Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 herinstallatie

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows 10 herinstallatie

Ik heb windows 10 op de pc nu zou ik graag eens Windows 10 volledig terug willen herinstalleren maar weet niet goed wat ik moet doen met de drivers op de desktop dit is een zelf in elkaar gestoken pc dus allerlei merken bijeen. processor is een Intel Core TMi7-3820 CPU 3.60HHz Ram 8 GB 64 bits besturingsysteem x64 processor is dat voldoende of moet ik nog andere drivers ergens downloaden ?

Je zou eerst de herinstallatie van Windows kunnen doen. Windows zoekt zelf ook "passende" drivers. Meestal werkt dit goed.
    Zou iets niet goed werken dan kun je de juiste driver downloaden van de site an de fabrikant.

Ga je echt een schone installatie doen of ga je de boel vernieuwen via het menu Bijwerken >> systeemherstel in Windows 10?

Comment

Vroeger bij XP kon ik alles zelf maar dat was een merk computer en was een van van het merk HP die drivers had ik op een stick en als ik wat te veel rommel op de desktop had dan begon ik volledig opnieuw dat was heel gemakkelijk. Nu wil ik het proberen bij deze WIndows 10 schone installatie via een usb stick waar alles op staat maar heb een beetje bang van dat er iets gaat mislopen ik wil een volledige nieuwe schone installatie want hier stond te veel op ik moest zelfs geen wachtwoord invullen als gebruiker enz... Omdat dit geen merk desktop is en een zelf in elkaar gestoken computer is ben ik wat bang heb hier wel iets van die driver downloads bijgehouden maar dat is ook al P9X79-ASUS-4701 zie ik hier tussen staan zal mijn moederbord zijn denk ik en heb hier nog iets met naam 391.35-desktop-win10-64bit-international-whql als ik dat open opent er iets van NVIDEA toepassing. De vraag is dan is dit alles van drivers wat ik nodig heb ?

Comment

In dat zip bestand zit dit P9X79-ASUS-4701.CAP vraag me af als dat dan wel gaat goed komen voor die driver te installeren. cap kan je toch niet openen of wel ?

Comment

Een .cab bestand kun je wel installeren. Zie dit artikel: https://www.tenforums.com/tutorials/...dows-10-a.html

De drivers van het moederbord blijven gewoon staan bij een herinstallatie van Windows. Die andere driver die je noemt is van de NVDIEA grafische kaart.
          Dat het een zelfgebouwde pc is hoeft bij herinstallatie geen probleem te zijn. Als ik zelf een herinstallatie uitvoer dan kijk ik (meestal) pas later of ik nog specifieke drivers nodig heb. Meestal is dit voor de grafische kaart.
          Herinstallatie wil ook nog wel eens problemen geven met de activatie van Windows.

Je zou eerst "vernieuwen" zonder behoud van bestanden kunnen proberen. Dan heb je eigenlijk een (bijna) schone installatie.
          Maar zo wie zo eerst een backup maken van het huidige systeem m.b.v. de "backup en terugzetten" die je kunt vinden in het configuratiescherm. Dan kun je als er iets misgaat bijna altijd terug.

Comment

ok we zien wel.

Comment

Laat nog even weten of alles is gelukt.

Comment

oke
                Last edited by ; 07-04-18, 15:08.

Comment

Working...
                X