Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Map verdwenen van externe schijf

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Map verdwenen van externe schijf

Graag hulp in verband met mijn externe harde schijf.

Ik raakte met m'n cursor een map aan op m'n externe harde schijf, en plots was die map weg. Map opties geprobeerd, geeft weer verborgen mappen tonen, is aangevinkt. Volume van schijf gecontroleerd, en deze geeft nog de juiste Mb weer. Heb externe HD verwijdert van Desk pc, en terug verbinding met stroom en Usb gemaakt. Voila ik ben ten einde raad, kan U mij helpen aub ?

Bedankt op voorhand,

Michaux Andre (drechaux)
    P.S: Heb ook Recuva gedraaid, maar denk aangezien het volume nog op de schijf staat zij gewoon onzichbaar is !
    Ad impossibile nemo tenetur

Kun je vertellen om welke map het gaat en welke schijf het betreft?

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Het betreft een externe HD van 1 Tb, waarop een zelfgemaakte Map staat, met daarin nog eens 2 zelfgemaakte Mappen. Eén van deze 2 Mappen wou ik van naam veranderen, en wanneer ik deze aanraakte om dit te doen flitste deze gewoon weg. Heb direct naar de Prullenbak gaan zien, maar er was niks te vinden. Toeval wilt dat ik juist er voor het volume van mijn HD had gecontroleerd, en ik daarom weet dat dit onveranderd blijkt te zijn. Denk dat ik daarom met Recuva niks kan vinden, en de map gewoon onzichtbaar is. Denk ik hoor. Zo Moderator hopelijk beschikt U nu over voldoende gegevens om mij te kunnen helpen. O ja misschien bijkomend, in deze map steken vakantiefilmpjes van m'n zoon door de jaren heen, en het betreft zo'n 3 Gb aan MP4 bestanden. Zou spijtig zijn moest ik deze niet meer kunnen recuperen.
      Mijn dank op voorhand.

Comment

Zoek met 'zoeken' eens naar die map! Misschien heb je ze in een ander map geduwd. Iets wat mij regelmatig overkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drechaux Bekijk Berichten
          Het betreft een externe HD van 1 Tb, waarop een zelfgemaakte Map staat, met daarin nog eens 2 zelfgemaakte Mappen. Eén van deze 2 Mappen wou ik van naam veranderen, en wanneer ik deze aanraakte om dit te doen flitste deze gewoon weg.
          En de naam van die map?

Comment

AJ 01- Mp4

Comment

Probeer het volgende: (verander D:\AJ 01- Mp4 in de schijfletter van je aangesloten externe schijf (C:\ echter laten staan(!))

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
              Kopieer onderstaande code:
              @echo off
              IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL %UserProfile%\desktop\log.txt
              FOR /F "TOKENS=*" %%I IN ('DIR /s /ad /b C:\AJ 01- Mp4,D:\AJ 01- Mp4') DO ECHO %%I>>%UserProfile%\desktop\log.txt
              START NOTEPAD %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
              Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
              Bij "Bestandsnaam" zet je:search.bat.
              Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
              Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → search.batAls administrator uitvoeren

Post dit log

Comment

Sorry dorado, heb ze intussen gevonden. Maar toch bedankt hoor. Hoe ? Wel ik was nog zeker omdat mijn zoon het eens op usb heeft gekopierd hoe één van de bestanden in de map juist noemde. Nl KNOKKE(2005). Heb dat in zoeken ingevoerd, en gevonden. De map stond in Boot(C, wie gaat daar nu zoeken ? Ik ben Nostalgisch blij, maar ik ga bovenstaande zoekopdracht wel opslaan voor de toekomst. Hopelijk niet nodig.
                Bedankt voor de hulp "dorado" voor de zoveelste keer.
                Groeten
                Dré

Comment

Zoals ik al schreef: mij overkomt dat regelmatig. Een slippertje met de cursor, en je hebt prijs.

Comment

Ook jij bedankt theo2602.

Comment

Working...
                    X