Mededeling

Collapse
No announcement yet.

foutmelding bij verwijderen van/door CA etrust...

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• foutmelding bij verwijderen van/door CA etrust...

beste iedereen,

ik zit natuurlijk met een probleem, anders ben ik hier niet...

voorgeschiedenis:
    ouders hebben 3 jaar geleden pc gekocht en door een (niet zo) slimme pc-gozert (die niet meer te vinden is...) van alles laten installeren. waaronder CA etrust antivirus, niet officiele versie maar een trial.
    -vanaf januari 2007 melding: trialversion expired.-ik gebruik deze pc nooit en mijn ouders stoorden zich er niet aan, dus die klikken dat braaf weg elke keer....
    - vanaf september 2007 nieuw adsl abo: besloten om AVG te installeren als nieuwe virus/firewall enz... prima gegaan, werkt perfect!
    -geprobeerd CA etrust te verwijderen bij start-config-software-ca etrust-verwijderen. gaat niet! hij vraagt om de cd van etrust om te uninstallen (die cd hebben wij dus niet...)
    - handmatig verwijderen uit de program files, ging op 1 progje na: InoShell.dll

probleem:
    BIJ ELK BESTANDJE OF FILETJE WAT IK WIL VERWIJDEREN VRAAGT HIJ OM DE CD VAN CA etrust!! (ook als dit dus niets te maken heeft met CA!!!)
    "windows (un)installer" verschijnt en vraagt waar de *.msi install-bestanden van CA etrust zich bevinden. je kan dan bladeren in je eigen pc of op de installatie cd-rom, maar die heb ik niet!

voorbeeld: ik wil een pictogram verwijderen van mijn bureaublad, klik ik aan(re-muisknop), (hij geeft niet eens eerst de opties voor de rechtermuisknop!) maar vraagt gelijk om de .msi bestanden van CA etrust!!! gestoord wordt ik ervan....

heb alle adviezen al opgevolgd, op internet gezocht, van alles.... niets helpt...

mijn hoop op jullie gevestigd....

met vriendelijke groet,
    Last edited by nonobonobo; 18-05-09, 11:27.

beste iedereen,

ik heb het programma "windows install cleanup" gedownload, en het probleem is over!!!
    toch vraag ik me af of ik niet gewoon symptoombestrijding heb gedaan en er in mijn pc nog genoeg meuk van CA te vinden is. maar voor mij is dit prima. als er meer problemen zijn laat ik me horen.

toch bedankt voor de eventuele moeite.

groeten

Comment

Dag Jeroen,

Je gebruikt een oude versie van HijackThis. Best dat je eerst update naar de nieuwste versie: http://www.trendsecure.com/portal/en...HJTInstall.exe

Sluit alle open vensters.
      Start HijackThis nog een keer en plaats een vinkje bij de volgende items:

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
      O4 - HKLM\..\RunOnce: [ccube_Install_Lock] "C:\DOCUME~1\jeroen\LOCALS~1\Temp\cazz_001.exe" /null
      O4 - HKLM\..\RunOnce: [ccube_Cleanup] "C:\DOCUME~1\jeroen\LOCALS~1\Temp\cacu_001.exe" /cleanup
      O4 - HKLM\..\RunOnce: [ccube_Uninstall_Lock] "C:\DOCUME~1\jeroen\LOCALS~1\Temp\cazz_002.exe" /null
      O8 - Extra context menu item: &Search - http://edits.mywebsearch.com/toolbar...p=ZJxdm130YYBE
      O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.exe.imgfarm.com/images/noc...1.0.0.15-3.cab

Klik daarna op "Fix checked" en sluit HijackThis af.

Open een kladblokbestand.
      Kopieer onderstaande code in dit kladblokbestand.
      Ga naar Bestand - Opslaan als.
      Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad
      Bij "Bestandsnaam" zet je: fix.bat
      Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
      Klik op de knop Opslaan.
      Code:
      sc delete InoRPC
      sc delete InoRT
      sc delete InoTask
      Dubbelklik op fix.bat.

Herstart de computer.

Start HijackThis opnieuw, maak een nieuwe log en post deze.

Comment

new hijack log

ik ga dit weekend bij mijn ouders ermee aan de slag, laat je zo snel mogelijk weten of het is gelukt.
        Last edited by nonobonobo; 03-01-08, 23:00.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎