Mededeling

Collapse
No announcement yet.

virus????

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• virus????

Oorspronkelijk geplaatst door jeannine

Beste,

Ik gebruik de laptop van mijn echtgenoot die verleden jaar overleden is, sinds een paar weken kan ik niets meer updaten of opkuisen van de pc, bij elke handeling vraagt men een password, het password komt van de firma waar mijn echtgenoot gewerkt heeft, deze firma is wel 3 jaar geleden failliet gegaan en mijn echtgenoot heeft nooit dit password moeten gebruiken vroeger, en nu komt dit steeds te voorschijn.
    Mijn inziens zit er een serieus virus op! het beeld beweegt vaak en soms moet ik een halfuur wachten voor ik op een andere site kan.
    Ik krijg zelfs de site van mijn echtgenoot niet weg, ik dacht als ik deze kon verwijderen dan helpt dit mischien maar dan vraagt men ook dit password, ik kan met niets verder, geen opkuis via het antivirus of geen updates laten lopen.

Kan ik dit zelf doen of ga ik beter naar een expert? met mijn job werk ik dagelijks op mijn werk met de pc maar de technische zaken ? daar heb ik eigenlijk geen kennis van.

p.s ik heb de instucties gevolg om Defogger te downloaden maar de pc weigert dit te doen, " gevaarlijk" is de vermelding!!! dus heb ik het maar stopgezet. Leeft die laptop zijn eigen leventje of is er degelijk is serieus fout?

mvg
    Jeannine

Probeer dit eens.

Download zoek.exe naar het bureaublad.
    • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
      (hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.
    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
      Code:
      emptyclsid;
      firefoxlook; 
      Chromelook; 
      autoclean; 
      iedefaults;
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Windows 10 opstarten in Veilige Modus

Comment

Wil het lukken?

Comment

Hallo,
        bedankt voor de uitleg, ben er even tussenuit geweest en ga het uitproberen als ik thuis ben.

Comment

En gelukt ?

Comment

Beste,

Ik durf het eigenlijk niet zo goed te proberen, ik ben een amateur wat betreft informatica.

Ik wou er aan beginnen en...dat password is er weer!
            iets opkuisen? gaat niet
            windows vraagt steeds een update? password?!

iets downloaden? password!

Ik denk dat ik hem moet laten nakijken door een expert want het is nerverend en grrrrrrrr !

In ieder geval hartelijk dank voor de tip , deze site ga ik wel aanraden bij kennissen want je krijgt veel info.

Prettig verlof

mvg

Jeannine

Comment

En als je opstart in veilige modus? Lukt het dan ook niet, je kan mijn stappen gewoon proberen hoor.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X