Set By Infections
    14 - Remove Temp Files
    33 - Repair Performance Counters

Klik op Restart/Shutdown System.
    Restart SystemStart Repairs.

Doe dit wanneer je System File Check uitgevoerd hebt:
    Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
    Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
    In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log>%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
    Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
    Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
    Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
    Last edited by dorado; 15-02-17, 12:32.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

sfcdetails.txt

Comment

Hoe ist nu?

Comment

Het lijkt weer normaal te werken. Geen crashes gehad tot nu.

Kun jij kort aangeven wat dat programma gedaan heeft? Ik merk dat er nu programma's actief en inactief zijn die voorheen niet actief waren. Windows Defender staat bijvoorbeeld aan. Is dit echt nodig? Ik heb al Kaspersky en ook Spybot S&D actief.

Daarnaast is mijn firewall uitgeschakeld. Als ik op 'nu inschakelen' klik gebeurt er niets (bijlage).

Click image for larger version

Name:	firewall.GIF
Views:	1
Size:	16,2 KB
ID:	1070162

En is het aan te raden om de drivers van mijn videokaart te updaten? Of had dat er niets mee te maken?

Comment

Het heeft de permissies en restictries hersteld in Windows en WMI (=>Dit is een gemeenschappelijke interface en objectmodel voor toegang tot beheergegevens over besturingssystemen, apparaten, toepassingen en services. Als deze service wordt gestopt zal de meeste windows-software niet juist werken. Als deze service wordt uitgeschakeld, kunnen services die van de service afhankelijk zijn niet worden gestart.)

Wat je Windows Firewall betreft, moet je eens Kaspersky uitschakelen en dan proberen Windows Firewall in te schakelen.

Spybot S&D kun je verwijderen; deze heeft geen toegevoegde waarde.
            Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
            Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
            In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code:
            :regfind
            {B4092C6D-E886-4CB2-BA68-FE5A99D31DE7}_is1
            spybot
            :filefind
            spybot
            :folderfind
            spybot
            :service
            spybot
            Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
            Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
            Post de inhoud van dit bestand.
            Last edited by dorado; 05-02-17, 21:51.

Comment

Hallo Dorado,

Onderstaand het systemlook bestand.

Gisteravond heb ik verder geen 'crashes' meer gehad, maar zojuist was het weer raak: zwart scherm en de pc startte vanzelf op.

Zou het met mijn videokaart te maken kunnen hebben? Ik zie dat ik best oude drivers heb.

SystemLook.txt
              Last edited by Santino87; 06-02-17, 11:50.

Comment

Controleer of de videokaart goed op het moederbord aangesloten is. Eventueel kun je dit stukje hardware ook even stofvrij maken.

Verwijder eerst Spybot S&D via Bulk crap uninstaller.

Doe vervolgens het volgende:
                Stap 1:
                1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
                2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
                3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
                4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
                  Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
                5. Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
                6. Klik tenslotte op opslaan.

Stap 2:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                Kopieer onderstaande code:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\57172381_0]
                @=-
                [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\a0ac1b7b_0]
                @=-
                [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
                "SpybotPostWindows10UpgradeReInstall"=-
                [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search\RecentApps\{EEE69845-EA34-462C-900B-5E2271D9041C}]
                "AppId"=-
                [-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Safer Networking Limited\Spybot - Search & Destroy 2]
                [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.sds]
                @=-
                [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.sdsb]
                @=-
                [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Spybot2.SDSBFile]
                [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Spybot2.SDSFile]
                [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\SDTray]
                [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\Spybot-S&D Cleaning]
                [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Safer-Networking\Spybot - Search and Destroy]
                [HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Safer Networking Limited\Localization]
                "C:\Program Files\Common Files\AV\Spybot - Search and Destroy\"=""
                [HKEY_USERS\S-1-5-21-2332809631-787502615-994105521-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\57172381_0]
                @=-
                [HKEY_USERS\S-1-5-21-2332809631-787502615-994105521-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\a0ac1b7b_0]
                @=-
                [HKEY_USERS\S-1-5-21-2332809631-787502615-994105521-1000\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
                "SpybotPostWindows10UpgradeReInstall"="-
                [HKEY_USERS\S-1-5-21-2332809631-787502615-994105521-1000\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search\RecentApps\{EEE69845-EA34-462C-900B-5E2271D9041C}]
                "AppId"=-
                [-HKEY_USERS\S-1-5-21-2332809631-787502615-994105521-1000\SOFTWARE\Safer Networking Limited\Spybot - Search & Destroy 2]

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                Bij "Bestandsnaam" zet je:fixspybot.reg.
                Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → fixspybot.regSamenvoegen

Stap 3:
                Download of Update Ccleaner

Start CCleaner op.
                • Voer Ccleaner uit en klik in de linkse kolom op Opties
                • Selecteer het tabblad Geavanceerd
                • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
                • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
                • Selecteer het tabblad Instellingen
                • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
                • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
                • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
                • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
                • Klik op Scan naar problemen.
                • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
                Last edited by dorado; 15-02-17, 12:29.

Comment

Hallo Dorado,

Ik krijg bij stap 2 (Rechtsklik → fixspybot.reg → Samenvoegen) een foutmelding (zie bijlage).

Click image for larger version

Name:	foutmelding.GIF
Views:	1
Size:	11,1 KB
ID:	1070164

Comment

Dank voor de melding => script is inmiddels aangepast.
                    Voer het nogmaals uit.

Comment

Hallo Dorado,

Ik heb gisteravond nog alle stappen kunnen doen. Bedankt.

Vanavond liep ik tegen een nieuw probleem aan. Geen zwart scherm, maar een blauw scherm, twee keer. Er stond iets van: ''Your PC ran into a problem and needs to restart. We're collecting info.'' etc.

Vervolgens stond er een errorcode, maar het ging te snel om die op te schrijven.

Comment

In dat geval wil ik je vragen de logs uit de introductiepost te plaatsen.

Comment

Hallo Dorado,

Allereerst nogmaals bedankt voor je hulp. Hierbij de drie stappen uit de introductie post:

MTB.txt

bluescreen.txt

SysnativeFileCollectionApp.zip
                          Last edited by Santino87; 09-02-17, 23:06.

Comment

"Constantly updating drivers is a good way to M'up the whole system."

Stap 1:
                            Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                            Kopieer onderstaande code:
                            'Geen stuurprogramma's via Windows Update

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
                            WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching\SearchOrderConfig",0," REG_DWORD"

Message = "Er worden geen stuurprogramma's meer aangeboden via Windows Update!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Geen stuurprogramma's via Windows Update aanbieden")

Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                            Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                            Bij "Bestandsnaam" zet je: nodriverfix.vbs.
                            Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                            Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → nodriverfix.vbsOpenen

Stap 2:
                            Download de Download Display Driver Uninstaller (DDU) naar bijvoorbeeld het bureaublad.
                            • Start de computer nu op in de veilige modus, dit is namelijk de meeste effectieve methode voor het verwijderen van de display drivers.
                            • Dubbelklik vervolgens op DDU vX.x.x.x.exe en klik op de knop Uitvoeren.
                            • Geef als opslaglocatie (Destination Folder) bijvoorbeeld C:\DDU op zodat het programma in een eigen map wordt uitgepakt.
                            • Klik hierna op de knop Extract om het programma naar de bovenstaande map te laten uitpakken.

• Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand Display Driver Uninstaller.exe en kies voor de optie uitvoeren als administrator.

• Mocht je de computer (nog) niet opgestart hebben in de veilige modus krijg je de onderstaande melding te zien.
                            • Voorafgaand wordt er als eerste nog een systeemherstelpunt van Windows aangemaakt.
                            • Kies in het onderstaande scherm vervolgens voor Ja om automatisch naar de veilige modus van Windows door te starten.

• Vink alle opties aan zoals aangegeven in het rode kader op de onderstaande afbeelding.
                            • Klik vervolgens op de knop Clean and restart (Highly Recommended)

• Na de herstart is er in de map "C:\DDU\DDU Logs" een logbestand met de naam "2015 _8_7_11_16_46_DDULog.txt" aangemaakt.
                            • (de naam zal niet identiek zijn aangezien die de datum en tijdstip van uitvoeren bevat).
                            • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.

Stap 3:
                            Download bij NVIDIA drivers voor je graka

Kies hier:
                            • Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products.

Klik op de Graphic drivers knop
                            Last edited by dorado; 15-02-17, 12:30. Reden: hyperlink gecorrigeerd

Comment

Hallo Dorado,

Ik heb de stappen doorlopen.

- Bij stap 2 werkt het linkje naar Download Display Driver Uninstaller niet (meer). Ik heb dit programma via Google opgezocht.

- Het logbestand bij stap 2 is een .xml bestand. Ik hoop dat je dit bestand kunt openen.

2017-02-10__11-45-55_DDULog.xml

- Ik heb mijn drivers geüpdatet.

Comment

Working...
                              X