Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zimbra desktop verzend niet meer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• zimbra desktop verzend niet meer

Ik gebruik voor mijn mailverkeer Zimbra Desktop.
    Sinds ongeveer een week gaan de te verzenden berichten er niet meer uit. Deze blijven in Postvak UIT staan.
    Voor de rest werkt alles normaal. Mail komt gewoon binnen.
    Ik weet dat Zimbra geen ondersteuning meer biedt voor Zimbra Desktop.
    Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van het niet meer kunnen verzenden?

Je kan een keer proberen Zimbra Desktop te verwijderen en opnieuw te installeren... maar het feit dat het bedrijf geen ondersteuning meer bied (sinds 2019!) zegt ook vaak wel genoeg, soms is het beter om te kijken naar andere programma's (Mozilla Thunderbird/Outlook/Windows Mail)

Werken met niet ondersteunde software is een beveiligingsrisico en ja, dan krijgt men soms op den duur problemen omdat ook laatste versies van uitgebrachte programma's bugs en glitches kunnen bevatten.

Staan je mailservers wel goed in het programma? Dus als je IMAP bijvoorbeeld hebt dat je je server en je poort goed hebt staan? Dat zou nog mijn laatste ingeving wezen.

Comment

Dank voor je reactie.

Opnieuw installeren heeft niet geholpen.
      Mailservers staan goed. Is ook niets aan veranderd. Bovendien betreft het de uitgaande mail bij accounts bij meerdere mailproviders.

Ik vrees dat dit het einde van Zimbra Desktop wordt, tenzij iemand nog een idee heeft.

Comment

Ik ben er vrijwel zeker van dat het probleem wordt veroorzaakt door de laatste update van Java (JRE), de Versie 8, Update 291.
        Kan ik Java verwijderen zonder dat ik algemene problemen krijg?

Comment

Ja dat kan, probeer maar en herstart daarna je computer.

Comment

Probleem is opgelost.
            Ben teruggegaan naar de voorlaatste update van Java. Zimbra Desktop werkt weer zoals het moet.
            Bedankt voor het meedenken.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X