Mededeling

Collapse
No announcement yet.

USB496.dat win32/trojan

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• USB496.dat win32/trojan

Hoi,

Ik mail namens m'n schoonvader, die een probleem heeft met een (mogelijke) trojan.

Hij krijgt namelijk wel 20x per dag de mededeling dat er een win32 trojan z'n systeem wil infecteren. Het bestand heeft: http://212.227.253.139:80/verchk/usb496.dat (zie ook de bijlage...)

NOD32 kan het bestand niet verwijderen of in quarantaine plaatsen.
    Bij een systeemcheck wordt het bestand ook niet gevonden.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Kan ik ook nog wat punten bij m'n schoonpa scoren
    Bijgevoegde Bestanden

http://212.227.253.139:80/verchk/usb496.dat wijst erop dat het afkomstig is van het internet, heeft hij een draadloze verbinding ofzo?

Comment

Ja, hij gebruikt een Sweex router voor een wireless netwerk met laptop en deskop. Het probleem doet zich alleen op de desktop voor.

Comment

wat het vreemde is, als je naar dat adres gaat moet je jezelf indentificeren
        volg deze stappen anders maar:

Lees eerst de handleiding van HijackThis:

Lees dan het volgende bericht goed door:

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:

Vermeld ook daar je probleem erbij.

Comment

Thanks, zal er even naar kijken als ik bij m'n schoonvader ben. Alvast bedankt, je hoort van me!

Comment

Bij deze de HijackThis log...
            Last edited by Crash; 08-01-08, 21:47.

Comment

@MarkTubbergen,

Welkom op Nucia.

Ik heb je log hier verwijderd, plaats deze opnieuw in de juiste sectie. Zie voor de link naar de sectie:
              Oorspronkelijk geplaatst door moppentappers
              Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:

Vermeld ook daar je probleem erbij.
              PS plaats geen witregels(enters) in de log, kopieer en plak de inhoud van het kladblok bestand (die Hijackthis maakt) gewoon in je bericht daar.
              Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
              Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
              Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
              Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
              Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
              Branders; Plextor 820SA.
              Speakers; Logitech z5500.
              Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Thanks!
                Bedankt voor jullie goede werk!

Comment

Ik zag dat je logje nu wel in de goede sectie staat. Wacht geduldig tot je antwoord van een expert krijgt. Het is altijd druk in die sectie.
                  Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
                  Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
                  Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
                  Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
                  Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
                  Branders; Plextor 820SA.
                  Speakers; Logitech z5500.
                  Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡