Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pc start iedere keer op met "er is een probleem met de pc opgetreden"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pc start iedere keer op met "er is een probleem met de pc opgetreden"

Beste helper(s)
    mijn pc start iedere x op met deze tekst, "pc start iedere keer op met "er is een probleem met de pc opgetreden" en daarna "door dit probleem is uw pc opnieuw opgestart. u kunt informatie over het probleem naar Microsoft verzenden zodat we windows kunnen verbeteren.

uiteraard zijn er logfiles die ik niet kan lezen, en ik hoop dat iemand er eens naar zou willen kijken .. systeemherstel werkt ook niet..
    vriendelijke groet
    richy
    Click image for larger version

Name:	blue screen.jpg
Views:	2
Size:	104,2 KB
ID:	1074311

Plaats de logs uit de introductiepost

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

MTB.txtdank .. het logje..

Comment

Ik zie in je eerste post een afbeelding met daarin een verwijzing naar C:\Windows\Minidump\021217-25531-01.dmp.
        Graag dus ook het Bluescreenlog en de zip die Sysnative BSOD dump + System File Collection App plaatsen

Comment

de zip die Sysnative BSOD dump + System File Collection App plaatsen snap ik niet ??
          waar moet ik dat zoeken ?
          het minidump bestandje kan ik niet mee sturen of openen ??
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Click image for larger version

Name:	Clip003.jpg
Views:	1
Size:	69,9 KB
ID:	1070181 ik heb de pc even op nieuw opgestart en dit is de meest recente afbeelding
            als ik zoek in c:\users\rRichard.richard\ staat in deze map geen map "appdata" ?? heel raar..
            Bijgevoegde Bestanden
            Last edited by richy; 19-02-17, 08:06. Reden: extra toevoeging

Comment

Je kunt die .dmp file uitlezen met Bluescreen in de instructie in de introductiepost staat.
              Post het resultaat er van.

Wat Sysnative betreft doe het volgende:
              Open een opdrachtregel met administratorrechten
              Typ: dir /s "%systemdrive%\SysnativeFileCollectionApp" >"%userprofile%\desktop\log.txt" & start notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"

Comment

ik vind dit erg pittig allemaal maar ik hoop dat ik er uit kom
                stap 1 de mtb was gelukt
                stap 2 bleuscreen.txt is ook gelukt denk ik
                stap 3 is ook gelukt denk ik maar upload ik in het volgende bericht - krijg hem er hier niet bij
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

stap 3 dus SysnativeFileCollectionApp.zip is ook gelukt denk ik - heb het alleen gedaan volgens de instructies want via de opdrachtpropt kom ik er niet uit.. ik kom tot dit :
                  Open een opdrachtregel met administratorrechten
                  Typ: dir /s
                  als ik dan op enter druk krijg ik veel te zien maar daarna de volgende regel in typen gaat niet goed volgens mij.. hopelijk dat u hier al iets mee kunt - bedankt
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Last edited by richy; 19-02-17, 17:26. Reden: extra tekst

Comment

stap 4 ook gedaan.. weet niet of dat echt moet trouwens
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

"Constantly updating drivers is a guaranteed way to m'up the whole system."

Download de Download Display Driver Uninstaller (DDU) naar bijvoorbeeld het bureaublad.
                      • Start de computer nu op in de veilige modus, dit is namelijk de meeste effectieve methode voor het verwijderen van de display drivers.
                      • Dubbelklik vervolgens op DDU vX.x.x.x.exe en klik op de knop Uitvoeren.
                      • Geef als opslaglocatie (Destination Folder) bijvoorbeeld C:\DDU op zodat het programma in een eigen map wordt uitgepakt.
                      • Klik hierna op de knop Extract om het programma naar de bovenstaande map te laten uitpakken.

• Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand Display Driver Uninstaller.exe en kies voor de optie uitvoeren als administrator.

• Mocht je de computer (nog) niet opgestart hebben in de veilige modus krijg je de onderstaande melding te zien.
                      • Voorafgaand wordt er als eerste nog een systeemherstelpunt van Windows aangemaakt.
                      • Kies in het onderstaande scherm vervolgens voor Ja om automatisch naar de veilige modus van Windows door te starten.

• Vink alle opties aan zoals aangegeven in het rode kader op de onderstaande afbeelding.
                      • Klik vervolgens op de knop Clean and restart (Highly Recommended)

• Na de herstart is er in de map "C:\DDU\DDU Logs" een logbestand met de naam "2015 _8_7_11_16_46_DDULog.txt" aangemaakt.
                      • (de naam zal niet identiek zijn aangezien die de datum en tijdstip van uitvoeren bevat).
                      • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.

Stap 2:
                      Download bij NVIDIA drivers voor je graka

Kies hier:
                      • Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products.

Klik op de Graphic drivers knop

Stap 3:
                      Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                      Kopieer onderstaande code:
                      'Geen stuurprogramma's via Windows Update

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
                      WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching\SearchOrderConfig",0," REG_DWORD"

Message = "Er worden geen stuurprogramma's meer aangeboden via Windows Update!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Geen stuurprogramma's via Windows Update aanbieden")

Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                      Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                      Bij "Bestandsnaam" zet je: nodriverfix.vbs.
                      Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                      Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → nodriverfix.vbsOpenen

Comment

so far so good denk ik ... C:\DDU\DDU Logs is gelukt.. (computer lijkt wel veel trager nu maar moet de nieuwe drivers nog ophalen). de logs heb ik zelf .txt achter moeten zetten want er stond niets achter en het zijn er twee
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

begin scherm error is weg ondertussen. alvast bedankt hiervoor

Comment

Working...
                          X