Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CPU 100% explorer.exe/wmplayer.exe na openen filmbestand(en)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• CPU 100% explorer.exe/wmplayer.exe na openen filmbestand(en)

Hallo, ik zit met een groot probleem. Ik had laatst een bestand gedownload en die wilde ik verwijderen maar dit lukte niet, ik heb toen de pc opnieuw opgestart tot dat moment zonder problemen. Als ik nu hierna een film wilde openen dan gaat eerst explorer.exe naar bijna 100% (zie bijlagen), en hierna wmplayer.exe naar bijna 100%. Als ik nu media player afsluit dan gaat explorer.exe weer naar bijna 100%. Het CPU-Gebruik blijft dus 100% oftewel de pc is heeeeeel erg traag Ik heb in veilige modus ook gekeke (heb het bestand toen wel kunnen verwijderen) en hier lijkt het systeem wel normaal te zijn. Ik heb systeemherstel geprobeerd maar het probleem was er nog steeds. Ook andere players zoals real player of vlc player geven ditzelfde probleem. Via google kwam ik erachter dat explorer.exe de windows verkenner is. Kan het zijn dat hier op de een of andere manier iets niet meer goed mee is? Ook heb ik mcafee laten scannen die kwam niets vreemds tegen, en als laatste heb ik nog een panda scan gemaakt.

Hier de hijackthis log en panda log
    Alvast erg bedankt voor de hulp!

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 1:33:46, on 12-1-2008
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
    Boot mode: Normal

Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
    c:\program files\common files\mcafee\mna\mcnasvc.exe
    c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
    C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
    C:\Program Files\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
    C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcagent.exe
    C:\Program Files\Thomson\SpeedTouch USB\Dragdiag.exe
    C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
    C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
    C:\WINDOWS\explorer.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
    C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Bureaublad\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\scriptsn.dll
    O3 - Toolbar: (no name) - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - (no file)
    O4 - HKLM\..\Run: [SpeedTouch USB Diagnostics] "C:\Program Files\Thomson\SpeedTouch USB\Dragdiag.exe" /icon
    O4 - HKLM\..\Run: [mcagent_exe] C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe /runkey
    O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
    O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{ACA1941F-7D96-4695-8E84-A6391F85BA20}: NameServer = 195.121.1.34 195.121.1.66
    O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
    O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - c:\program files\common files\mcafee\mna\mcnasvc.exe
    O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcods.exe
    O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
    O23 - Service: McAfee Real-time Scanner (McShield) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
    O23 - Service: McAfee SystemGuards (McSysmon) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
    O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
    O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

--
    End of file - 3620 bytes

Incident Status Location

Adware:adware/startpage.amb Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Favorieten\Online games
    Spyware:spyware/searchcentrix Not disinfected Windows Registry
    Spyware:Cookie/YieldManager Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/Adtech Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Advertising Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/Atlas DMT Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/Bfast Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/Bluestreak Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Serving-sys Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Casalemedia Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Cgi-bin Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Com.com Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Doubleclick Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/FastClick Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Mediaplex Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/MetriWeb Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Hitbox Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/Serving-sys Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/Smartadserver Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/onestat.com Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/Statcounter Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Tradedoubler Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/Tribalfusion Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Weborama Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Xiti Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Zedo Not disinfected C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Belnk Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Belnk Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/SpywareStormer Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/Belnk Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/YieldManager Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/Hbmediapro Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/Searchportal Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/YieldManager Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/ErrorSafe Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Spyware:Cookie/ErrorSafe Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/onestat.com Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][2].txt
    Spyware:Cookie/onestat.com Not disinfected D:\Windows\Cookies\willem [email protected][1].txt
    Possible Virus. Not disinfected D:\Cpqs\quicksr\PQFF\PQFFIN9X.EXE
    Possible Virus. Not disinfected E:\CPQDRV\156376\B2A\018\156376.ZIP[CPQS/QUICKSR/PQFF/PQFFIN9X.EXE]
    Bijgevoegde Bestanden

Het is alweer een paar dagen geleden, dus ik schop deze even naar boven.
    Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik zit echt met mijn handen in het haar. Het probleem is er nog steeds

Comment

Deze map mag je verwijderen:
      C:\Documents and Settings\Willem Dijkens\Favorieten\Online games

Voor de rest is je logje schoon.
      Je probleem lijkt mij niet malwaregerelateerd, het is derhalve niet met Hijackthis op te lossen.
      Het lijkt me beter dat je je probleem in deze sectie voorlegt:

Groeten smeenk

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
      Working...
      X