Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 trojaanse paarden en nog een pe-trats

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 3 trojaanse paarden en nog een pe-trats

Ik heb een McAfee virusscanner, die me meldt dat er een trojaans paard is verwijderd, en dat er bestanden zijn gerepareerd. Mn map documenten zit vol met rare kleine bestandjes.
    McAfee krijgt de boel niet weg.
    Ik heb nu TrendMicro er over laten lopen, en die vindt het volgende:
    troj_dlena.bd, troj_generic, pe_trats.a, troj_dropper.uw en http cookies.
    Hij zegt nu dat ie bezit is scanresults te collecten.
    Dit duurt echter wel erg lang, hij is er al bijna een uur mee bezig.
    Moet ik hierop wachten, of denken jullie dat mn pc hier blijft hangen?

Ik weet wel het een en ander van het gebruiken van pcs, maar heb nog niet eerder een virus gehad. Ik ben dus een beginner op dit gebied.

Graag advies,
    Kato

Download Hijackthis-setup naar je Bureaublad.

Open HJTInstall en bepaal de locatie waar je Hijackthis wilt installeren.
    Druk vervolgens op Install, na enkele seconde zal Hijackthis automatisch openen.
    Kies nu voor 'Do a system scan and save a logfile'.
    Er opent een kladblok bestand met een logfile. Selecteer deze tekst helemaal (ctrl-A), kopieer (ctrl C) en plak deze tekst in je volgende bericht.

Succes! 8)

Pim
    Groet,
    Pimmerd

Comment

Pimmerd, ik zie nu dat je al had gereageerd op mn vorige bericht. Ik heb het Log hieronder gezet:

De nieuwe versie van adaware heb ik gedowned, en die heeft meerdere zaken gevonden. Bij Spotbot loopt mn pc vast lijkt het, halverwege het klaarmaken. Dus ik heb nu een hijack verhaal gemaakt in de hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben een leek op dit gebied van problemen met pc´s.
      Ik wacht het af...

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
      Scan saved at 18:41:53, on 27-1-2008
      Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
      MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16574)