Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 start soms niet meer op waadoor ik steeds de pc moet afzetten met de grote aan en uit knop

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows 10 start soms niet meer op waadoor ik steeds de pc moet afzetten met de grote aan en uit knop

Regelmatig krijg ik met het opstarten dit scherm.
    Ik heb al in de bios gegaan en gezegt dat pc moet starten met sdd schijf maar dan gebeurt er niets enige wat ik moet doen is deze uitzetten met de grote aan en uit knop.
    Zie afbeelding.
    Bijgevoegde Bestanden

Staat de SSD in het Bios ook als opstartschijf ingesteld?

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Click image for larger version

Name:	DSC09695.jpg
Views:	1
Size:	360,1 KB
ID:	1070854
      Het probleem doet zich steeds voor als de pc enkele uren afgestaan heeft van die bios ken ik niet veel van ik schakel steeds met de grote knop aan en uit. Opmerkelijk als ik de pc uit zet en daarna direct terug op start dan start deze gewoon door de pc moet enkele uren afgestaan hebben dan heb ik telkes dan scherm voor in die bios te gaan

Comment

Je zal ook nog even het Boot Menu of het Advanced Menu moeten tonen om je te kunnen helpen.
        Het SATA menu is de informatie ingesteld in het BIOS over de harddisk & wellicht zie je daar of deze als opstartschijf is ingesteld, maar dit is onwaarschijnlijk aangezien er een bootmenu opvraagbaar is.

Click image for larger version

Name:	bios.png
Views:	1
Size:	429,0 KB
ID:	1070855

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Zo te zien kun je de opstartvolgorde op dat screenshot wat je laat zien veranderen, zet de laatste als eerste, lijkt mij geen UEFI systeem en die boot nu wel als eerste.

Comment

Dit probleem is opgelost. Blijkbaar was het de batterij van het moederbord wat aan vervanging toe was.

Ik heb wel nog een probleem met mijn prullenbak instellingen als ik op pictogrammen weergeven klik krijg ik te zien wat het juist is, sluit ik de prullenbak en open ik deze opnieuw dan zijn terug detals. Normaal gezien moet Windows toch de laatste instellingen onthouden in de weergave of niet ? Op mijn laptop blijft dit wel altijd zo staan. Vind dit handiger zodat ik kan controleren wat ik juist verwijderd als laatste controle check.

Ik heb hier over enkele weken een topic over gemaakt. Dit topic mag eigenlijk gesloten worden want het probleem was batterij van het moederbord. http://www.nucia.eu/forum/threads/75...eds-in-details
            Last edited by dorado; 06-01-21, 10:47.

Comment

Working...
            X