Als dit je eerste bezoek is, raadpleeg de veelgestelde vragen via bovenstaande link. Mogelijk moet je je registeren voordat je berichten kunt plaatsen: klik op registreren hierboven om verder te gaan. Om de berichten te bekijken, selecteer hieronder het forum dat je wilt bezoeken.
Als je Windows XP draait Windows pak het bestand uit. Dus niet gewoon dubbelklikken, want dat opent HijackThis in een tijdelijke map. Een tijdelijke map werkt de mogelijkheid tegen om backups te maken.
Pak het uit naar een andere locatie dan je Bureaublad of een tijdelijke map. Daarna dubbelklik de uitgepakte HijackThis.exe, en klik op "Scan".
Wanneer de scan klaar is verandert de knop "Scan" in "Save Log". Klik daar op en kopieer en plak de inhoud in deze thread.
Het grootste deel van de opsomming is onschadelijk of zelfs belangrijk, dus ga nog niks verwijderen. Iemand zal langskomen om naar je log te kijken en te vertellen wat je moet doen als je de log hebt geplaatst.
Ik heb Spyware op mijn PC die het programma Ad-Ware niet op laat starten,altans het start wel op maar met een error.Volgens mij komt het van dat MySearch rommeltje waar ik al een tijdje last van heb.Ik heb nu Firefox als browser en dat werkt nu wel,maar ik wil van dat stu Spyware af,snap je
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 12:35:32, on 1-11-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Verplaats HijackThis, bij voorkeur naar c:\Program Files\HijackThis. Overal is goed, behalve je Bureaublad of een tijdelijke map. Als HijackThis in een tijdelijke map loop je het risico dat backups verwijderd worden, en het Bureaublad wordt anders een puinhoop met alle backups.
Als je Windows XP gebruikt, kan het zijn dat je hebt dubbelgeklikt op het bestand HijackThis.exe. Dan wordt het programma uitgepakt naar en tijdelijke map. Selecteer het bestand pak het uit.
Hoe maak je een nieuwe map:
Klik op "Mijn Computer", dan "C:\" en op "Program Files".
Uit het menu kies "Bestand"->"Nieuw"->"Map"
Dat maakt een map met de naam "Nieuwe map", die je kan hernoemen tot "HJT" of "HijackThis"
Nu heb je "C:\Program Files\HijackThis". Plaats HijackThis.exe daar en dubbelklik om het programma te starten.
Start HijackThis, klik op "Scan" and kruis de volgende onderdelen aan.
Je gebruikt LimeWire. Dit is niet een probleem op zich, maar dit programma installeert wel andere troep om goed te kunnen werken. Tevens opent het de deur voor ongeveer elk vuil programma dat je maar kan bedenken. Ik raad je ten sterkste aan om dit programma te verwijderen. Lees dit artikel voor alternatieven zonder de bagger (Engels)http://www.spywareinfo.com/articles/p2p/.
O4 - Global Startup: LimeWire 4.0.6.lnk = C:\Documents and Settings\Marcel deGroot\Bureaublad\Foto`s Feest Tante Gerda\LimeWire.exe
Mappen en bestanden met een tilde (~) betekenen dat er een map/bestand is dat begint met de 6 letters voor de tilde, houdt rekening ermee dat er spaties in kunnen staan. Als er meer dan één is, post dan wat gevonden is. Verwijder niet!
Verwijder de volgende bestanden in rood (het kan zijn dat ze al verwijderd zijn):
C:\WINDOWS\about.htm Alle bestanden in C:\Documents and Settings\MARCEL~1\Local Settings\Temp\
Verwijder de volgende mappen in rood (het kan zijn dat deze al verwijderd zijn):
C:\Program Files\NavExcel Search Toolbar
C:\Documents and Settings\MARCEL~1\Application Data\ABOUTD~1
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Lite amok plan audio
C:\Documents and Settings\MARCEL~1\Application Data\UPSIZE~1
Herstart de computer en post een nieuwe log in deze thread.
Comment