Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heb ik een probleem?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Heb ik een probleem?

Sinds een week of zoiets krijg ik deze foutmelding bij AVG Anti-Virus als ik mijn comp op start; "The red highlighted components are in an error state! Please pay urgent attention to their configuration! To finish the Update process it is necessary to restart the computer."
    Als ik hem dan opnieuw opstart is alles weer goed, maar het is nogal irritant en niet echt handig. Hiervoor deed ie dit altijd vanzelf.

Ook heb ik in mijn virus fault wat spyware geloof ik, JS psyme en 2 JS Downloader. Agents. Wat moet ik hiermee? (als ik er uberhaubt iets mee moet). Healen lukt niet.

Ook krijg ik bij Ad Aware steeds meldingen van tracking cookies enzo, moet ik deze vewijderen? er staat namelijk dat ze niet echt gevaarlijk zijn en ik weet niet zo heel veel van computers. Hulp aub.

PS Ik heb verder geen problemen, met mijn computer lijkt niks mis.
    Last edited by 8sammie8; 26-01-08, 23:31.

Heb je de laatste versie van AVG 7.5.516 ?
    Zo nee, verwijder de oude versie van AVG en installeer de nieuwste versie. http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=55

Informatie en beheren m.b.t. tracking cookies: http://www.jawwi.nl/malware/cookies.html.
    Je kunt ze dus verwijderen.

M.b.t. Virus Fault meldingen:
    Scan nog eens met AVG, krijg je dan nog steeds die meldingen?

Zo nee, wat is het pad van die meldingen (waar staan ze op de PC)?
    In de Virus Fault kun je die meldingen verwijderen (delete).

Zo ja, doe dan hetvolgende:

Plaats even een HijackThis log.
    Dit doe je als volgt.

Lees eerst deze handleiding van HijackThis

Lees dan het volgende bericht goed door:

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:

Vermeld ook daar je probleem erbij.

Een deskundige helpt je dan.
    Last edited by Huini041; 27-01-08, 09:26.
    A.H.
    Niet alleen is belangrijk de weg, die je gaat,
    maar ook het spoor, dat je achterlaat.

Comment

Hoe zie ik welke versie van AVG ik heb? Stomme vraag maar ik zie alleen een 7.5 en verder geen getal.. is dat een oude versie?

over de cookies nog, hoe groot is de kans dat vaste sites die je bezoekt de rest van je bezochte sites bekijken? Niet dat ik 'foute' sites bezoek (natuurlijk niet ) maar het is toch je privacy. Ik had gedaan wat op de site stond die je me gaf, maar dan vraagt ie bij elke site een aantal keer of ik de cookies wil toelaten en dat vond ik nogal irritant.

Heb ook AVG nog eens laten scannen en er staat "Scanning result; No threats found".
      Ben even in mijn Virus Vault gaan kijken en de geinfecteerde bestanden van eerder staan allemaal onder Temporary internet files. Namelijk (Cope/paste lukt niet dus ik typ even alleen het einde uit):
      Temporary Internet Files\Content.IE5\PBCL5Y7Y\index[3].htm
      Temporary Internet Files\Content.IE5\G9QVKD63\go[1].htm
      Temporary Internet Files\Content.IE5\0D6F41U7\go[i].htm

Kan ik deze dan gewoon deleten zonder dat ik iets van bestanden mis ofzo?

Sorry

Comment

AVG 7.5 is voor zover ik weet de laatste versie.

Die bestanden kan je gewoon verwijderen, dat zijn tijdelijke internetbestanden.

Comment

M.b.t. AVG.
          Rechtsklik AVG pictogram rechtsonder naast klok (systeem vak).
          Klik op Launch AVG .... en daarna op Information en daarna op About AVG free.

Of bij binnenkomende e-mail geheel onderaan

M.b.t. Cookies
          Zie eerdere link:
          - In Internet Explorer:
          Klik Extra > Internet-opties > Privacy > Geavanceerd en zet een vinkje in Automatische cookie-verwerking opheffen.
          Selecteer Vragen bij Direkte cookies en selecteer Blokkeren bij 'Indirekte cookies'

M.b.t. pad Virus Fault meldingen:

Installeer Ccleaner laatste versie i.v.m. opschonen tijdelijke bestanden.
          Voor informatie en tekst en uitleg zie:
          Last edited by Huini041; 29-01-08, 10:17.
          A.H.

Comment

Ik heb gekeken, AVG is inderdaad de nieuwste versie.

Ik heb trouwens al iets op mijn computer wat 'Easy Cleaner' heet, is dat niet een beetje hetzelfde als Ccleaner?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 8sammie8 Bekijk Berichten
              Ik heb trouwens al iets op mijn computer wat 'Easy Cleaner' heet, is dat niet een beetje hetzelfde als Ccleaner?
              Ja, inderdaad.

Dus geen problemen meer?
              A.H.

Comment

Nou ja die geinfecteerde bestanden zitten nog steeds in mijn virus vault, moet ik ze gewoon aanklikken en dan op 'delete' drukken in de Virus Vault? Aangezien healen niet werkt? Easycleaner zegt dat ie niet alle tijdelijke internetbestanden kan verwijderen, dat zijn dan waarschijnlijk deze, werkt het dan wel als ik het via de virusvault probeer te doen?

Verder gebruik ik Easycleaner niet zoveel omdat ik niet weet wat veilig te verwijderen is en wat ik erop moet laten. Ik wil niet perongeluk dingen wissen die ik nodig heb. Staat er ergens uitleg over hoe dit bij te houden? En wat wel en niet te verwijderen.

Ook heb ik voor de rest alleen maar Ad-Aware en AVG, moet ik niet nog iets extra's hebben tegen spyware?

Comment

Je kan die bestanden gewoon deleten. (Die in je Virus Vault).
                  Easy Cleaner ken ik niet, dus ik weet niet wát je er allemaal mee kan wissen, misschien kan je een screenshot maken? (Over het algemeen wissen die cleaners nóóit goede bestanden).
                  Ad-Aware en AVG heb ik vroeger heel veel mee gewerkt, en nooit last van virussen en spyware gehad. Dus als je het mij vraagt is het voldoende.

Comment

Handleiding Easy cleaner:
                    Jawwi.nl is een startpagina. Wij bieden een overzicht van alle handige links, en dat op 1 startpagina.

Voer Easy cleaner eens uit in veilige modus.
                    Krijg je dan nog steeds die melding?
                    A.H.

Comment

Hier is een screenshot van EasyCleaner

Ik heb tot nu toe alleen de 'Verwijder Cookies' en 'Tijdelijke internetbestanden verwijderen' gebruikt, Geschiedenis wissen doe ik gewoon soms via mijn computer.
                      De hele bovenste rij van buttons zegt me niks, heb geen idee wat ik ermee aan moet, ik weet echt niet wat te verwijderen en wat niet. Die Jawwi site geeft wel basis info maar verder weinig.

En nogmaals domme vraag, maar hoe start ik mijn computer op in Veilige Modus en hoe dan weer terug naar de normale? ik heb nog niet zo lang Windows XP en hij start vanzelf zonder me een keuze te geven welke modus ik wil.

Ik heb de geinfecteerde tijdelijke internetbestanden inmiddels verwijderd, maar Easy Cleaner geeft nog steeds aan niet alle tijdelijke internetbestanden te kunnen wissen, gaat dat dan toch nog om die bestanden? Of is het mogelijk dat het anderen zijn?. AVG daarintegen geeft geen geinfecteerde bestanden meer aan nadat ik vanmiddag de bestanden heb verwijderd, die zegt dat alles veilig is.

Comment

En nogmaals domme vraag, maar hoe start ik mijn computer op in Veilige Modus en hoe dan weer terug naar de normale? ik heb nog niet zo lang Windows XP en hij start vanzelf zonder me een keuze te geven welke modus ik wil.
                        Twee manieren:

1: Start > Uitvoeren > msconfig > boot.ini > /SAFEBOOT aanvinken.
                        Dan opnieuw opstarten.
                        Als je klaar bent met de veilige modus, het proces omkeren en opnieuw opstarten.

2: Opnieuw opstarten en voordat het Windows laadscherm komt, herhaaldelijk op F8 drukken, dan kom je in een menu waar je de veilige modus kan kiezen.
                        Als je klaar bent met de veilige modus kan je gewoon opnieuw opstarten.

De hele bovenste rij van buttons zegt me niks, heb geen idee wat ik ermee aan moet, ik weet echt niet wat te verwijderen en wat niet. Die Jawwi site geeft wel basis info maar verder weinig.
                        Bij EasyCleaner kan je aanklikken:

Register, overbodig, snelkoppelingen, opstarten, bestanden verwijderen, verwijder cookies, geschiedenis wissen en laatst gebruikte bestanden.
                        Last edited by The7thStranger; 31-01-08, 22:24.

Comment

Sinds een week of zoiets krijg ik deze foutmelding bij AVG Anti-Virus als ik mijn comp op start; "The red highlighted components are in an error state!
                          Om welke componenten die in rood worden aangegeven gaat het dan dan?
                          Ik heb verder geen problemen, met mijn computer lijkt niks mis.
                          Oorspronkelijk geplaatst door The7thStranger
                          Bij EasyCleaner kan je aanklikken:

Register, overbodig, snelkoppelingen, opstarten, bestanden verwijderen, verwijder cookies, geschiedenis wissen en laatst gebruikte bestanden.
                          Om het probleemloos te houden zou ik onder Opstarten dan maar niets verwijderen of wijzigen.
                          Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
                            Om welke componenten die in rood worden aangegeven gaat het dan dan?
                            Als ik AVG free edition open dan staat er overal een groen Vje voor behalve bij Update Manager (daar staat een kruisje in rood). Als ik mijn comp dan weer opnieuw start is ie wel goed.

En heb nu ook problemen met het updaten van Ad-Aware, als ik op 'Connect' klik doet ie het een fractie van een seconde en geeft dan aan 'Error retrieving update' (op 5% van downloaden). Iemand een idee hoe dat te fixen?

Ik heb nog niet Easycleaner in Veilige Modus geprobeerd, zal morgen of overmorgen even kijken. Thanks.

Comment

En heb nu ook problemen met het updaten van Ad-Aware, als ik op 'Connect' klik doet ie het een fractie van een seconde en geeft dan aan 'Error retrieving update' (op 5% van downloaden). Iemand een idee hoe dat te fixen?
                              Welke Ad-Aware? Of heb je dat al ergens verteld? Dan heb ik het gemist.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X