Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem met externe HD in Windows 10

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met externe HD in Windows 10

Hi,

Zoals iedere computergebruiker die niet graag zijn gegevens verliest door ransomwarerommel maak ik regelmatig backups op een externe HD. Na de backup wordt de HD losgekoppeld van de computer op de juiste manier.
    Het probleem is nu dat bij het aansluiten vd externe schijf, de HD niet te zien is in verkenner. Dat moet telkens weer opgelost worden door in bij instellingen - partities, een drive letter toe te kennen aan die schijf.

Mijn vraag: is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat het systeem de toegekende driveletter blijft kennen?

Is de benaming van de harde schijf misschien dezelfde als die van de harde schijf?
    Zo ja, verander die eens.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

De 2 harde schijven hebben een totaal andere naam. Dat kan niet de reden zijn. Het doet zich voor met alle computers hier die op windows 10 draaien en met verschillende verwisselbare schijven.

Comment

Ik weet niet precies hoe dat kan en werkt, maar heb je de chipsetdriver en de usb (3.0) drivers geïnstalleerd?

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Het je de externe harde schijf versleuteld?

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎