Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Crash na nieuwe processor en moederbord

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Crash na nieuwe processor en moederbord

Beste leden,

Sinds een paar dagen heb ik een processor (I5 3570) en moederbord (Asus P8H61-M PRO) upgrade geprobeerd werkende te krijgen. Maar na een lange tijd van alles proberen kom ik niet verder. Het probleem ligt bij het opstarten van Windows 10. Elke keer als ik opstart blijft het systeem crashen tijdens het laden. Soms komt het zover dat Windows erachter komt dat er iets fout gaat dan krijg ik "Diagnosing your PC" te zien, vervolgens een scherm met "Automatic Repair" en 2 opties: restart of advanced options. Als ik naar advanced ga kan ik kiezen tussen Continue, Troubleshoot en Turn Off PC.
    Kies ik voor Troubleshoot dan kan ik kiezen voor Reset PC of Advanced options. Ik heb alle advanced options uitgeprobeerd zonder resultaat en reset PC zou een nieuwe installatie moeten uitvoeren maar dat bleef gelijk al op 1% vast zitten. Ik heb dit geprobeerd met onnodige hardware (speakers muis wifi keyboard) losgekoppeld, maar ik blijf de foutmelding krijgen. Mijn Harde schijf deed het zonder problemen bij mijn vorige setup ik kan mij niet voorstellen dat deze ineens kapot gegaan is. Graag zou ik willen weten welke opties ik heb zonder mijn harde schijf te vervangen.

Kun je ook je pc opnieuw instellen?

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Opnieuw instellen heb ik ook een aantal malen geprobeerd en deze bleef elke keer exact op 50% crashen.

Ik heb voor de zekerheid een andere schijf gekocht zodat ik een kapotte schijf kan uitsluiten, dit is dus een volledig geteste en gewiste schijf (niet nieuw). Hierbij blijven de problemen ook aanhouden. Windows opnieuw installeren crasht gelijk weer bij het begin net als de oude schijf.

Comment

Neem wel aan dat je de drivers voor dat moederbord na de wissel hebt geïnstalleerd, zo'n herstel werkt niet als je een ander moederbord hebt, W10 is niet zo kritisch als zijn voorgangers met nieuwe/andere hardware maar dit lijkt erop dat het nu wel het geval is.

https://www.asus.com/nl/Motherboards...Desk_Download/

Had je wel ze geïnstalleerd, kijk in eventvwr.exe of er meldingen staan bij windows, systeem en toepassingen.

Comment

Nee ik heb dit niet gedaan. Ik heb die kans niet gekregen, ik ging ervan uit dat Windows gewoon zou starten en dat ik daarna drivers kon installeren. Opstarten is niet gelukt en met de lege harde schijf lukt de installatie ook niet. Zodra ik ook maar iets vraag van de harde schijf komt er een harde crash zonder foutmelding met artifacts. Ik neem aan dat een volledig nieuwe installatie gewoon zou moeten kunnen. Bij de nieuwe installatie worden de gegevens eerst van de windows cd gelezen en als de installatie begint crasht het systeem direct. Ook bij een format van de schijf crasht deze direct.

Comment

Lijkt mij dan meer een hardware probleem, begin met een memtest86+ per reepje memory.

Comment

Working...
            X