Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cascade van problemen na openen link in nep-mail

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Cascade van problemen na openen link in nep-mail

(Oorspronkelijk bericht gepost in PC Problemen - Windows7)

Eerder deze week heb ik een link -een verborgen exe-file in een PDF-document- geopend in een nepbericht van Instrum justitia. Externe harddisks begonnen te ratelen - PC afgezet.

Bij de opstart en tot heden ervaar ik nog volgende vervelende problemen (die er voordien niet waren)
    - 1 externe USB-harddisk werkt niet meer - voor de 2 partities van deze disk krijg ik de vraag om ze te formatteren (ter info : een andere externe disk vroeg om controle en werkt sindsdien weer OK - interne C-disk ook OK) - gegevens weg ?
    - schermkleur gewijzigd => instellingen gewist ?
    - krijg nog steeds popups i.v.m. (niet gevonden) 'Status' (msi ?) die bij verwijdering nog steeds blijven terugkeren (schermafdruk : Click image for larger version

Name:	2015_07_17_14_28_13_Status.jpg
Views:	1
Size:	47,9 KB
ID:	1074092 en tekst : Status_bestand.docx - Quid ?
    - naar eerder herstelpunt gaan niet mogelijk => alle herstelpunten tot die bewuste voormiddag zijn blijkbaar gewist ?

Vandaag stel ik ook vast dat bij documenten en foto's een extensie 'liqkuxd' wordt 'toegevoegd' zodat de bestaanden onleesbaar worden (bijvoorbeeld : fotoxyz.JEG.liqkuxd - bij documenten hetzelfde verhaal) - hoe extensie te verwijderen ?

Heb Malwarebyte en adwcleaner reeds gedraaid.

PC liep perfect - vraag : wat is hier aan de hand en is dit herstelbaar ?

Dank voor assistentie - Leifoet
    Last edited by dorado; 02-08-15, 17:59. Reden: typo in titel verbeterd

=========RSIT uitvoeren:=========

Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
    Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
    • RSIT 32 bit (RSIT.exe)
    • RSIT 64 bit (RSITx64.exe)
    • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
    • Wanneer de tool gereed is worden er met kladblok twee bestanden genaamd "log.txt" en "info.txt" geopend.
    • info.txt hoef je niet te posten, bewaar deze eventueel zodat je deze kan posten als een helper daarom vraagt.
    • Plaats alleen log.txt als bijlage in een nieuw onderwerp inclusief uw probleemomschrijving en verdere toelichting(of logs) waarvan u denkt dat deze relevant zijn voor het oplossen van uw probleem.

Windows 10 opstarten in Veilige Modus

Comment

Beste Juisterr,
      Hiernaast tref je de gevraagde RSIT-logfile : 20150718_log.txt
      Aan de PC-problemen - zoals omschreven in mijn bericht dd. heden om 15u16 zijn actueel geen nieuwe relevante zaken toe te voegen, behoudens het feit dat ik de link (van het nepbericht) geopend heb op 14-07-2015 omstreeks ca 10u30 (alleszins tussen 10 en 11u) in de voormiddag.
      Dank voor nazicht en assistentie - Leifoet
      Last edited by leifoet; 18-07-15, 17:14.

Comment

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag uitvoeren
        • Dubbelklik op zhpdiag3.exe om het programma op te starten.
        • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
        • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
        • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot de scan gereed is.
        • Vervolgens verschijnt er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
          (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\ZHP.)

Comment

Beste Juisterr,
          Hiernaast tref je het gevraagde bestand : 20150719_ZHPDiag.txt
          (de popup voor het installeren van 'start' -cfr. afbeelding in mijn eerste bericht- blijft de PC letterlijk nog steeds 'activeren' - ik zie nu ook dat mijn wekelijks back-upschema uitgeschakeld is/werd - zal dit voorlopig zo laten tot bestandsextensie 'rechtgezet' is ?)
          Dank - Leifoet
          Last edited by leifoet; 19-07-15, 16:48.

Comment

Ja dat is goed, doe alleen wat we hier adviseren.

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.
            Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.
            (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.exe naar het bureaublad (klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)
            • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
            • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
            • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
            • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
              Code:

shortcutfix;
              emptyfolderscheck;
              firefoxlook; 
              Chromelook; 
              CHRdefaults;
              autoclean; 
              iedefaults;
            • Klik nu op de knop "Run script".
            • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
            • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
            • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Comment

Beste Juisterr,
              Hiernaast tref je het gevraagde bestand : 20150719_zoek-results.txt
              (de popup voor het installeren van 'start' -cfr. afbeelding in mijn eerste bericht- blijft de PC letterlijk nog steeds 'activeren' bij de opstart)
              Dank - Leifoet

Comment

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
                • Sluit alle openstaande vensters.
                • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
                • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
                • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
                • Klik vervolgens op Scannen.
                • Klik vervolgens op Verwijderen als er items zijn gevonden.
                • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK.

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
                Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen
                • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.

Comment

Beste Juisterr,
                  Ben pas op 27 juli a.s. terug - gevraagde logfile volgt dan.
                  Sorry - Leifoet

Comment

Ok, ik wacht wel.

Comment

Beste Juisterr,
                      Ben er terug - hiernaast tref je het gevraagde logbestand : AdwCleaner[R12].txt
                      Dank en groeten - Leifoet

Comment

Vertel even hoe het nu gaat aub.

Comment

Beste Juisterr,
                          Ik vertrek van mijn oorspronkelijk bericht => toestand op dit ogenblik

- 1 externe USB-harddisk werkt niet meer - voor de 2 partities van deze disk krijg ik de vraag om ze te formatteren (ter info : een andere externe disk vroeg om controle en werkt sindsdien weer OK - interne C-disk ook OK) -
                          VRAAG : gegevens weg ?

- kreeg deze middag nog steeds popups i.v.m. (niet gevonden) 'Status' (zie schermafdruk in het oorspronkelijk bericht)
                          Heb toen het programma 'HP Digital Imaging' uitgeschakeld bij opstart - probleem schijnt opgelost te zijn of ik krijg althans nu die popup niet meer, en hopelijk blijft dit zo - Andere en betere oplossingen zijn altijd welkom.

- bij documenten en foto's is de/een extensie 'liqkuxd' 'toegevoegd' zodat de bestanden onleesbaar worden (bijvoorbeeld : fotoxyz.JEG.liqkuxd - bij documenten hetzelfde verhaal) - de extensie is zichtbaar bij 'eigenschappen' : LIQKUXD-bestand (.liqkuxd) - bij het openen krijg ik enkel een bericht dat het bestand te groot is ...
                          VRAAG - vanwaar komt die extensie en (vooral) hoe overal te verwijderen ? én hoe kan ik die bestanden terug openen ?
                          Ik durf actueel in Afbeeldingen geen foto's meer toevoegen - maar dit is niet houdbaar

Indien mogelijk kreeg ik graag een antwoord/oplossing op/voor mijn 2 overblijvende vragen (m.b.t. extensie en harddisks).
                          Last edited by leifoet; 27-07-15, 18:04.

Comment

Kan je de stap formatteren overslaan, dus doorgaan zonder controle enzovoort ?
                            Last edited by Juisterr; 27-07-15, 18:56.

Comment

Beste Juisterr,
                              Bij het opstarten krijg ik de missing HD (schijven H en M) niet te zien. Het betreft een interne HD in een externe case met USB-aansluiting.
                              Bij het manueel starten ervan met de knipschakelaar op de case, hoor ik nu gebrom, zie ik het blauwe lampje op de case fikkeren en zie ik op het scherm 'Computer' de schijf H verschijnen met alle gegevens zoals bij de andere schijven en -terwijl ik dit bericht verder aan het schrijven ben- nu ook de M, evenwel zonder verdere gegevens noch gekleurde balk.
                              Probeer vervolgens de inhoud van de H te zien => lukt niet - met M kan ik niets aanvangen - inhoud van andere schijf G lukt maar nadien blokkeert scherm 'Computer', ook het Configuratiescherm werkt niet meer - heb nu de externe case weer uitgeknipt en scherm 'Computer' komt onmiddellijk terug - externe case (met H en M) terug aangeknipt - krijg nu de vraag om de beide schijven H en M te formatteren...
                              Last edited by leifoet; 28-07-15, 09:02.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X