Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Google infectie

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Google infectie

Onlangs was Google geinfecteerd via mijn webbrowser. Je kent dat wel, als je op een zoekresultaat klikt komt er eerst iets anders, in dit geval, webcry. Vorig jaar kreeg ik zoiets weg door een systeem herstel. Maar nu niet. Dan maar met een registerbackup van zes weken terug. Maar daar zat het waarschijnlijk op te wachten. Na iedere herstart, kwam wel netjes het bureau blad voor de dag, maar zodra je daar ergens op klikt werd ik buitengevecht gesteld. Telkens kwam die verrekte Google website voor de dag met weer webcry. En zonder startmenu of andere menubalken, zodat je verder geen kans hebt om aktie te ondernemen. Ook uitschakelen dmv taakbeheer was niet meer mogelijk.

Is dit iets nieuws? Blijkt er iets te zijn wat de baas kan spelen over het register? Wat gebeurt er trouwens als je eerdere register backup weer opvraagd? Wordt het register dan volledig vervangen door de backup? In mijn geval leek dat er niet op.

Hoi, welkom op Nucia.

Doe het volgende:

1.Download ATF cleaner (by Atribune)

Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten.

2.Download de volgende programma's en installeer ze, maar doe verder nog niets:

3.Start nu je computer opnieuw op, maar dan in veilige modus.
    (Hoe start ik op in veilige modus?)

4.Doe daarna het volgende:
    • - Voer Spybot S&D uit via dit stappenplan.
      - Voer Ad-Aware uit via dit stappenplan.
      - Laat je virusscanner opnieuw scannen.
      Post de logs, indien mogelijk, mee.

5.Start opnieuw op, en nu weer in normale modus.

Laat weten hoe het ervoor staat en welke problemen je nog hebt.

En een antwoord op je vragen:
    Nee, dit is niets nieuws. Het komt wel vaker voor dat een infectie (waar ik nu even van uit ga) het regeister 'overneemt'. Als je een registerbackup terugzet, dan 'vervang' je eigenlijk je register.
    Met vriendelijke groet,
    Blackbird

Comment

Dank je

Hallo Blackbird,

bedankt voor de informatie. Ik had zo wie zo twee maanden geleden een grote schoonmaak gehouden en mijn computer hergeinstalleerd. Sindsdien ben ik selectief geweest met installeren met programma's. Er stond zodoende weinig op de harde schijf. Maar zoals ik al schreef, kreeg ik de indruk dat bij het terugzetten van een registerbackup het van kwaad tot erger werd en zag helemaal geen kans om iets te doen. Zodoende heb ik gisteren weer opnieuw Windows geinstalleerd. (Ik word er onderhand goed in) Maar de adviezen die je me schreef zal ik goed in mijn geheugen zetten! Bedankt.

Comment

Oke...
        Met bovenstaande stappen kunnen we in ieder geval zien of het om een infectie gaat of niet. De stappen uitvoeren kan nooit kwaad.
        Ik wens je veel succes met je computer. Ik weet niet of je bovenstaande stappen gaat uitvoeren? Zoja, geef dan hier even de resultaten door (let op punt 4: post de logs, indien mogelijk, mee).
        Als je de stappen niet uitvoert en het zo laat: zou je dan de status van de vraag linksbovenin op "vraag is opgelost" willen zetten?

Ik hoor het wel.

Blackbird
        Met vriendelijke groet,
        Blackbird

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎