Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scanner off-line Canon MP 495

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Scanner off-line Canon MP 495

Kennelijk na een update van Windows ( nu 2004) enkele weken geleden krijg ik, indien ik iets wil printen met de Canon MP 495, dat die off-line is. Uiteraard staat die ingeschakeld.Ik krijg dan tevens de gelegenheid om gebruik te maken van diagnose/herstel. Dan wordt het probleem opgelost. Bij iedere volgende gelegenheid echter treedt de storing opnieuw op. Beetje lastig. Oplossing?

Edit: heb de driver opnieuw geïnstalleerd of ge-update en het lijkt weer als vanouds te functioneren. Nog even aanzien.
    Last edited by atwee; 11-08-20, 19:39.
    Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Top dat je dat zelf geïnitieerd heb!. Hopelijk blijft het gewoon werken....
    Groet.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

De berichtstatus staat weliswaar op opgelost, maar de melding doemt toch iedere keer weer op. De instellingen in Windows voor de printer heb ik nagelopen en staan volgens mij wel goed. Zoals eerder gemeld heb ik de driver voor de printer opnieuw geïnstalleerd.

De optie diagnose en herstel van de printer werkt perfect, maar het is wat omslachtig om dat iedere keer voor een printje weer te moeten doen. Oplossing?
      Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Comment

Ik heb het zelfde probleem ook wel eens gehad na een Windows Update.
        Je kunt het ook proberen op te lossen via "Apparaten en printers" in het configuratiescherm.
        Daar kies je "Een apparaat toevoegen". En dan de stappen volgen.

Comment

Dank je, maar dat soort instellingen heb ik al nagelopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door atwee Bekijk Berichten
            Edit: heb de driver opnieuw geïnstalleerd of ge-update en het lijkt weer als vanouds te functioneren. Nog even aanzien.
            Als het stuurprogramma van Canon uiteindelijk niet werkt, dan zou ik persoonlijk aanraden het stuurprogramma van Canon te verwijderen en stuurprogramma van Windows te gaan gebruiken.
            Last edited by dorado; 18-09-20, 01:19.

Comment

Ik zie in dit rijtje niets wat met de Canon printer MP495 te maken heeft.

Comment

Open Powershell en typ:
                Code:
                Get-Printer | Format-Table | Out-File "$env:userprofile\Desktop\installed_printers.txt"
                Deel het log "installed_printers.txt" welk op je bureaublad is verschenen.
                Last edited by dorado; 22-09-20, 13:38.

Comment

Hoop dat het zo lukt.

installed_printers.txt

P.s.; bedankt voor het verbeteren van de titel van dit topic.

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten

Deel het log "printers.txt" welk op je bureaublad is verschenen.
                  En nu?
                  Last edited by dorado; 22-09-20, 13:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door atwee Bekijk Berichten
                    Ik zie in dit rijtje niets wat met de Canon printer MP495 te maken heeft.

Ik meen te kunnen zien dat het stuurprogramma van Canon is geïnstalleerd en niet van Windows:
                    Code:
                    Canon MP495 series Printer                     Local        Canon MP495 series Pri... USB001          False    False

Comment

Working...
                    X